بر اساس قانون همچنان خودروهای پژو 405، تندر90 و روآ به علت عدم نصب سسیستم ترمز ABS شماره گذاری نمی‌شوند.

هرچند پس از اختلاف نظری که راهنمایی و رانندگی با ایران خودرو در مورد خودروهای پژو 405، تندر90 و روآ پیش آمد خبرهایی مبنی بر توافقاتی بر سر این مسئله به گوش می‌رسید، اما رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی کشور در اظهارنظری جدید گفته است: بر اساس قانون همچنان خودروهای پژو 405، تندر90 و روآ به علت عدم نصب سسیستم ترمز ABS شماره گذاری نمی‌شوند.

 مومنی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شایعاتی مبنی بر از سر گرفته شدن شماره گذاری خودروهای پژو 405، روآ و تندر 90 اظهار داشت: این خودروها همچنان پلاک نمی‌شوند و تا نصب نشدن ترمز ABS بروی این خودروها پلیس از شماره‌گذاری آنها جلوگیری خواهد کرد.

دوروز پیش مدیرعامل ایران خودرو عنوان کرده بود که شماره‌گذاری خودروهای یاد شده طبق تفاهم‌نامه‌ای که با پلیس راهنمائی و رانندگی به امضاء رسید از سر گرفته شده است. بر اساس قانون تمام خودروهای تولید داخل و وارداتی باید به سیستم ترمز ABS مجهز شوند.

دو روز پیش رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی هم اعلام کرد که موضوع نصب سیستم ترمز ضد قفل (ABS) در شهریور سال گذشته به خودروسازان ابلاغ و تا اردیبهشت ماه سال جاری مهلت داده شد و دیگر این زمان قابل تمدید نخواهد بود.

سردار اسکندر مومنی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: خودروسازان باید از قانون تمکین کرده و برای نصب ترمز ضد قفل اقدام کنند.

وی با اشاره به این که راهنمایی و رانندگی در حق مردم کوتاه نخواهد آمد، افزود: بر اساس مصوبات اعلام شده به خودروسازان در سال گذشته، تمامی تولیدات آنها از اردیبهشت سال جاری باید مجهز به سیستم ضد قفل (ABS) می شد اما متاسفانه تا کنون اقدام عملی صورت نگرفته است.

سردار مومنی با اعلام این که وقت کافی به این خودروسازان داده شده و فرصت‌ها نیز چندین بار تمدید شده است ‌گفت: از مردم عذرخواهی کرده و خود را در حوادث رانندگی دخیل می‌دانم.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: شماره گذاری خودروی پژو 405 و روآ تولید شرکت ایران خودرو به دلیل عدم نصب سیستم ترمز ABS از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شد. 

وی خاطرنشان کرد: برخی خودروسازان خود را با این شرایط تطبیق داده و پذیرفتند که تا پایان سال 40 درصد از تولیدات خود را مجهز به این سیستم و مابقی را از ابتدای سال آینده مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (َABS) کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۸
    0 0
    لطفا درباره پژو slx405بنویسد که پلاک می شود یا خیر؟