مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 19 آبان 1392

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از شناسایی مجرم زندانی که با تشکیل باندی در داخل زندان اقدام به کلاهبرداری از 80 نفر به شیوه کارت به کارت کرده، خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ صابر عباس زاده در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: پرونده ای از شعبه 15 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز به این پلیس ارجاع و با توجه به اهمیت موضوع حسب دستور به اداره عملیات ویژه ارجاع و از شاکی پرونده (خانم دکتر) درخصوص شکایت وی تحقیق به عمل آمد.
شاکی گفت: شخصی ضمن تماس تلفنی با اینجانب خود را مدیر عامل شرکت نفت معرفی و گفت ما می خواهیم 30 نفر از کارمندان نسوان جهت انجام ویزیت به شما معرفی کنیم و حق ویزیت را از طریق کارت به کارت به حساب واریز خواهیم کرد؛ به اصرار وی بنده را به نزدیک ترین عابر بانک کشانده و عملیات گفته شده از سوی این فرد اقدام و متوجه شدم مبلغ 16 میلیون تومان از حساب بنده برداشت شده است.
دراین خصوص تمام اقدامات فنی ازسوی اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی انجام و متهمان در استان های رشت و البرز شناسایی و اکیپی به منظور دستگیری آنان اعزام شد.
پس از ثبت و صدور پرونده و انجام تشریفات قانونی پرونده از سوی معاون دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب کرج به اداره 14پلیس آگاهی کرج ارجاع و با بررسی متهمین سابقه دار مشخص شد متهم اصلی پرونده دارای سوابق کیفری بازداشت موقت در زندان قزلحصار کرج بوده که به اتهام کلاهبرداری های متعدد و به اتهام خرید و فروش مواد مخدر از نوع شیشه به وزن حدود دو کیلوگرم محکوم به اعدام شده است.
با اخذ مجوز قضایی از شعبه 11دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب کرج متهم موصوف از زندان قزلحصار تحویل شد و در حضور قاضی شعبه 11دادیاری از وی در خصوص اتهام وارده و سایر بزه های ارتکابی تحقیق که صراحتاً علاوه براینکه به بزه انتسابی معترف به سایر پرونده های مسبوق به سابقه این یگان نیز اعتراف و اظهار داشت: بنده با استفاده از گوشی های پیشرفته مدل بالا که از مامورین زندان خریداری و وارد سایت نظام پزشکی آذربایجان شرقی شده و آدرس و مشخصات آنها را استخراج و با معرفی خود بعنوان مدیر شرکت نفت و یا به عناوین مختلف و اغفال شکات با شگرد موصوف و کشاندن آنها به پای دستگاه خودپرداز اقدام به کلاهبرداری از مردم در سطح کشور کرده ام.
متهم در ادامه اعترافات خود بیان کرد که با همدستی 5 مجرم دیگر در زندان قزلحصار با عناوین (سرهنگ یا سرگرد ناجا -برنده شدن در طرحهای مختلف همراه اول )اقدام به کلاهبرداری به مبلغ یکصد میلیارد ریال نموده و پس از تخلیه حساب وجوه کلاهبرداری شده از طریق 3نفر که دربیرون از زندان به سر می برند به صورت گسترده و کاملا سازمان یافته برداشت وجه نقد صورت می گرفت.
پس از اتمام تحقیقات پرونده در معیت متهم مذکور به نظر مقام قضایی ارسال  شده و با تشدید قرار مناسب روانه زندان قزل حصار شد.

قاتل اشتباهی به قصاص محکوم شد
مرد جنایتکار که به اشتباه برادر طعمه مورد نظر خود را به قتل رسانده بود پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.
به گزارش مهر، 20 بهمن ماه سال گذشته قتل مرد جوانی به ماموران پلیس ورامین اطلاع داده شد.در ادامه تیمی از ماموران در محل جنایت حاضر شده و متوجه شدند مقتول به نام علی با شلیک گلوله به گردنش به قتل رسیده است.
ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و در بررسی های خود دریافتند مردی به نام بهرام به خاطر کینه ای قدیمی اعضای خانواده مقتول را به قتل تهدید کرده بود.
با کشف این سرنخ دستگیری بهرام در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران در تجسس های خود دریافتند بهرام همزمان با این قتل به محل نامعلومی گریخته است. با ردیابی های ویزه پلیس متهم به قتل در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد.
بهرام پس از انتقال به اداره آگاهی با اعتراف به این قتل گفت: برادر مقتول به اتهام لواط از برادرم شکایت کرده بود و این شکایت باعث شد برادرم دستگیر و اعدام شود. مادرم هر روز عکس برادرم را در آغوش می گرفت و گریه می کرد. دیدن این صحنه خیلی آزارم می داد به همین دلیل تصمیم به انتقام گرفتم. اسلحه ای تهیه کرده و روز حادثه شاکی را در بهشت زهرا دیدم. به تعقیبش پرداخته و در محلی خلوت او را با شلیک گلوله به قتل رساندم. پس از این جنایت متوجه شدم که به اشتباه برادر شاکی را کشته ام.
با تکمیل تحقیقات قاضی کوهپایه بازپرس جنایی ورامین برای متهم قرار مجرمیت صادر کرد که با تأیید قرار مجرمیت و صدور کیفرخواست پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
هفته گذشته مرد جنایتکار در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت.
او با قبول اتهامش گفت: من می خواستم شاکی پرونده برادرم را به قتل برسانم که به اشتباه برادر او را کشتم. روز حادثه او را در مسیر دیده و برای خاموش کردن آتش انتقام او را با شلیک کشتم. حالا هم از کار خود پشیمانم.
با آخرین دفاعیات متهمان قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و بهرام را به قصاص محکوم کردند.

تشریح جزئیات قتل دو خواهر در دشتستان
فرمانده انتظامی استان بوشهر جزئیات کشته شدن دو خواهر که به دست دایی خود به قتل رسیده بودند را تشریح کرد.
به گزارش فارس ، حیدر عباس‌زاده در مورد پرونده قتل دو خواهر که توسط دایی خود کشته شده بودند گفت: این اتفاق تلخ در شهرستان دشتستان به وقوع پیوست و ماموران پلیس با تمام توان و انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری قاتل شدند.
وی در مورد دلایل این قتل‌ها بیان کرد: دو خواهر یکی 13 و دیگری 16 ساله بودند، یکی از دوستان دایی این دو خواهر خواستگار خواهر 16 ساله بوده و از آنجایی که فرد خواستگار متأهل بوده خواهر 16 ساله حاضر به این ازدواج نبوده است.
با وساطت و تلاش‌های دایی ، خواهر 16 ساله حاضر به ازدواج نمی‌شود هر چند خواستگاری رسماً انجام شده بود.
سرانجام یک روز دایی که عصبانی هم شده بود وارد خانه دو خواهر می‌شود و ابتدا به صورت کاملاً اتفاقی خواهر 13 ساله را به قتل می‌رساند و پس از اینکه متوجه می‌شود خواهر کوچکتر را کشته، خواهر بزرگتر را هم به قتل می‌رساند.
قاتل دستگیر شده و از وی یک سلاح نیز کشف کرده و این متهم تحویل مقامات قضایی است.

کشف جسد یک مرد حلق‌آویز شده در بردسکن
جسد حلق‌آویز شده یک مرد حدوداً 45 ساله در منزل مسکونی‌اش واقع در شهرآباد بردسکن پیدا شد.
قدیر مصرخانی، فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن با تأیید فوت این فرد به فارس گفت: تحقیقات درباره علت مرگ و انگیزه‌های احتمالی خودکشی ادامه دارد.
جسد نامبرده هم‌اکنون به پزشکی قانونی منتقل شده است.

جان باختن 2 کارگر براثررعایت نکردن اصول ایمنی درکرمان
رعایت نکردن اصول ایمنی در پروژه فاضلاب شهری دیروز در شهر کرمان منجر به مرگ دو کارگر شد.
مومنی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرمان به واحد مرکزی خبر گفت: در این حادثه که به علت بی احتیاطی پیمانکار در رعایت نکردن اصول ایمنی در پروژه در یکی از خیابانهای شهر کرمان رخ داد حدود 70تن خاک از دیواره های کانال حفر شده فرو ریخت و دو کارگر در زیر آن مدفون شدند که با تلاش آتش نشانی پس دو ساعت اجساد آنها از زیر خاک بیرون کشیده شد.
آقای طاهری، مدیر عامل آب و فاضلاب استان کرمان هم با حضور در صحنه گفت: طبق قوانین با پیمانکار پروژه برخورد جدی خواهد شد.
این کارگاه پیش از این 2 ماه به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی تعطیل بوده است.

مهار آتش سوزی در مرکز تجاری کیش
آتش سوزی بانک کشاورزی شعبه مرکز تجاری کیش مهار شد.
آقای اسدی، مسئول آتش نشانی کیش به واحد مرکزی خبر گفت: این حادثه که شنبه شب به علت اتصالی برق در سیستم یو پی اس در بانک کشاورزی رخ داد با حضور به موقع ماموران آتش نشانی مهار شد.
در این آتش سوزی سیستم یو پی اس بانک کشاورزی سوخته و بقیه اموال بانک دچار دود گرفتگی شده اما اسناد و مدارک و نرم افزارهای این بانک آسیب ندیده است.
این حادثه حدود یک میلیارد ریال خسارت برجای گذاشت.

کارخانه نساجی آتش گرفت
ماموران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، آتش‌سوزی مهیب در یک کارخانه نساجی را مهار کردند.
صبح امروز یکشنبه حریق در کارخانه نساجی نور و فرش پایتخت، واقع در ابتدای جاده قدیم کاشان - قم منجر به سوختن بخش قابل توجهی از مواداولیه و تخریب قسمتی از سوله بخش انبار این شرکت شد.
روح الله فدائی، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه علت حادثه توسط کارشناسان این سازمان در دست بررسی است، به ایسنا گفت: 18 تن از ماموران چهار ایستگاه عملیاتی این سازمان با استفاده از شش خودروی اطفائیه سنگین و سه خودروی پشتیبانی موفق به مهار و اطفاء حریق و جلوگیری از وقوع خسارت سنگین به دیگر تجهیزات و مواداولیه موجود در محل و سوله‌های مجاور شدند.

انهدام شرکت هرمی کیونت در سمنان
شرکت هرمی با عنوان کیونت با عملیات ضربتی پلیس در سمنان منهدم شد .
سردار محمد رضا میرزایی، فرمانده انتظامی استان سمنان به واحد مرکزی خبر گفت: در دو عملیات جداگانه 17 عضو شرکت هرمی کیونت که تحت عنوان خرید و فروش تورهای مسافرتی در برخی از استانهای کشور فعالیت می کردند، دستگیر شدند.
از دستگیر شدگان تعداد زیادی جزوه های چگونگی عضوگیری و جذب نیرو نیز کشف شد.
با اینکه این گروه در سمنان هدایت و رهبری می شد ، هیچ یک از افراد این شرکت بومی استان سمنان نیستند و برای فرار از قانون و شناسایی به طور دائم در نقاط مختلف کشور تردد و فعالیت می کردند.
فرمانده انتظامی استان سمنان با اعلام میانگین سنی 22 سال دستگیرشدگان به مردم و به ویژه جوانان توصیه کرد: قبل از هر فعالیت اقتصادی از قانونی و معتبر بودن شرکت ها و افراد شاغل در آن مجموعه اطمینان حاصل کرده و از عضویت در شرکت های هرمی خودداری کنند.

باز هم تخریب غیر اصولی منزل حادثه آفرید
تخریب غیر اصولی یک ساختمان مسکونی قدیمی در محله ابوذر حادثه ساز شد و یکی از کارگران در زیر آوار گرفتار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، به دنبال تماس های تلفنی تعدادی از شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی تهران مبنی بر ریزش یک ساختمان در خیابان ابوذر، خیابان رسول فلاحی، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 28 را در ساعت8:30 دقیقه صبح امروز یکشنبه به محل حادثه اعزام کرد.
غلامرضا قاسمپور، رئیس ایستگاه 28 آتش نشانی در مورد این حادثه گفت: کارگران در حال تخریب یک ساختمان مسکونی دو طبقه بودند که ناگهان بخشی از این ساختمان فرو ریخت و یک نفر از کارگران در زیر آوار آن بدام افتاد.
آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از کسب اطلاعات اولیه از کارگران بوسیله تجهیزات نجات با رعایت نکات ایمنی اقدام به آوار برداری کرده و این کارگر جوان را زنده از زیر آوار بیرون آورده و برای انتقال به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس دادند.
قاسمپور علت بروز این حادثه را بی احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در هنگام تخریب ساختمان ذکر کرد و خاطر نشان ساخت: نیروهای آتش نشانی برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی با کشیدن نوارهای هشدار دهنده محل آوار را ایمن سازی کرده و همچنین تذکرات لازم به منظور تخلیه اماکن مجاور به ساکنان آن ارائه دادند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =