۰ نفر
۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۶
دم خروس مدافعان رانندگان تاکسی

آن هایی که جمعی از رانندگان محترم تاکسی را جلوی ساختمان ریاست جمهوری جمع کرده اند تا به سخنان محمود سریع القلم واکنش نشان دهند و از آقای رئیس جمهور بخواهند سریع القلم را از حلقه مشاورانش اخراج کند، خواسته یا ناخواسته سخنان مشاور رئیس جمهور را که عده ای از اهل قدرت را به پوپولیسم متهم کرده بود، عینیت بخشیدند.

از هیچ جای سخنان آقای سریع القلم توهین به رانندگان تاکسی استنباط نمی شود. آقای سریع القلم گفته اند چرا تلویزیون به جای پرداختن جدی به بعضی از اموری که کاملا تخصصی است و نیاز به دانش دارد، سطحی نگری را دامن می زند و فی المثل به سراغ یک راننده تاکسی می رود و نظر او را در مورد انرژی هسته ای جویا می شود. هیچ نگاه سالم و بی غرضی از این جمله توهین به رانندگان تاکسی را مراد نمی کند. آقای سریع القلم می توانست به جای راننده تاکسی بگوید: "نانوا" یا بگوید: "رفتگر". بدون شک هم نانوایان مردمان زحمت کش و شریفیند و هم رفتگران عزیز و قابل احترام. اما آیا اگر کسی گفت نباید درباره سانتری فیوژ و آب سنگین و انرژی هسته ای، نظر این عزیزان را جویا شویم و یا این که نظر این بزرگواران درباره موضوعات تخصصی ای مثل انرژی و سوخت و فیزیک ، خیلی محلی از اعتبار ندارد ،آیا به آن ها توهین کرده؟ البته اگر در این ماجرا ذره ای صدق وجود داشت شاید می توانستیم آن را به حساب دیگری بگذاریم اما هم ما خوب می دانیم ماجرا از چه قرار است و هم آن ها که جمع کوچکی از رانندگان محترم را جلوی ساختمان ریاست جمهوری گسیل کرده اند. اخلاق بهانه است، همان طور که در سال های اخیر خیلی چیزها را بهانه ای قرار داده ایم برای پیشبرد اهداف سیاسی مان. اگر حقیقتا پای اخلاق در میان بود می گفتیم خدارا شکر که عده ای از دوستان ما هنوز آن قدر اخلاقیند که حتی شائبه توهین و وهن به جمعی از هم وطنانمان را بر نمی تابند. اما همان طور که گفتم هم ما می دانیم و هم آن ها که حقیقت چیز دیگریست. در هشت سال گذشته رئیس جمهور عدالت گستر و مهرورز بارها و بارها به تصریح و تلویح به اقشار مختلف این سرزمین توهین کرد. جمعی از آن ها را بزغاله خطاب کرد، جمعی را خس و خاشاک و ...الخ. اما حتی یک بار از این دوستان مدعی اخلاق و مردم داری که سخنان آقای سریع القلم را با هزار دوز و کلک می خواهند توهین به رانندگان تاکسی القا کنند، صدایی بر نخواست. کدام را باور کنیم، قسم حضرت عباس یا دم خروس را.  

 

 

کد خبر 327935

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    167 5
    میثم مظفر مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهرداری تهران است. ، او پسر حسین مظفر و دامادمهدی کوچک زاده، نمایندگان حامی قالیباف و جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری است.
    • بی نام IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      59 2
      عجب! پس وقعا دم خروس بود
    • بی نام A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      24 1
      مطمئنی؟
    • بی نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      26 2
      مرسی .نمیدونم چرا خبر اتلاین به این موضوع اشاره نکرد
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    افرین بر سید .پوپولیسم این روزها بدجوری خودش رو میخواد به جامعه ایرانی مجددا تحمیل کنه .
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    5 21
    چه عجب تو یک حرف درست و حسابی زدی.
  • بی نام US ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    بخواب بابا! همین مونده تو کارشناس بشی دیگه! هر خبری می‌شه فوری در و گوهر تراوش می‌کنه!
    • محمد IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      بی ادب بی نزاکت!بچه جون تو این حرفارو نمیفهمی یا به سن رای نرسیدی یا داری از جای دیگه میسوزی.
    • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      وقت خوابت رسیده بفرما لالا !!!
    • الیمی A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      12 4
      خودت به خودت مثبت دادی ،،،،،،،،، ادعات هم میشه ،،،،،،،،، اما از این ادعاها زیاد دیده ایم .....
    • الیمی A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      16 4
      بازم که داری مثبت می دی به خودت عزیزم!!!!!!!! ... ساعت یازده و 44 دقیقه.......... هه هه هه ....
    • بی نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      12 3
      جناب بی نام مجبوری نظر بدی؟ بجای نظر دادن برو کمی فکر کن، مطالعه کن و سوادت رو بیشتر کن.
    • قاسم A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
      5 1
      آقا محمد از نظر دادنتون مشخصه که شما خیلی با ادب هستین و نزاکت دارین!!!!!!!
  • یه شاگرد علوم سیاسی A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    117 6
    استاد سریع القلم انسانی فوق العاده با ادب و متین است با رفتاری که از ایشون سراغ دارم اصلا قصد توهین نداشتم . در ضمن هر کسی متن ایشون رو بخونه متوجه میشه اصلا قصد توهین نداره این مصداق همون ضرب المثل معروفه که میگه در مثل جای مناقشه نیست. بعدش هم مگه استاد حرف بدی زدی که میگه سیاست رو از کوچه و خیابون جمع کنید. مسائل سیاسی و هسته ای مسائل کاملا تخصصی هستن و باید از اهلش دربارش سوال بشه . آیا هیچ وقت دیدین صدا وسیما بیاد درباره مسائل سیاسی از دکتر هرمیداس باوند، دکتر کیهان برزگر، دکتر حمید احمدی، دکتر زیبا کلام، دکتر تقیب زاده و ... صدها استاد مسائل منطقه ای و سیاسی سوال کنه و یا نظرشون رو بخواد؟این یه رسم بدی که صدا و سیما چند سالی راه انداخته
    • بی نام A1 ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      55 2
      چند سال نیست سالهاست!
    • بی نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      62 1
      جالبه در عوض دانشگاه که محل نقد و پرسشگری و تفکره نمی خوان سیاسی باشه.
    • بی نام IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      3 24
      به نظر من هم این حرف را توهین به راننده تاکسی ها نبوده اما بد بیان شده . ضمنا سوال که راجع به ساخت سانتیریفیوژ نبوده که الزاما پاسخ دهنده دکتری فیزیک هسته ای بخواد. در ضمن افراد بزرگ تریبون های خودشون را دارن بهتره صدا و سیما به سراغ مردم عادی بره چون سادگی و صداقت و عدم دیدگاههای خوش آیندی اونجا بیشتره.
  • ایرانی A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    594 8
    کو گوش شنوا ! 20:30 که نگاه می کنم احساس میکنم برای حدود نیم ساعت تو یه کشور دیگه زندگی میکنم . کشوری در حد ژاپن یا سوییس!
    • بی نام A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      35 3
      مسخره می کنی ؟
    • زهرا IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      5 98
      لیاقت بعضی ها کشور در حد افغانستان و عراق و سوریه است.چرا مملکتمان را دست کم میگیرید؟
    • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      73 7
      ساده نباشيد! براي صدا و سيماي ميلي حرف و نظر مردم كوچكترين ارزشي نداشته و ندارد. تنها هدف صدا و سيما از يان مثلا مصاحبه هاي مردمي، تائيد گرفتن صوري و زوري از تعداد انگشت شماري از مردم بي خبر از همه جاست تا مثلا ديدگاه هاي جناحي خودش رو مردمي جلوه بده. ماهم باور كرديم مثلا !!!
    • سارا IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      10 0
      سید عزیز ، این همان سناریوی معروف " بگم بگم " است . با دروغ و دغل بازی سعی می کند به اهدافشان برسند .
  • روحيه A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    38 1
    كشورهاي ديگه پيشرفت ميكنند ، ما هم در يكسري امور خاص به مانند مورد فوق پيشرفت داريم ، افراط و تفريط خيلي زياد شده تا حدي كه به جرعت ميشه گفت كه شورش درآمده
  • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    24 77
    نه تنها مثال زدن از راننده تاکسی درست نیست بلکه مثال آوردن نانوا و رفتگر را هم باید محکوم کرد زنده باد زحمتکشان....
    • حسین A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      38 3
      مغلطه نکن بی نام. اونایی که از زحمت کشان استفاده ابزاری می کنن نامرد ترین انسان های روی زمینند.
    • دانشجو A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      3 4
      اگر ایشان از دانشجویان دکترا هم مثال می آورد، باز حرف ایشان مشکلی نداشت. چرا بعضی ها فکر می کنند در همه موضوعات "کارشناس ارشد" هستند؟ رییس جمهور سابق که این ادعا رو داشت !!!!! من خودم به عنوان دانشجو ادعا نمی کنم که در انرژی هسته ای صاحب نظر هستم...
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    9 50
    اگر اون ها پوپولیست هستن، شما هم لیبرال هستید
    • بی نام IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      30 4
      لیبرال بودن حسنه نه عیب.
    • بی نام A1 ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      22 1
      مثلا فحش دادی؟
    • الیمی A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      12 0
      لیبرال یعنی آزادی خواه .... ایمان در سایه آزادی می تواند اوج بگیرد ... دانش در سایه آزادی می تواند اوج بگیرد ... اخلاق در سایه آزادی می تواند خود را نشان دهد .... دلیلش رو هم قبلا گفتم :::::::::: انسانی که در زندان هستش اگه خلاف نکنه هنر نیست هنر اینه که در جامعه خلاف کنه :::::::::::::::
    • الیمی A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      4 0
      لیبرال یعنی آزادی خواه .... ایمان در سایه آزادی می تواند اوج بگیرد ... دانش در سایه آزادی می تواند اوج بگیرد ... اخلاق در سایه آزادی می تواند خود را نشان دهد .... دلیلش رو هم قبلا گفتم :::::::::: انسانی که در زندان هستش اگه خلاف نکنه هنر نیست هنر اینه که در جامعه خلاف نکنه ::::::::::::::: اگه می شه تصحیح فرمایید .. خلاف کنه آخر جمله اشتباه است با تشکر الیمی
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    53 3
    همان طور که گفتم هم ما می دانیم و هم آن ها که حقیقت چیز دیگریست. در هشت سال گذشته رئیس جمهور عدالت گستر و مهرورز بارها و بارها به تصریح و تلویح به اقشار مختلف این سرزمین توهین کرد. جمعی از آن ها را بزغاله خطاب کرد، جمعی را خس و خاشاک و ...الخ. اما حتی یک بار از این دوستان مدعی اخلاق و مردم داری که سخنان آقای سریع القلم را با هزار دوز و کلک می خواهند توهین به رانندگان تاکسی القا کنند، صدایی بر نخواست. کدام را باور کنیم، قسم حضرت عباس یا دم خروس را. (از صراحت قلمت مچکریم؛ این آمران فتنه وبانیان فتنه رو باید به جوخه اعدام سپرد والبته بدون محاکمه)
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    37 6
    یه عده واقعا از هول حلیم افتادن تو دیگ !!! فکر کردن خبریه
    • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      7 47
      اگر منظورت اطرافیان رئیس جمهوره باهات موافقم :دی
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    21 64
    آقا جان توجیه نکنید، اصولا نقد رفتار های پوپولیستی به معنای باز کردن میدان برای روشنفکران غربگرا برای مسلط شدن بر هویت ملت است. اگر ایشان فکر می کند نباید نظر رانندگان تاکسی را در مورد انرژی هسته ای پرسید و نظر آنها در این موارد ارزشمند نیست، در واقع به این معنا است که ایشان دموکراسی را قبول ندارد. با نظر ایشان به طریق اولی نظر این قشر از جامعه راجع به انتخابات خبرگان هم نافذ نیست و همین جور می ری جلو تا می رسی به اینکه امثال ایشون برای ملت تصمیم بگیرن! در ضمن شما هم آقای موسوی شدی ماله کش هر گندی در این روزها. بر خلاف 4 ماه پیش که شده بودی منتقد هر کاری که قبلی ها می کردند.
    • بی نام IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      31 2
      کی میگه غربگرایی بده شما خیلی شرق گرا تشریف داری میتونی بری کره شمالی پیش عمه کیم اون شاید فرجی شد. همین انتخاباتی که شما مثال زدی هدیه غرب به شرقه . ادبیات شما هم نشون میده که در چه سطح بالای فرهنگی تشریف داری من از جانب تو از آفای موسوی معذرت می خوام
    • محسن IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      30 2
      تفسیر شما از دموکراسی مثل این میمونه که بگیم چون ما به دموکراسی معتقدیم پس مثلا درباره عوامل افزایش احتمال ابتلا به بیماری راشیتیسم از رانندگان تاکسی سوال کنیم. به نظر شما جواب این عزیزان راننده چقدر میتونه در خصوص این موضوع پزشکی قابل استناد باشه.
    • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      8 1
      جناب بی نام! آقای سریع القلم هیچوقت نگفته اند نظر راننده تاکسی پرسیده نشود. متن را کامل بخوانید. ایشان گفته اند در جامعه کنونی آموزشهای لازم به عموم جامعه داده نمی شود وبه همین دلیل عموم مردم دانش لازم برای پاسخ دادن به این سئوالات را ندارند.
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    7 43
    تابلو بود چرت گفته تو چی میگه؟
  • بی نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    8 1
    نخیر دقیقا منظورم استعفاهای دسته جمعی نمایشی و این حرکت ها بود...!!! تا حالا خواب تشریف داشتن؟
  • مهسا A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    45 3
    من متن کامل صحبت های آقای سریع القلم رو دیدم. پدر من یک راننده تاکسیه و طبیعیه که من از اهانت به اون ناراحت بشم اما انصافا در صحبت های دکتر سریع القلم هیچ نشانه ای از اهانت دیده نمی شه. آقای موسوی کاملا درست می گن. یک عده که زندگی مردم محروم هیچ اهمیتی براشون نداره می خوان از این ماجرا سوء استفاده سیاسی کنن. خدا ازشون نگذره.
    • بی نام A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
      3 26
      واقعا پدرت راننده تاکسیه؟
    • محمد محمد A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      4 1
      آفرین افتخار میکنم بهتون چون جانب حق را میگیرینو به نون حلالی که پدرتون در میارن میبالین
  • علی A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    34 0
    خداییش اگه یک نفر از اونا که رفتن پاستور به نشانه اعتراض، بدونه دکتر سریع القلم کیه من یکی حاضرم اسمم رو عوض کنم.
  • همه چی دون IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    3 3
    البته 2 طرف حق دارند و البته یه جورایی ندارند. بنظرم اگه صدا و سیما بره از نسل جدید و جوون تاکسی دارها سوال بپرسه به هیشکی بر نخوره چون الان کلی از دوستان فرهیخته این مملکت با مدرک فوق لیسانس و بالاتر هم به این شغل شریف مشغول شدن.در نتیجه حتما بینشون یه فارغ التحصیل بیکار فیزیک هسته ای پیدا میشه
  • ناصر غلامی A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    7 20
    بنده لیسانس دارم وراننده تاکسی هم هستم.واز بعضی از مدعیانی نخبه گی بیشتر می فهمم.چه حرف اقای سریع القلم را توهین بدانیم یا ندانیم همه افراد جامعه حق اظهار نظر دارند وصداسیما وظیفه دارد نظرات یک لبوفروشویا راننده تاکسی را منعکس کند بالاخره ما راننده تاکسی ها هم جزئ واقعیت های این کشور وشهروند این کشور هستیم ودرجه یک ودو ندارد
    • بی نام IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      9 2
      دوست عزیز صحبت بر سر اینه که اداره امور تخصصی را باید از کف خیابان جمع کنیم وگرنه چه کسی گفته که شما نباید نظر داشته باشی. منم با صحبت های دکتر سریع القلم موافقم و این سیاست که در دوره احمدی نژاد باب شد باید جمع بشه. موضوع امور تخصصی است. باز دقت کن!!
    • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      10 1
      حق با شماست ولی به شرطی که صدا و سیما هدفش از این نظرسنجی فشار به دولت نباشه! ضمنا همه می دونیم که صدا و سیما نظرات مردم رو گلچین میکنه و حرفهایی رو که دوست داره پخش می کنه.
    • بی نام IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
      11 1
      اکثر ما ایرانیها اقیانوسهایی هستیم به عمق کمتر از 1 میلیمتر! دانش بسیار اندکی راجع به همه چیز داریم و برای همین فکر می کنیم بیشتر از همه می فهمیم. و برای همین فکر می کنیم همیشه باید حرف بزنیم!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    8 7
    آقایان تا کی می خواهید همه چیز را به احمدی نژاد نسبت بدهید. الان پنج ماه است صاحب دولت شده اید . انتقاد به گذشتگان تا سه ماه جواب داد و شد گزارش صد روزه . الان دیگر باید دولت جدید که رفقای شما را منصوب کرده جوابگو باشد .
  • از سار کاشان IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    6 2
    دانشگاه صدا و سیما! مقصر اصلی گسترش سطحی نگری در جامعه ایران است
  • سعید خان بی کینه A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 13
    آقای موسوی اگر چشمانتان در 8 سال اخیر باز بود که به یقین باز بود می دیدید که چطور رای دهندگان به احمدی نژاد انتقادات سختی به ایشان وارد کردند و پشتشان را خالی کردند و دست آخر به روحانی رسیدند . یک نکته اینجا جای خوشبختی است که اگر احمدی نژادیان مانند اسلاف خودشان که از تخریب خودشان لذت می بردند و به اشتباهاتشان رنگ مدنیت و توسعه می زدند از بسیاری از شعارهای عدالتی و ارزشی و... عقب نشینی کردند و راحت کردند خیال همگان را . رفتار و گفتار و کردار آقای علی مطهری یک عبرت بزرگ سیاسی است در این 8 سال اخیر . اقای موسوی بنده دردهای شما را تا اعماق وجودم حس می کنم ولی درمان هایتان را با تمام وجود رد میکنم .
  • محمد IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    3 8
    آقای موسوی مگر اقای روحانی نگفتند برای مذاکره با آمریکا نظرسنجی بشود ؛ مسلما این نظرسنجی فقط از قشر دانشگاهی مانندآقای سریع القلم نیست و جمع بسیاری از افراد هست که از اطلاعات اندکی برخوردارند بنابراین این رفتار آقای روحانی پوپولیستی نیست ؟ اگر هست چرا آقای سریع القلم در مجامع علمی در کنار احمدی نژاد نام ایشان را بر زبان نمی آورد و اگر نیست چرا آقای سریع القلم این چنین سخن می گویند
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    9 0
    بسیار متن زیبا و شیوایی بود .آفرین. یا مثلا همین صدا و سیما، میره گزارش تهیه میکنه از یک کشاورزه ساده که سره زمینش داره مزرعه ش رو آبیاری میکنه، میپرسه نظره شما راجع به کیک زرد چیست و الی آخر ... آخه یکی نیست بگه جناب گزارشگراصلا شما خودت میدونی کیک زرد چیه خوردنیه پوشیدنیه؟!!! متاسفانه از ابزار احساسات بدجوری داره این صدا و سیما استفاده میکنه !!! همه رو سیاست زده کردن بخدا ... خدایا بداد این ملت مظلوم برس
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    3 14
    نوشته های ایشون رو روی کاغذ مینویسم و بعد میندازم توی سطل آشغال
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    2 1
    دوستان عزیز نظرسنجی زمانی مفهوم داره که فرد مورد سوال اطلاعات کافی در مرز موضوع مزایا ومعایب اون موضوع داشته باشه،هیچ کس مردم توضیح نداده که چر اهزینه ای که صرف این علم شده که با وجود ضررهای تحریم وفرار سرمایه گذاران به چند صد ملیارد دلار میرسه چرا مثل کره وترکیه وتایلند و،.که از م اعقبتر بودن در توسعه اما الان به گرد پاشون هم نمیرسیم نشد؟ایا لبو فروش نیدونه اینارو نه تنها یک لبو فروش بلکه یک پزشک. ومهندس ومن وشما وهر دکس که بهش به عمد همه چیز رو نمیگن هم نمیدونه سوال اینه چرا از همه اساتید ومتخصان وصاحبنظران اقتصادی وسیاسی با گرایشات مختلف از ملی گرا وراست در ککنار ة نظر خواهی نکردن ونمیکنن چرا مناظراتی مثل اول انقلاب واقعی وبا حفظ امنیت بعد نظر نمیذارن اصلا چرا برای شروع پروژه از مردم کوچه
  • بیناممم A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    8 0
    1. در حامعه عوام زده نخبگان باید ساکت بمونن چون حرفاشون سو تعبیر میشه (امپراطوری عوام و سیستم نخبه کشی) 2. حمله به خونه دکتر مصدق 3. یه جایی خوندم که سه فشر باید از طبفات بالای حامعه انتخاب بشن 1. طبیب 2. عالم 3. حاکم!!! طبیب برای اینکه برای پول با جون مردم بازی نکنه عالم برای اینکه علم رو بازیچه نکنه و حاکم برای اینکه قدرت فاسدش نکنه 4. در کشورای پیشرفته میزان مشارکت مردم در انتخابات معمولا کمه (که صدا و سیمای ما تو بوق و کرنا میکنه!) دلیلش اینه که مردم عادی و عوام که تخصصی در سیایت ندارن رای نمیدن که این یه امتیازه برا جامعه ولی اینجا الی ماشاالله همه متخصص همه امورن!!!!
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    2 1
    صرفنظر از جوسازی های رسانه میلی من معتقدم وقتی یه موضوع تخصصی از ساحت تخصصی خارج شد و با زندگی روزمره من و امثال من سروکار پیدا کرد و زندگی ما را به خاک سیاه نشوند من برای اظهارنظر در مورد انرژی هسته ای از دانشمندای هسته ای هم صالح ترم. من عامی معتقدم کلش رو تعطیل کنید بره... من حاضر نیستم برای هسته ای هزینه بدم. صداوسیما بیا نظر منم پخش کن.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    حرف شما درست ولی با این مبنا اینکه رابطه و یا عدم رابطه با آمریکا را هم به رفراندوم بگذاریم تا همه مردم نظر بدهند خیزش به سمت پوپولیسم است و شاید نهایت این مبنا به اینجا برسد که به همه پرسی گذاشتن قانون اساسی هم حرکتی پوپولیستی است. مشکل اینه که حضرات منورالفکر در جایی که امری با منافعشان همسو است صحبت از نظر مردم و همه پرسی و دموکراسی به عنوان بزرگترین ارزشهای تاریخ بشری میکنند و در جایی که امری خلاف ارادشون صحبت از غلتیدن در ورطه پوپولیسم و سیاست زده دیدن امور و .... میکنند.
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    اگر حرف های معاون رئیس جمهور درست باشد پس شما هم که کارشناس نیستید چرا نظر می دهید از یک طرف نظر رانندگان تاکسی را قبول نمی کنید چون کارشناس نیستند و شما که کارشناس نیستید چرا نظر می دهید اسم این چیه ؟
  • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    0 0
    برادر سید.سعی کن مطالب را طوری تفسیر کنی که بتوانی فردای قیامت هم خوب پاسخگویی کنی وپایت بر سز پل صراط نلرزد.
  • تاکسیران A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    خدا خودت میدونی که ما ادمهای خیلی هستیم چون همه توی شغل ما شریک هستن