ایستگاه فضایی بین المللی از طریق یو اس بی به ویروس ناشناخته آلوده شده و تنها بعد از مهاجرت از ویندوز به لینوکس مشکل حل شده است.

 

مقامات کسپرسکی تایید کردند که امسال سیستم های کامپیوتری بوسیله یو اس بی یکی از فضانوردان روس مستقر در ایستگاه، ویروس گرفته است.

میزان خسارات ناشی از این آلودگی اعلام نشده اما تایید شده است که سیستم های کامپیوتری از ویروسی اپیدمیک به صورت بدافزار، رنج برده است.

ظاهرا ویروس روی سیستم کامپیوتری ایستگاه فضایی بین المللی و قبل از ورود فضانورد امریکایی در ماه می 2013 وجود داشته است.

در حال حاضر مشکل ویروسی رفع شده و خطری سیستم های کامپیوتری مرکز را تهدید نمی کند.

قبل از تغییر سیستم اسکادای تحت ویندوز ایکس پی به لینوکس دهها لپ تاپ و کامپیوتر با ویندوز کار می کردند و ویروس تحت یو اس بی نیزهمان زمان وارد ایتسگاه شده بود تا اینکه در ماه می سیستم لینوکس جایگزین اسکادای مبتنی بر ویندوز شد. دلیل انتقال و پخش شدن بدافزار ناشناخته نیز استفاده از یو اس بی روی سیستم های ویندوزی بوده است که با تغییر به لینوکس مشکل حل شد.

منابع غیر رسمی نیز مدتها قبل انتقال بدافزار موسوم به W32.Gammima.AG worm توسط فضانورد روس را به ایستگاه فضایی بین المللی اعلام کرده بودند اما حالا با مهاجرت از ویندوز به لینوکس مشکل ویروس قبلی حل شده است.

 

 

منبع: اسلش گی یر

56502

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    9 2
    لینوکس از نظر امنیت، آقا و سرور همه سیستم های عامله
  • دیوید A1 ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    8 2
    ضد ویروسهای کسپرسکی هیچوقت خوب نبودن و این شرکت با تبلیغات کذب و دروغین دنبال جذب مشتری بوده . اون فضانورد روس هم حتمآ کسپرسکی استفاده میکرده . جدیدآ هم دست کسپرسکی در کلاهبرداری از مشتری هاش و سوء استفاده از نام شرکتها رو شده .