بومی‌سازی درمان ناهنجاری‎های استخوانی و آموزش لاپارسکوپی

جدیدترین طرح‌های کلان معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری: دستگاه تیلور برای درمان ناهنجاری های استخوانی، ساخت شبیه‌ساز لاپاراسکوپی و توسعه نرم‌افزارهای آموزش لاپاراسکوپی

ایرنا نوشت:

براساس قرار منعقد شده میان مرکز طرح های کلان معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و یک شرکت دانش بنیان داخلی ، فناوری طراحی و تولید دستگاه تیلور برای درمان ناهنجاری های استخوانی تا سال آینده در کشور بومی می شود.

دستگاه ˈتیلورˈ ابزاری برای درمان ناهنجاری های استخوانی است که وارداتی است. با انعقاد قرارداد همکاری میان معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و یک شرکت دانش بنیان داخلی و با تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا سال آینده شاهد تولید این دستگاه به صورت بومی خواهیم بود.

دکتر ˈغلامحسین رحیمیˈ رییس مرکز طرح های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: نمونه اولیه این دستگاه قرار است تا سال آینده توسط بخش خصوصی تولید شود و پس از اخذ تایید از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در مرحله بعدی به تولید انبوه خواهد رسید.

پزشکان می گویند، بیمارانی که دچار شکستگی استخوانی شده اند بعد از درمان با کاهش طول استخوان مواجه می شوند. از این رو توانایی حرکتی بعد از بهبودی بسیار کم می شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: این دستگاه به نوعی تثبیت کننده ارتوپدیک است که درآن دو یا چند عضو برای حرکت انتقالی به تکه های بافت مجاور محکم شده تا نسبت به هم جهت دهی شوند.

به گفته رحیمی این طرح قرار است تا یک سال آینده بومی سازی و دانش فنی آن توسط بخش خصوصی کسب شود.

ساخت دستگاه شبیه ساز عمل های لاپاراسکوپی در کشور
رییس مرکز طرح های کلان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین از ساخت دستگاه شبیه ساز جراحی های لاپاراسکوپی در کشور خبر داد و گفت: روش های متداول فعلی برای آموزش منطق با واقعیت هندسی و فیزیک بدن انسان کاربرد کمی دارد و امکان تنوع ارزیابی بالا برای جراحی ها میسر نیست.

وی اضافه کرد: همزمان با طراحی و تولید این دستگاه 20 نرم افزار آموزشی نیز طراحی می شود که از این طریق امکان آموزش دقیق جراحی های لاپاراسکوپی به دانشجویان سراسر کشور میسر می شود.

رحیمی اظهار داشت : هر دانشگاه با خرید و نصب نرم افزارمذکور می تواند به صورت متمرکز به آموزش این نوع اعمال جراحی بپردازد و مهمترین نتیجه این اقدام این است که از تمرکز در یک شهر و یک دانشگاه برای آموزش جلوگیری می شود.

به گفته رحیمی این طرح در ماه جاری به امضای معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و یک شرکت خصوصی دانش بنیان داخلی رسیده است که دراین مسیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بر این طرح نظارت داشته است.

به گفته رحیمی این سه طرح کلان در طول یک ماه گذشته میان معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و بخش خصوصی کشور منعقد شده است.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 322492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ازرشت A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    1 0
    این تجهیزات مثل پرایدنباشه که بعدازاینهمه سال معلوم شده خیلی هم بومی نیست مردم موش آزمایشگاهی نیستند
  • آنا A1 ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    1 0
    این دستگاه حالاچی هست آرتروزم درمان میکنه
  • امیر A1 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    1 0
    مثل اینکه ماهمه چیمون بومیه وخودکفاست بجزخوردروهای بوگاتی مازراتی وپورشه که بعضی زحمت واردکردنش رومیکشن
    • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
      1 0
      مازراتی را که جناب... بومی سازی کرد کم مانده کل این شرکت ها را بخرند ازبست رانت خور ها خریدند فکر کنم جنرال موتورز وفورد وفولکس واگن مثل شرکت های فرانسوی بومی سازی شده حالا کم مانده ایرانی شوند!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    1 0
    با این دستگاه میشود قد بلند کرد دستگاه تیلوری که ساختن از بیرون استخوان نصب میشه یا داخل استخوان جواب بدین نه فقط در ج کنیدجوووووووووووووووووووووووووووووووووووب بدینننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
  • امیر علی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    1 0
    جراحی افزایش قد می شود به روش لا پاراسکوپی انجام داد خبر انلاین هین سوال باید جوابم بدی هم سوال قبلیم من با درج کردن سوالم قانع نمی شم باید جوابم بدی فقط بلدی درج کنی جوابمم بده
  • امیر علی IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    1 0
    مگه نظرها اتو ماتیک درج میشه یا آدم می خونه بعد درج میشه اگه اتو ماتیکی انتشار پیدا کنه که خیلی بد میشه شاید خدا نا کرده یکی بد دهانی کرد باید درج بشه اگه آدم می خونه چرا جواب سوال من نمی ده