۲ نفر
۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۳

دانشمندان روسیه موفق شدند نازک ترین ورق الماس مصنوعی را تولید کنند. این ورق هااز ساختارهای نانو کربنی تولید می شود و در تجهیزات الکترونیکی نسل جدید بکار گرفته خواهد شد

ایرنا نوشت:

دانشمندان روسیه موفق شدند نازک ترین ورق الماس برای استفاده در صنایع الکترونیک را تولید کنند.

رادیو دولتی صدای روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: ورق های الماس مصنوعی از ساختارهای نانو کربنی تولید می شود و در تجهیزات الکترونیکی نسل جدید به کار گرفته خواهد شد.

در گزارش آمده است: چیپ های الماسی از اطمینان و طول عمر بیشتری برخوردار خواهند بود و بهتر از انواع معمولی سیلیکونی هستند. ورق های الماسی دارای مزیت های قابل توجه است که از آن جمله می توان به ظرفیت های اطلاعاتی بیشتر آنها اشاره کرد؛ ضمن آنکه چیپ های ساخته شده با این ورقه ها گرم نمی شوند و طول عمر زیادی دارند.

به گزارش رسانه روسی، این پروژه را دانشمندان دانشگاه دولتی الکترونیک سن پترزبورگ اجرا کرده اند و در زمان حاضر ورق های الماس ناتویی در شرایط آزمایشگاهی ساخته می شود.

در گزارش رادیو صدای روسیه گفته شد: فناوری ساخت ورق های نازک الماس فعلاً محرمانه است و فاش نمی شود اما از همین الان معلوم است که این فناوری از آینده درخشانی برخوردار است.

بنا بر این گزارش، تمام عرصه های صنایع الکترونیک از دستگاه های ساده تلفن همراه گرفته تا دستگاه های پیچیده مانند سوپر کامپیوتر ها می تواند حوزه بکارگیری الماس های نانویی باشد.

یوری آودییف، فیزیکدان دانشگاه دولتی الکترونیک سن پترزبورگ می گوید: استفاده از ورق های نانو الماسی موجب خواهد شد که فعالیت ابررایانه ها توجیه و اعتبار بیشتری بیابد.

وی افزود: از الماس های نانویی علاوه بر صنعت الکترونیک می توان به عنوان جاذب، کاتالیزور و مواد دارویی استفاده کرد.

آودییف اضافه کرد: نازک ترین ورق های الماسی در زمینه پوشش های الکترو شیمیایی فلزات برای آبکاری، آبکاری نیکل، کروم و حتی طلا کاربرد دارد. الماس های نانویی خصوصیات مکانیکی پوشش ها را مستحکم تر می سازد و آنها را نسبت به زنگ زدگی مقاوم تر می کند.

گزارش صدای روسیه به نقل از متخصصان دانشگاه الکترونیک حاکی است: وقتی بتوان از ذرات ریز الماس، ورق های محکم به قطر دست کم 10 سانتمیتر ساخت، این یک جهش واقعی خواهد بود. در این صورت می توان این فناوری را در مقیاس صنعتی بکار انداخت که انقلابی در رشته الکترونیک ایجاد خواهد کرد.

۵۳۵۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =