واحدمرکزی خبر نوشت:

روند نزولی بهای نفت روز جمعه در بازار آسیا ادامه یافت. در معاملات الکترونیک بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه اکتبر با 33 سنت کاهش، 106 دلار و شش سنت معامله شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر نیز 15 سنت کاهش یافت و به 108 دلار و 61 سنت رسید.
در پی اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا مبنی بر حفظ تدابیر ویژه برای حمایت از اقتصاد همچنین نرخ بهره خود نزدیک به صفر، بهای نفت روز چهارشنبه حدود دو دلار و 50 افزایش یافت.
تحلیل‌گران کاهش تزریق نقدینگی را از سوی بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کرده بودند.
سود حاصل از این افزایش باعث شد بهای نفت روز پنجشنبه کاهش یابد که روز جمعه نیز این روند ادامه یافت.
اما از سرگیری تولید میادین نفت لیبی و آرام شدن نسبی تنش‌ها در خاورمیانه نیز در کاهش بهای نفت مؤثر بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بانک سی آی ام بی مالزی در یادداشتی اعلام کرد: «میادین الفیل و الشراره لیبی بازگشایی شدند و بنا بر اعلام وزارت نفت سطح تولید خود را افزایش خواهند داد».
بانک سی آی ام بی افزود: «پیش بینی می شود تولید نفت لیبی بین 700 تا 800 هزار بشکه در روز افزایش یابد».
تولید نفت لیبی در هفته‌های اخیر به علت مناقشه بین دولت و گروهی از نگهبانان تأسیسات نفتی به حدود 150 هزار بشکه در روز کاهش یافت در حالی که در حالت عادی تولید نفت این کشور یک و نیم میلیون بشکه در روز است.
دیروز بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه اکتبر در بازار نیویورک یک دلار و 68 سنت کاهش یافته و به 106 دلار و 39 سنت رسیده بود.
در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر با یک دلار و 84 سنت کاهش، 108 دلار و 76 سنت معامله شده بود.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 313810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =