۰ نفر
۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
توان نظامی اسد در پدافند هوایی

ارتش سوریه در مرداد سال گذشته بخشی از توان نظامی خود را در رزمایشی بزرگ به نمایش گذاشت که شلیک موشک‌های تشرین و جولان 2 و علاوه بر آن عملیات نیروهای پدافندی و شلیک موشک‌های ساحل به دریا بخش‌هایی از این رزمایش بود.

ارتش سوریه به طور سنتی از پدافند هوایی قدرتمندی برخوردار است، همچنین در سال‌های اخیر همزمان با افزایش تهدید ناوهای جنگی آمریکا در مدیترانه، سوری‌ها تعداد زیادی موشک ساحل به دریا از روسیه خریداری کرده‌اند.

در همین زمینه واحد مرکزی خبری در گزارشی به نقل از القبس نوشت: مقامات و مسئولان عربی مطلع از برنامه حمله نظامی آمریکا به سوریه از قصد ارتش آمریکا برای نابود کردن قدرت دفاعی ارتش سوریه با هدف پیش روی مخالفان مسلح سوری خبر دادند. مقامات عربی درباره هدف از حمله ارتش امریکا به خاک سوریه اعلام کردند: آمریکا از این اقدام نظامی محدود خود در سوریه می کوشد، ابتدا پدافند هوایی سوریه را نابود کند و پس از آن اجازه خواهد داد تا نیروهای مسلح مخالف نظام موسوم به ارتش آزاد سوریه پیشروی خود را به سمت ارتش سوریه آغاز کنند.
این منابع آگاه عربی در این باره اعلام کردند: نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه که اکثر آنها از سوی نیروهای تفنگدار دریایی ارتش آمریکا " مارینز " آموزش های لازم نظامی را دیده اند، در آینده تحولات سوریه نقش اساسی را برعهده بگیرند.
این منابع اماکن و اهدافی که قرار است مورد هدف موشک های آمریکایی در حمله به سوریه قرار گیرند را به قرار ذیل دانستند:
مراکز موشکی وابسته به نظام سوریه .
مراکز پدافند هوایی سوریه.
مخازن سلاح و انبار مهمات نظام سوریه.
فرودگاه های نظامی و جنگنده های نظامی ارتش سوریه در نقاط مختلف خاک سوریه .

 Video Link

 

52261

کد خبر 311071

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • milad IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    بیشتر از چند ساعت دووم نمیاره.
    • اردشير A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      باهات موافقم. اگر آمريكا از هواپيماهي b 2 و هواپيماهاي بي سرنشين استفاده كنه سريع ميشه.
    • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      یادت باشه مقایسه سوریه و آمریکا تقریبا همون مقایسه حزب الله و رژیم صهیونیستی است... در آخر کی برنده بود ؟؟؟ حزب الله آنقدر قوی نبود که جنگنده داشته باشه ولی سوریه داره (حداقل 400 عدد جنگنده داره) حزب الله بیش از چند هزار نفر نبود ولی سوریه حداقل 300هزار نیروی آماده داره و 300هزار تای دیگه ذخیره ... حزب الله کلا از جنوب لبنان عملیات میکرد ولی سوریه دارای زمین وسیع و دامنه مانور بالا حزب الله رادار نداشت ولی سوریه داره... حزب الله اعتقاد راسخ داشت که سوریه هم داره ! چیزی که اگر جنگ شروع بشه از اول تا آخرش به ضرر نظام کفر و ایادی استکبار خواهد بود این است که ایران پرنفوذ تر از قبل در منطقه و نقش حزب الله لبنان و حزب الله عراق (ارتش مختار) پر رنگ تر از قبل خواهد بود.. آمریکا به آخر راه رسیده...
    • من A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      97 11
      کارشناسان محترم نیروی هوایی ناتو!!!! ارتش امریکا به شدت داره دنبالتون میگرده.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      80 92
      من موافق نیستم. شما ها بدجوری تو توهمید. معلومه فیلمای هالیوودی زیاد میبینید. سوریه از موشک ها و جنگنده های کاملا مدرن و دیگر سلاح های پیشرفته برخورداره که از چین و روسیه گرفته و البته چندان در نبرد‌های شهری مثل چیزی که داره تجربه میکنه قابل استفاده نیستند. ولی وقتی نبرد با یک ارتش دیگه باشه قدرت واقعیش رو میتونه اشکار کنه. امریکا خیلی قدرتمندتره ولی نه تنها در چند ساعت و چند روز بلکه با ماه ها جنگ هم نمیتونه کار سوریه رو یکسره کنه و براش بسیار هزینه بر خواهد بود.
    • عبدالباقی RS ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      66 14
      آقا میلاد مسئله این نیست که سوریه چند ساعت در مقابل حملات امریکا دوام خواهد اورد.اگه امریکا بخواد حمله همه جانبه موشکی هم صورت بده نه اسد توانایی مقوامت چند روزه خواهد داشت نه اعوان و انصارش که در همان ابتدا با راهنمایی های غلط و نجوا کردن النصر بالرعب تو گوشش این وضعیت رو براش ایجاد کردن. مشکل اصلی سر اینه که امریکا هنوز نتونسته بعد از سه سال یک انوشیروان عادل و مقتدر و دموکراتی رو پیدا کرده و اون رو پشت دوازه های دمشق نگه داره تا بعد از نابودی اسد به عنوان رییس جدید حکومت معرفیش کنه.امریکا ترس از دوران بعد از اسد رو داره و از این میترسه که سوریه بعد از اسد مبدل به جولانگاه تند رو ها و تکفیریها بشه و نئو طالبانها مقدرات امور رو در اون کشور کثیر المذهب به دست بگیرند.....
    • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      57 15
      حزب الله با جنگ چریکی پیروز شد. اسراییل اصلا نمیتونست جای موشک های حزب الله را پیدا کنه.سوریه چی؟
    • حقیقت بدون جانبداری IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      توان دفاعی سوریه در حمله جنگده های اسرائیل مشخص بود دیدیم که چطور غافل گیر شده بودند و تا چند روز حتی نمیدونستند حمله توسط چه کشور و از چه منطقه ای بوده
    • milad IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      15 2
      عبدالباقی باهات موافقم ولی بحث من سر اون نیست که آمریکا بعد جنگ چه خواهد کرد ..بلکه صحبتم سر اینه که ارتش اسد و توانایی هاش در مقابل ارتش آمریکا تقریبا هیچه و کمتر از چند ساعت از هم میپاشه..ما یادمون نره عراق هم هزینه های زیادی برای نیروهای نظامیش کرده بود و صدام زیاد رجز میخوند ! اما چه شد؟! بی نام اول! جنگ حزب الله با اسرائیل به گفته ی دوستمون چریکی بود نه رودرو! استفاده از سپر انسانی و مخفی شدن در بین جمعیت غیر نظامی و بی سلاح کار رو برای نیروهای اشغالگر سخت میکنه ...ما الان نیروها کاملا جدا هستن مواضع هر دو طرف سوری و آمریکایی مشخصه و اهداف از قبل معلومه که کجاها توسط آمریکایی ها هدف گرفته بشه
    • بی نام EU ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      23 2
      سئوالم از شما کارشناسان و اساتید محترم نظامی که اینجا کامنت گذاشتید و معتقدید اسد هم ایمان لازم و هم سلاح کافی برای مقابله با حمله نظامی امریکا رو داره چرا در 45 سال اخیر نتونسته بلندی های جولان رو از نوچه امریکا یعنی اسراییل پس بگیره ؟ و هر زمان که ارتش سوریه به جولان یعنی خاک اشغال شده خودش نزدیک شده با هشدار اسراییل عقب نشینی کرده ؟ سئوال دوم اینکه این ارتش قدرتمند سوریه چرا در 5 سال اخیر که سه بار اسراییل وارد حریم هواییش شده و تاسیسات و نقاط مختلفی رو بمباران کرده یا مورد حمله موشکی قرار داده هیچ عکس العملی نشون نداده؟ پاسخی براش هست یا طبق معمول قراره فقط شعار بدیم ؟
    • روح اله IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      11 18
      شاید سوریه نتونه یه سری از هواپیماهای امریکایی رو بزنه یا شاید پدافند دفاعی سوریه نتونه تعداد زیادی از موشک های امریکایی رو بزنه؛ ولی می تونه اسرائیل رو هدف قرار بده و ضربه ی سختی به اون کشور متحد امریکا بزنه/.
  • سروش IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    حداکثر 10 دقیقه دووم میاره اگه امریکا حمله کنه
    • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      14 31
      خبرآنلاین کامنتهایی که به نمایش میذاری بدجوری به نفع آمریکاست مواطب خودت باش
    • بی نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      8 2
      عراق که نه مردم هوادارش بودند نه ارتش 1 ماه دوام اورد بی انصافی نکنید دوستان!
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    اسد رفتنی زور الکی میزنه...
    • بی نام A1 ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      به کوری چشم دشمنا فعلا که مونده
    • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      38 36
      برای بی نام دوم اشتباهی به جای مثبت منفی زدم
  • باقرزاده! IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    84 21
    فعلا ابرقدرت امريكاست. صحاف درعراق درصدمتري يك تانك آمريكايي چه ميگفت!!امروز دوباره تاريخ تكرارميشود.
    • بی نام GB ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      24 59
      احمق اونجا خبری از ایران نبود و عراق جیره خوار آمریکا بود ولی ما تا آخرش در کنار سوریه هستیم چون با وجود اشکالات زیاد اسد بحث حیثیت در پیش هستش و ایران و ایرانی قبلا 8 سال تجربه این جنگها رو داشتن و دارند.
  • ali A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    58 84
    ولی حال کردین قدرت پشت پرده ایراااااااااان رو چطور امریکا رو متوقف کرده.
    • لالا A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      50 28
      بی خیال بابا
    • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      39 17
      مصرف مواد توهم زا تو گشور خیلی زیاد شده
    • بی نام US ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
      3 0
      قبل حمله به عراق هم هارت و پورت زیاد بود
  • باقرزاده! IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    55 15
    مگرپشت پرده چيزي بوده!كدام پرده را ميگيد!
    • rezwan A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      37 86
      چند روز جنگ داره با هر بهونه ای عقب می ندازه.... خدا کمک کن آمریکا حماقت کنه حمله کنه تا بفهمن این شیعیان کی هستن چطور جلوش می ایستن ما اگه 72 نفر با شیم جلو 30000نفر می ایستم حتی بدون آب حتی در خیبر هم از جا می کنیم یاعلی
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    25 39
    اینو نشون امریکاییها بدین که حمله نکنن خودشون رو بدبخت نکنن
  • ليلا IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    17 7
    من كه ازچيزي خبرندارم
  • فرزاد IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    47 23
    تمامی شواهد داره نشون میده که در سوریه امکان اینکه فردی بهتر از اسد بیاد نزدیک به صفر هست ، فریب امریکا وانگلیس رو نخوریم دو کشوری که بارها و بارها ثابت کردند که برای منافع خودشون حاضرند با تندروترین گروه های ضدازادی متحد بشند و ازشون حمایت کنند ، امریکا تجربه ی طالبان رو داره و اینبار دیگه نمیتونه بهونه کنه که من خبر نداشتم که اینجوری میشه ! در ضمن چه کسی حاضره تضمین بده که وضع سوریه بدتر و بدتر از چیزی که هست نشه. چه کسی میتونه جلوی نسل کشی کردها و شیعیان و مسیحی ها رو بگیره؟ چه کسی میتونه تضمین بده که فرهنگ و تمدن سوریه توسط ادم خوارهای بی فرهنگ به نابودی کشیده نشه؟ و خیلی چیزهای دیگه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    دوستانی که شعار مرگ بر امریکا میدادن الان وقته عمله الان امریکا اومده در سوریه چرا نمیرید بجنگید؟
    • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      28 4
      واقعأ که حرف دل من و خیلی های دیگر را زدی
    • علی A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      31 60
      وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد... سوریه که سهله کاخ سفید رو سر آدماش خراب میکنیم
    • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      24 8
      داداش چرا بهونه میاری؟ پاشو برووو...
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    84 13
    یاد طارق عزیز افتادم، تا 2 ساعت قبل از سقوط صدام میگفت ما امریکایی ها را شکست دادیم
  • jokar IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    18 12
    برگ برنده ی اسد در طولانی کردن جنگه بطوریکه روی اسراییل و افکار عمومی فشار بیاد بخصوص که الان وقت بازشدن مدارس در اسراییله. طولانی کردن جنگ جز با داشتن نیروهای مرگ طلب ممکن نیست این نیروها میتوانند با عملیات انتحاری ضرباتی وارد کنند همچنین انسجام تمامی نیروهای ارتش در شرایط سخت. باید دید ارتش اسد که در این دوسال بهرحال کمتر از نمونه های دیگر جدایی داشته با حمله ی نظامی نیز انسجام خودرا حفظ میکند یا که با ورود امریکا فرو پاشیده میشه
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    71 22
    پدافند هوایی سوریه رو تو حملات اسراییل دیدیم . پدافندش هیچ غلطی نتونست بکنه
    • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      26 43
      اس 300 مستقر شده الان. حالا بیان
    • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      22 0
      اگه اس 300 امتحان بشه خوبه!
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    49 7
    جناب اردشير عزيز هواپيماى b2 در منطقه حضور ندارد و هزينه آن هر پرواز آن فوق العاده بالاست و فقط براى جنگ تمام عيار استفاده ميشود نه براى جنگ محدود و آقاى بينام دولت سوريه فقط حدود چهارصد هواپيما دارد كه بيشتر آن ها قديمى هستند و پيشرفته ترين آن mig 29 است كه امكان مقابله با هواپيماهاى f18 super hornet را ندارد در ضمن اين را هم حساب كنيد كه حدود 20000 هواپيماى نظامى آمريكا در منطقه اعم از هواپيماهاى حمله زمينى و هوايى و رهگيرى و ... وجود دارد و سه ناو هواپيمابر آمريكا در منطقه حضور دارند و آمريكا در بيشتر كشورهاى منطقه پايگاه نظامى دارد و آمريكا را نبايد مانند اسراييل بدانيم چون خود كشور آمريكا با منطقه فاصله زيادى دارد و بهتر است براى اين مورد جنگ ژاپن و جنگ عراق را مثال زد و در سه روز....
    • اردوان A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
      5 28
      جناب بي نام جيگر . خب ميرن هواپيماهاي b2 را ميارن. اونا كه هواپيماي فوق صوت هستند و سريع ميشه رسوندشون به پايگاه آمريكا در تركيه . از هواپيماهاي بدون سرنشين استفاده مي كنند كه كشته هم بهشون نده . اصلا ميدونيد چيه آمريكا تا ده سال ديگه هم جرئت حمله به سوريه را نداره . فكر ميكني تجهيزات نظامي برتر ميتونه موثر باشه ؟ هرگز اينطور نيست. اين ديپلماسي و روش هاي ديگه هست كه نبرد را مشخص ميكنه . بنابراين مرگ بر آمريكا و باز هم مرگ بر آمريكا و بازهم مرگ بر آمريكا. اواخر دوره هخامنشيان را نگاه كنيد. قبل از حمله اسكندر ملعون. نيروي نظامي ديگه كاربردي در حملات ايران به يونان نداشت و اين سكه هاي هخانشي بود كه بين يوناني ها جنگ انداخته بود .جنگ هاي داخلي يونان را در زمان هخامنشيان حتما يادتون نرفته .
  • علی صادقی A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    16 27
    مقاومت یه بار دیگه مثل جنگ 8 ساله و سال 2000 و جنگ تموز و 22 روزه معادلات منطقه ای که نه معادلات جهانی رو تغییر میده و مستکبرین رو 10 پله به عقب پرتاب میکنه.همونطور که سید مقاومت گفته دوران شکستها گذشته و دوران انتصار شروع شده.نائب امام عصر وقتی میگه ما در شرایط بدر و خیبریم بیخود و از روی احساسات نمیگه. اینم از قول ژنرال قاسم سلیمانی: سوریه برای ما خط قرمز است، سرزمین شام معراج ما به سوی آسمان است و یقینا گورستان آمریکایی ها خواهد شد.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    19 4
    سوریه از عراق زمان صدام قوی تره؟ کافیه دو تا بمب گرافیتی و الکترونیکی بزنه دیگه همه چی زمین گیر میشه!
  • داود A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    12 3
    ارتش امریکا قدرتمند و با نظم خاصی عمل میکنه - نمیشه منکر این موضوع شد - میشه؟ هم زمان چند جا درگیره.... کمی لیبی و... عراق - افغانستان و.... فراموش نکنیم وقتی نسل کشی مسلمانان داشت رخ میداد داخل بوسنی چجوری امریکا و همین متهدانش روزشون و تبدیل به شب کردن... اگر ما بهترین نباشیم امریکا هم بدترین نیست - به نظر من دیگه این همه جبهه گرفتن کافیه... نه ما فرشته هستیم نه اونا شیطان - ما همه آدمیم فقط عقاید متفاوتی داریم
  • بی نام IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    14 14
    اسرائیل نمیخواد یا مردد که اسد بره یا چه کسی جانشین اسد میشه که مثل ایشون منافع اسرائیل به خطر نیفته خانواده اسد 60 ساله دارن تو سوریه حکومت میکنن اسرائیل رو بلندیهای جولان......جولان میده اسم داره با اسرائیل میجنگه!!!! اسد نمیتونه برنده جنگ داخلی کشورش بشه بعد اقایون صحبت اینو میکنن که با امریکا فلان میکنه البته خیلی شانس اورد که اوباما رئیس جمهور امریکاست اگه یکی مث بوش بود اسد الان با یه بقچه اواره این کشور ان کشور بود. بلاخره یکی باید مردم و زن و کودکان سوری رو نجات بده اسد و بقیه که کوتاه نمیان.
  • بی نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    21 7
    وقتی تمام دودمان اقای اسد به فنا رفت و پدافندش کارایی نداشت متوجه میشوید. بیهوده دارد از قابلیتهای خودش دفاع میکند و وقتش را تلف میکند. در این دنیا هر که زورش بیشتر است بدون چون و چرا برنده است. همه شان شهید خواهند شد. دشمنان دانش خودمان را با عنوان پناهندگان و استاد و ... میگیرند و علیه خودمان استفاده میکنند و ما هم دلمان خوش است برای دانش از ثریا رفته اند.
  • بی نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    22 1
    باید دید در عمل کارایی دارد یا همه توسط سیستم جنگال در ابتدای کار مختل خواهند شد؟
  • بی نام IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    20 3
    اگر نتوانی دشمن را در وسط کشورش و بخش سفیدپوست و تپل نشین هدفگیری کنی بازنده میدانی. کل تجهیزات در مراحل اولیه مختل و دلت را به روسیه و تجهیزات ان خوش نکن.
  • سعید A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    5 6
    با سلام خدمت همه دوستان و هم وطن های عزیز. تبادل نظر خوبه اما دعوا و نظر دادن غیر کارشناسی اصلا خوب نیست. درسته قدرت نظامی امریکا در سطح بالاییه اما اگر مردمی بخواهند در مقابلش بایستند میتوانند. مثل جنگ ویتنام. ویه نکته دیگه اینکه امریکاییها مثل اسرائیلیا از جونشون خیلی میترسن اما مسلمانها افتخار میکنن که شهادت رو دارن. این مطالب برا عزیزانی که چندان اعتقادی به خدا نداشته باشن و محو و مبحوت غرب شده باشن چندان قابل درک نخواهد بود اما یادتون نره که امریکا علاوه بر تمام تلاشش در مقابل ایران در جنگ با عراق در مقاطعی وارد جنگ مستقیم شد اما چندان کاری از پیش نبرد. پس بیجهت از امریکا مثل اسراییل که میگفت شکست ناپذیره .تابوی شکست نا پذیری درست نکنیم. چ.ن خدایی هم هست البته اگه بهش اعتقاد داشته باشن
  • بی نام A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    1 3
    آقاى اردوان شما هزينه ميليون ها دلارى پرواز b2 رو حساب كرديد و اين هزينه هاى بالا اصلأ مطابق با جنگ محدود نيست بعد هم تجهيزات مناسب براى نگهدارى b2 در پايگاه ازمير وجود ندارد و امنيت b2 در پايگاه ازمير تامين نميشود .
    • اردوان A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      5 2
      عزيزم. پروازش كه هزينه ميليون دلاري نداره. ساختن هر كدوم از اينا هزينه ميليون دلاري داره . پرواز كه كاري نداره. چند ليتر سوخت هسته اي يا هر سوخت ديگه اي داره ميزنن بهش و ميپروننش هوا. :) :) :) . امنيتش كه لازم نيست تامين بشه . اينم مثل بقيه هواپيماهاي جنگيشون ميزارن كنار بقيه و يه چادر و چيزي هم ميندازن روش و استتارش مي كنند. ههه ههههه . به همين راحتي .
  • بی نام A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    14 1
    خب اگه اینقدر سوریه قویه که خیلی خوبه امریکا شکست میخوره میریم از امریکا غنیمت و اینا میاریم دیگه
  • بی نام A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    12 2
    جنگ میان سوریه و امریکا همان جنگ ایران و امریکاست خدا کنه جنگ نشه وگرنه ایران حیاط خلوط امریکا خواهدشد
  • سهیل IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    23 10
    خدایا بعضیها چه توهمانی دارن یکی بیاد منو روشن کنه حزب الله چطور تو جنگ پیروز شد ؟! اسرائیل که لبنان رو با خاک یکسان کرد باور کنید اگه اراده میکرد کل لبنان رو میتونست بگیره ولی نخواست
  • سهیل IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    28 7
    خدایا بعضیها چه توهمانی دارن یکی بیاد منو روشن کنه حزب الله چطور تو جنگ پیروز شد ؟! اسرائیل که لبنان رو با خاک یکسان کرد باور کنید اگه اراده میکرد کل لبنان رو میتونست بگیره ولی نخواست
    • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
      0 4
      نخواست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آهان اونوقت برای همین بود که بعد از جنگ 33 روزه دیگه کارخانه تولید میرکاوا4 را تعطیل کرد ؟؟ کل لبنان ؟؟؟؟؟؟؟ حالا خدا را شکر ما فهیمیدیم توهم داریم... خوب اگر حزب الله برنده نبود پس چرا کل غرب افتادن دنبال تحریم اعضا و کارکنان حزب الله ؟؟؟ نکنه چون تروریستند ؟؟؟ عجب تروریستهایی که بدون آنها لبنان قادر تشکیل دولت نیست.... عجب تروریستهایی که تو روز روشن جلوی مردم رژه میروند... عجب تروریستهایی که پوز کثیف غرب دوست هارا به خاک مالید... برو پسر جان سرچ کن : حرب تموز ببین تلفات کی بالاتره ؟ ببین کی درخواست آتش بس داده ؟ خدایا این ماهواره چه نوع موجودی است که هر کی نگاهش میکنه کلا ازین رو به اون رو میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    18 2
    اگه پدافند سوريه مالي بود كه هواپيماهاي اسرائيلي رو زده بود كه نه اينكه تا چند روز دنبال اين بودند كه كي وارد خاكشون شده و انبارشون رو تركونده! جالبه كه اون حمله فقط با 4 تا ب16 انجام شده بود.
  • ناصر IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    12 1
    یه آدم کودن هم میدونه توان نظامی آمریکا خیلی سرتره نه تنها از سوریه بلکه از کل کشورهای منطقه ولی تنها چیزی که آمریکا رو مردد میکنه و هی حمله رو عقب میندازه اولا امنیت اسراعیله و واکنش کشورهای منطقه و متحدان سوریه دوما شخص جایگزین اسد تا حالا شخص مناسب و دلخواه آمریکایها پیدا نشده والا خیلی وقته کار اسد رو یکسره کرده بودن فعلا شخص دلخواه آمریکا خود اسد هستش ولی با توان نظامی کمتر و همراستا شدن با سیاستهای آمریکا
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    12 6
    اسرييل وقتى دو مفر از افرادش ميمرد به طور كامل عقب نشينى ميكرد اما آمريكايى ها مثل اين ها ترسو نيستند اگر حمله كنن تا آخرش ميرن
  • سهیل IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    11 31
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • مهدی IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    9 0
    امریکا در این حمله بر روی کمک کشورهای حوزه خلیج و ترکیه حساب کرده چون میدونه مقداری از هزینه ها را این کشورها تامین می کنند چون موشک های کروز موشک های خیلی گران قیمتی است که معمولا از زیردریایی ها و ناوهای هواپیما بر شلیک می شود بهتر است که خبر آنلاین از یک کارشناس سیاسی و نظامی دعوت کنه که آمریکا و متحدینش می خواهند از چه نوع سلاح های در جنگ با حکومت سوریه استفاده کنند شاید این سوال خیلی از خوانندگان باشد
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    3 1
    وقتی امریکا ببیند موشکهای کنترلی اش گمراه میشوند مثل وضعیت عراق که ناشی از جیمرهای روسی بود بلافاصله بمباران هوایی میکند تا جیمرها نابود و بعد با کروز و موشک اهداف را میزند.
  • مصطفی A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    4 3
    به نظر من این جنگ بین آمریکا با سوریه یا حکومت ایران یا مسلمانان با مسیحیت نیست بلکه اگه دوستان یه کم تاریخ خونده باشن همیشه شرق(هخامنشی،اشکانی،ساسانی،مسلمانان،ایوبیان،عثمانی) و غرب(رم،مقدونیه،یونان،انگلیس و حالا آمریکا ) با همدیگه مشکل داشتن وخواهند داشت و متاسفانه غربی ها هیچگاه ما رو قبول نداشتند و همیشه بدوم استثنا مارا وحشی واز خودشون پایین تر دانستن ولی بودن کسانی در بین ما که شیفته غربی ها بودن و خودشون رو به غربی ها چسباندن. وکامنت بعضی هاشون رو اینجا مبینم در ضمن در تاریخ جنگ هایی مثل جنگ ویتنام مقاومت جانانه آتنی ها در برابذ ابر ارتش خشایار شاه و...را نباید نادیده گرفت ،مهمترین پارامتر ، در صورت وقوع جنگ واکنش مردم سوریه است که نتیجه جنگ رو مشخص می کنه.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    1 6
    این اقایون که نظر می دهنددرزمین چه کسی بازی می کنند
  • میلاد A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    1 6
    تو این منطقه برتری تجهیزات به نظرم چرنده کافیه دو تا موشک بخوره به اسرائیل نصف مردم اسرائیل فرار می کنن دوستان براتون مثال واضح می زنم شما تو یه اتاق بزرگ هستین با چند ده نفر ادم یه نفر رو اسیر کردین خوب کلی هم سلاح دارین از پیشرفته ترین سلاح های موجود دنیا اصن سلاح های پیشرفته 200 سال بعد اصن تفنگ لیزری هر چی که فکرشو بکنید به نظرتون اگه اون طرف خودشو با 10 کیلو tnt بسته باشه به نظر شما یکی از این چند نفر جراتشو داره این طرف رو بکشه اقدام به کشتن مساوی مردن همه با زدن این مثال می خوام بگم منطقه خاورمیانه شبیه یه انبار باروت هست شما انواع و اقسام سلاح رو دارید طرف مقابل نداره ولی طرف مقابل مثل انبار باروت هست که می تونه شما رو هم نابود کنه
  • حمید IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    5 0
    آقا مصطفی این چه حرفیه غربی ها مارو قبول ندارند؟ هرکسی فکر منافع خودشه تو همه جای دنیا این جوریه . بعد هم زمان هخامنشی با الان مقایسه نکن خودتم میدونی که منشور ما الان کجاست پس قبول دارند. در ضمن آمریکا اروپا بدن چرا باید خاورمیانه اینقدر احمق باشه که بخاد بازیچه دستش بشه.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین