تازه‌ترین قسمت مجموعه کتاب‌های مصور «آستریکس» پس از هشت سال به بازار آمد و انتظار می‌رود میلیون‌ها نسخه از آن فروخته شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از ماه‌ها انتظار، پنج میلیون نسخه از کتاب «آستریکس و پیکت‌ها» (Asterix and the Picts) - که سی و پنجمین قسمت این سری کتاب‌ مصور فرانسوی است - در 15 کشور و به 23 زبان توزیع شد.

آستریکس و وردست چاق و قدرتمند او اوبلیکس در «آستریکس و پیکت‌ها» برای اولین بار به اسکاتلند عصر باستان می‌روند.

پدیده «آستریکس» حتی پس از مرگ نویسنده آن رنه گوسینی در 1977 ادامه پیدا کرد. او و دوست هنرمندش آلبرتو اودرزو این مجموعه را در 1959 خلق کردند.

تازه‌ترین کتاب مجموعه «آستریکس» حاصل کار ژان-ایو فری نویسنده و دیدیه کانراد و اولین کتاب این مجموعه است که یکی از خالقان اولیه در تهیه آن نقش نداشته‌اند.

دو میلیون نسخه از کتاب «آستریکس و پیکت‌ها» در فرانسه و سه میلیون نسخه دیگر آن برای خواننده‌های غیرفرانسوی منتشر شد.

حدود 352 نسخه از مجموعه «آستریکس» در سراسر دنیا به فروش رسیده و این مجموعه به 110 زبان ترجمه شده است. «آستریکس» پرفروش‌ترین کتاب مصور دنیاست.

تاکنون چهار فیلم زنده از روی «آستریکس» ساخته شده است. داستان‌ مجموعه کتاب‌های «آستریکس» در دهکده‌ای از نژاد گل روی می‌دهد که با رومی‌های اشغال‌گر مبارزه می‌کنند.

تلگراف / 24 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری


5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    11 0
    من عاشق این دو شخصیت هستم و الان هم که 50 سال سن دارم اما هنوز دوست دارم این کمیک ها را بخوانم. به تازگی یک کمیک ایرانی دیدم که به آقای بزرگمهر بابت ان تبریک می گویم. روی کمیک ها باید بیشتر کار کرد.
  • فریبرز افروزی US ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    8 0
    اینجانب بعنوان مترجم مجموعه آستریکس در ایران بسیار خوشحالم که توجه شما را به این مجموعه می بینیم... کتابهای کامیک استریپ باعث شد در سنین نوجوانی به کتاب علاقمند شوم و مسیر زندگیم تغییر کند و همیشه در فکر ادامه یافتن راه گذشتگانی بودم که این راه را شروع کردند مثل انتشارات یونیورسال و تا کنون 16 عنوان آستریکس را به زبان فارسی به چاپ رسانده ایم. و 4 عنوان دیگر نیز بزودی چاپ خواهد شد و علی رغم مشکلات زیادی که نوسانات نرخ ارز و هزینه های داشته است به راه خود ادامه داده ایم و به امید روزی که آیندگان نیز به این راه ادامه دهند
    • جواد شمسی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
      5 0
      درود بر شما!