محسن اسماعیلی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به انتقاد از تحلیل های نادرست و کوته نظرانه درباره جنگ تحمیلی و زیر سوال بردن فداکاری های شهدا و ایثارگران پرداخته است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در مطلب خود نوشته است:

«هفته دفاع مقدس، یادآور دوران پر افتخاری است که اسلام و ایران در سخت ترین شرایط تاریخی مورد هجومی همه جانبه و ناجوانمردانه واقع شده بود... در آن دوران دشواری و تنهایی، مردان مردی پیدا شدند که از آن جنگ ناخواسته گنجی جاودان ساختند، و خود را نیز به ستارگان درخشان تاریخ تبدیل کردند. آنان که به هنگام خطر فداکاری کرده و جان خود را برای سلامت و امنیت دیگران سپر می کنند، در هر فرهنگی عزیز و ارجمند هستند...
چنانکه معلوم است، مجاهدان را از نگاهی می توان به دو گروه تقسیم کرد؛ گروهی که با تقدیم جان خود به جانان می رسند و به عهد خود وفا می کنند و گروهی دیگر که به رغم آمادگی و جان فشانی، باز هم در این دنیا می مانند(سوره احزاب، آیه 23). گروه نخست را شهدا نامیده اند و گروه دوم را ایثارگران؛ گر چه هر دو گروه هم شهیدند و هم ایثارگر.
به هر حال هر دو گروه بر عهده ما حقوقی دارند و ما نیز در برابر خانواده و بستگان آنان وظایفی سنگین بر دوش داریم.
این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش می نویسد:
«نخستین حق آنان، و تکلیف ما شناخت مکانت آنها و زنده نگهداشتن یاد و خاطره حماسه ای است که آفریدند. فراموشی جنگ، ناسپاسی و خسارت بار است و خسارت بارتر از آن تحلیل های نادرست و کوته نظرانه ای است که از ذهن های علیل و یا دل های مریض تراوش می کند. امروز و در فضای آرام و شفاف، خرده گیری از آن روزها آسان است اما نه جوانمردانه. روشن است که هیچ عاقلی آنچه را شد، بهترین کار ممکن نمی داند ولی هیچ خردمندی هم به خود اجازه نمی دهد که بدون در نظر گرفتن شرایط و مقدورات آن روزگار، داوری نماید.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 314935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =