موبایل، عامل سکته مغزی و سرطان تیروئید؟

نتایج یک تحقیق نشان می دهد: امواج تجهیزات الکترونیکی موجب افزایش بروز سکته مغزی و امواج تلفن همراه (موبایل) سبب بالا رفتن تعداد مبتلایان به سرطان تیروئید شده است.

ایرنا نوشت:

محققان می گویند بر اساس داده های آماری طی دهه اخیر تعداد موارد ابتلا به سرطان غده تیروئید در کشورهای اروپایی به طور قابل توجهی افزایش یافته که یکی از علت های آن می تواند پرتوهای ناشی از گوشی های همراه باشد.

این محققان همچنین می گویند: به طور کلی تجهیزات الکترونیکی پیشرفته برخلاف ادعاهای سازندگانشان بی خطر نیستند، چرا که ماده شیمیایی به کار رفته در ساخت این تجهیزات تاثیر منفی بر سلامت انسان دارد و موجب افزایش سکته مغزی می شود.

ولفرام یا تنگستن، یک ماده شیمیایی با نماد شیمیایی W و عدد اتمی 74 است که در ساخت رایانه های شخصی، گوشی های تلفن همراه هوشمند، تبلت ها و غیره به کار می رود. افزایش این ماده در بدن موجب بروز استرس اکسیداتیو در سلول ها یا آسیب دیدگی آنها بر اثر اکسید شدن می شود که خطر سکته مغزی را در حد قابل توجهی افزایش می دهد.

محققان دانشگاه ˈاکسترˈ در انگلیس با انجام یک مطالعه که 12 سال طول کشید بیش از هشت هزار داوطلب بالای 50 سال را در مورد اثر تجهیزات الکترونیکی مورد بررسی قرار دادند.

در نهایت محققان ثابت کردند ولفرام موجب پیری زودهنگام بدن انسان می شود که خطر سکته مغزی را در بر دارد.

این بیماری با پاره شدن رگ های بزرگی ارتباط دارد که مغز را تغذیه می کنند و در نهایت به مرگ انسان یا معلولیت جدی وی منجر می شود.

بر اساس بررسی های صورت گرفته و با توجه به آمار و ارقام جدید، تا سال 2017 از هر هشت ساکن زمین یک نفر کاربر تبلت خواهد بود و این محصول در میان کاربران و فروشندگان کشورهای پیشرفته به یک تکیه گاه تبدیل خواهد شد.

تبلت ها اکنون نیز در بازار جهانی از محبوبیت زیادی برخوردارند، اما در سال 2017 در حدود 509 میلیون انسان در سرتاسر جهان کاربر تبلت خواهند بود، این درحالی است که تعداد کاربران در سال 2010 درحدود 15 میلیون نفر برآورد شده است.

براین اساس در سال 2017 در اروپا 42 درصد از کاربران آنلاین کاربر تبلت خواهند بود و در آمریکا و کشورهای درحال توسعه این آمار به ترتیب به 60 و 25 درصد خواهد رسید.

از سویی دیگر میزان فروش جهانی تبلت ها از 122 میلیون در سال 2012 به 381 میلیون در سال 2017 خواهد رسید، یعنی رشد سالانه ای برابر 25.6 درصد.

همچنین طبق گزارش منابع خبری، تعداد کاربران تلفن های همراه هوشمند دنیا در سه ماهه سوم سال 2012 از مرز یک میلیارد نفر گذشته است. به عبارت دیگر اکنون یک هفتم ازجمعیت مردم جهان ازتلفن همراه استفاده می کنند.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    21 1
    علاوه بر سرب و دود در هوا ، نزدیکی و همجواری با گیرنده ها و فرستنده های پرقدرت مانند: موبایل پارازیت تلوزیون ماکرو ویو مانیتور کامپیوتر لپ تاپ دکل های برق احتمال جهش سلولی را صد چندان می کنند..
  • خدایا توبه! A1 ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    17 1
    پس سرطانی شدیم رفت.همیشه موبایل تو صورتمه یا بالای سرم
  • بی نام A1 ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    8 1
    پارازیت یک جنایت است آن هم نه به یک نفر بلکه به تمامی افرادی که در تماس با آن می باشند. نظر دین مبین اسلام در این خصوص چه می تواند باشد؟
  • سکته ای IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    7 2
    وای بر ما
  • میترا IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    علامت اختصاری برای معرفی ماده در یک سایت غیرتخصصی کافی نیست. این علامت دبلیو (که نمیذارید اینجا تایپ کنیم!) اگه حافظه ام درست یاری کنه عنصر تنگستن است