هشدار: ایرانیان قبل از 50 سالگی دچار بیماری قلبی می‎شوند

سن بروز بیماری‌های قلبی در کشور به کمتر از 50 سال رسیده و در حال حاضر عمر بسیاری از ایرانیان به دلیل چاقی، فشار خون و مصرف نمک و سیگار کاهش یافته است.

خبرگزاری مهر نوشت:

معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه سن بروز بیماری‌های قلبی در کشور به کمتر از 50 سال رسیده است، گفت: در حال حاضر عمر بسیاری از ایرانیان به دلیل چاقی، فشار خون و مصرف نمک و سیگار کاهش یافته است.

دکتر رضا ملک زاده امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهش در پزشکی مولکولی، سلولی و بالینی، علت نیمی از مرگ و میرهای ایرانیان را ناشی از بروز سکته قلبی و مغزی دانست.

معاون پژوهش و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه کبد چرب ارتباط مستقیمی با بیماری‌های قلبی و عروقی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر عمر بسیاری از ایرانیان به دلیل چاقی، فشار خون، مصرف نمک و سیگار کاهش یافته و مردم با بیماری‌های مختلف مواجه هستند.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین علل چاقی، فشار خون و چربی خون است که بروز این عوامل زمینه پیدایش بیماری قلبی را در فرد افزایش خواهد داد.

ملک زاده تغییر سبک و روش زندگی، تغذیه مناسب، ورزش و تحرک کافی و عدم استعمال سیگار را از جمله راهکارهای پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی ذکر کرد و اظهار داشت: سن بروز بیماری‌های قلبی در کشور به کمتر از 50 سال رسیده است که در این زمینه علاوه بر ژنتیک، عوامل محیطی نیز می‌تواند عامل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی باشد.

در این مراسم همچنین پروفسور مسلم بهادری رئیس دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه‌ها را عامل پیشرفت و رشد کشور توصیف کرد و یادآور شد: از این رو لازم است که به دانشگاه و دانشگاهیان توجه ویژه شود.

بهادری با اشاره به برنامه‌های دفتر ارتباط با دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی تهران در این زمینه اضافه کرد: در این راستا در تلاش هستیم تا زمینه ارتباط مستمر با دانش آموختگان و بنیادهای علمی را در خارج از کشور فراهم کنیم.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 319342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    54 2
    ایرانیان در اثر چاقی وتحریم می میر ند؟
    • حماقت IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      9 38
      فعلا که همین ایرانی های تحریمی به اندازه 10 سال یک پاکستانی یا افغانی گوشت و برنج مصرف می کنن
    • علی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      47 1
      ایرانیهای بدبخت در اثر ندانم کاریهای مسولینشان دچار بیماریهای قلبی و عروقی می شوند
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    60 2
    استرس های زندگی ودغدغه های اینده فرزندان
  • بابک A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    34 1
    در هر صورت توی این هوا اگه با ورزش مشکل بی تحرکی را بخواهیم حل کنیم از آلودگی هوا سرطان می گیریم و می میریم! کلن با این وضع زود می میریم. چه تحرک کنیم چه نکنیم، چه چربی بخوریم چه نخوریم! خیلی شانس بیاریم و از این این ها فرار کنیم، تصادف می کنیم می میریم.
  • خسرو A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    31 2
    انقدر توی این مملکت مردم حرص و جوش میخورند کجای دنیا وجود دارد که از صبح اول صبح از خواب بیدار میشی با ترافیک شروع میکنی و بی قانونی ها تا وقتی سر و کارت با ادارات دولتی می افتد با حکمرانی و زورگویی کارمندان دولتی مواجه میشی که هیچ کاری هم نمیتونی بکنی چون کارت اونجا گیر است تا شب که میخواهی دوباره بری خونه 2-3 ساعت در ترافیکی .این یک نمونه کوچک از زندگی ایرانی است بعلاوه بی پولی و تورم هم چاشنیش کنید ببینید چه ملغمه ایی میشود!!! والا باز هم نژاد ایرانی است!؟ وگرنه باید در سن 25 سالگی ایرانی ها مبتلا به بیماری قلبی میشدند!؟...........
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
    5 2
    ما باید طرز فکرمان را عوض کنیم تا بیمار نشویم.در این مملکت که مشکلات از همه طرف غنی و فقیر و متوسط را احاطه کرده می توان با کم کردن توقع بیماریها را کم کرد.
  • سید A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    10 0
    بیاید اموزش تغذیه سالم را برای ایرانیان بطور رایکان برنامه ریزی کنیم تا نیازی به درمان نباشد.
  • سوادکوهی A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    2 0
    با سلام الان سن عارضه قلبی در مازندران 23 سال رسید که در دوهفته گذشته تا انجای که من اطلاع دارم دو جوان 23 ساله در شهرهای سوادکوه و بابل در گذشتند دلیلش چیست مصرف مرغ های شیمیائی و کمبود تغذیه و فکر و استرس زیاد چی باید گفت مقصر کیست
  • بی نام LU ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
    5 0
    مشکل اصلی نبود شادی و برنامه های شاد گروهی و زندگی نکردن برپایه سرشت انسانی و ویژگیهای طبیعی است، وگرنه خیلی از کشورها از ما فقیرترند ولی خوشتر و شادتر ...
  • شهروند A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    1 0
    با سلام در تائید فرمایش دوستمون که گفته مشکل اصلی نبود شادی و.....است می خواستم عرض کنم کسب این شادی که لازمه زندگی خوب وسالم هممونه بخشیش به عهده خودمونه که با کاستن از توقعاتمون بدست میاد بخشیش هم بعهده جامعه ورسانه ملی است که بدونه گناه هر یکنفری که در اثر برنامه هائی که از تلوزیون پخش میشه وبرای گریز از آن به ماهواره جذب می شه یا در اثر استرس زندگی دچار افسردگی یا سکته می شه بعهده تصمیم گیرندگان رادیو وتلوزیون است.
  • عطا IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
    4 0
    هرکس بیشتر حرص و چوش بزنه زودتر پیر و سکته میکند مثلا شهید مطهری اصلا حرص و چوش نمیزد و با اینکه 60 سال داشت یک موی سفید هم نداشت دنیا ارزش چوش زدن ندارد بفکر آخرت باشید مثل بازاریان