مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز سه شنبه 3 دی 1392

ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ12 تن از اعضای باند بزرگ سارقان کیف‌قاپ را دستگیر کردند.
بازداشت 12 عضو باند زورگیر موتورسوار
به گزارش ایسنا، در نهم آبان ماه سالجاری، یکی از شهروندان با مراجه به کلانتری 107 فلسطین به مأموران اعلام کرد که سرنشینان موتورسیکلت طرح هوندا 125 اقدام به سرقت 5 میلیون تومان وجه نقد از وی کرده‌اند که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کیف قاپی و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت.
مالباخته پس از حضور در اداره هجدهم در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ایستگاه مترو میدان فردوسی پیاده شده و به سمت خیابان نجات اللهی در حرکت بودم موتورسیکلت هوندا 125 با دو سرنشین به من نزدیک شد و ناگهان ترک نشین موتورسیکلت که از موتور پیاده شده بود و کیسه پلاستیکی حاوی 5 میلیون تومان وجه نقد را از دستم کشید و بلافاصله سوار موتور شد و هر دو نفر از محل متواری شدند.
با بررسی دوربین‌های مداربسته محل سرقت، یکی از مجرمان سابقه‌داربه نام علیرضا 19ساله که پیش از این نیز به اتهام کیف‌قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود، توسط کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی شد که با شناسایی علیرضا و انجام تحقیقات پلیسی، در شرایطی که متهم هیچگونه ترددی در محل سکونت خود نداشت، مخفیگاه وی توسط کارآگاهان در خیابان مختاری شناسایی و به همراه یکی دیگر از مجرمان سابقه دار اداره هجدهم به نام علی 20 ساله دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.
بازداشت 12 عضو باند زورگیر موتورسوار
دو متهم پس از شناسایی توسط مالباخته در همان اظهارات اولیه به دهها فقره کیف قاپی و موبایل قاپی در مناطق مختلف سطح شهر تهران بویژه در خیابان حافظ ، سمیه، فردوسی اعتراف و عنوان داشتند که سرقت‌های خود را در قالب یک گروه از سارقان حرفه‌ای انجام داده‌اند.
با اعترافات علیرضا و علی، شناسایی و دستگیری دیگر اعضای گروه سارقان در دستور کار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در اولین مرحله دو تن از اعضای گروه به نام حمیدرضا 19 ساله و علی21 ساله در خیابان مولوی دستگیر شدند.
حمیدرضا- سرکرده گروه- و علی نیز پس از مواجهه حضوری با دو همدست خود و اطلاع از اعترافات صریح آنها، به ناچار لب به اعتراف گشوده و علاوه بر اعتراف به ارتکاب سرقت‌های متعدد در مناطق مختلف تهران، دیگر اعضای گروه به نام‌های مجتبی21 ساله، محسن 18 ساله، مهرداد 20ساله، علی 19 ساله، حامد 19 ساله، پوریا 28 ساله، اسماعیل 21 ساله و سجاد 22 ساله را معرفی کردند.

بازداشت 12 عضو باند زورگیر موتورسوار
با دستگیری تمامی اعضای گروه در منطقه مولوی و شوش ، برابر اعترافات و اطلاعات بدست آمده در خصوص شیوه و شگرد سارقان در ارتکاب سرقت‌های متعدد کیف قاپی و موبایل قاپی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که اعضای این گروه از سارقان در قالب گروه‌های سه یا چهار نفره و با استفاده از موتورسیکلت‌های طرح هوندا 125، آپاچی و پولسار (در رنگ‌های مختلف) اقدام به پرسه زنی در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق مرکزی و مراکز فروش گوشی تلفن همراه و تجهیزات رایانه‌ای کرده و با استفاده از غفلت مالباختگان اقدام به سرقت می‌کردند.
سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به ده‌ها فقره کیف قاپی، گردنبند قاپی و سرقت گوشی‌های تلفن همراه در مناطق مختلف سطح شهر تهران، از کلیه مالباختگانی که در طول سال گذشته و بدین شیوه وشگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

مهمترین روشهای کلاهبرداری در کشور/ 20 درصد کلاهبرداریها تلفنی است
سرهنگ بهروز رهبریان، رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با نشریح مهمترین روشهای کلاهبرداری در کشور به مهر گفت: مهمترین دلایل کلاهبرداری در کشور ساده انگاری، تنبلی اجتماعی و طمع ورزی است. کلاهبرداران با استفاده از حس نیاز مالی طعمه با پیشنهادهای وسوسه کننده توجه مالباختگان را جلب می کنند و به راحتی افراد را فریب می دهند.
این افراد به علت تنبلی دوست دارند در کمترین زمان پول به دست آورند و به علت داشتن طمع زیاد گرفتار کلاهبرداران می شوند. همیشه باید دانست که سریع ترین راه برای کسب درآمد غیرمعقول به نتیجه نمی رسد.
رئیس پلیس مبازه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با اعلام انواع روشهای کلاهبرداری کشور، افزود: کلاهبرداری تلفنی، کلاهبرداری در خرید و فروش، کلاهبرداری در پیش فروش، اعزام دانشجو به خارج، فروش اجناس بدلی، کارچاق کنی، رمالی فالگیری، کلاهبرداری در ازدواج و آموزشگاهها و موسسات خیریه مهمترین انواع کلاهبرداری در کشور هستند. البته امروز مهمترین معضل در این حوزه کلاهبرداری تلفنی است که از طریق تماس و پیامک انجام می شود.
به گفته رهبریان، کلاهبرداران پس از استفاده از روشی خاص برای کلاهبرداری به علت اطلاع رسانی شیوه شان را تغییر می دهند و هر روز به دنبال راهکارهای جدید هستند.
وی با اشاره به اینکه 20 درصد کلاهبرداریهای کشور را روش تلفنی تشکیل می‌دهد، گفت: این روش ابتدا در زندانها طراحی و اجرا شد که سپس به خارج از زندان نیز شیوع یافت. در این روش کلاهبرداران با بهانه های مختلف طعمه را پای دستگاه عابر بانک کشانده و با تغییر زبان دستگاه از حساب آنها پول های میلیونی برداشت می کنند. این افراد برخی از طعمه ها را از طریق آگهیهای روزنامه شناسایی می کنند.

 

85 شهروند در پیست اسکی آبعلی مصدوم شدند
حمید فرهادی، سرپرست جمعیت هلال احمر دماوند از مصدومیت 85 نفر از شهروندان طی روز گذشته در پیست آبعلی به دلیل استفاده نادرست از تیوپ خبر داد و به مهر گفتت: باز هم یک روز تعطیل دیگر و این بار هم قدیمی ترین پیست اسکی ایران دردسرساز شد و 85 نفر از هموطنان دچار آسیب شدند.
با اینکه بارها از سمت مسئولین به خصوص بخشدار رودهن شنیده شد تیوپ سواری ممنوع شده ولی باز هم شهروندان از این وسیله استفاده می کنند.
باز هم در روز گذشته شاهد حوادث تلخ بودیم و شاهد بودیم 85 نفر از افرادی که مشغول تیوپ سواری بودند دچار آسیب شدند و به درمانگاه پایگاه امداد و نجات شهید حسین لالی (آبعلی) مراجعه کردند.
از بین این مراجعین برخی از آنها دچار آسیب های سطحی و برخی دیگر دچار آسیب های عمقی شده بودند.
پس از مراجعه این افراد به پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند تیم مستقر امداد و نجات در این پایگاه مشغول انجام مداوا و امداد و کمک های اولیه می شدند.
تیم امداد و نجات موفق شد از بین این 85 نفر تعداد 79 نفر را به صورت سرپایی مداوا کند و 6 مصدوم دیگر که دچار ضایع و آسیب هایی بیشتری شده بودند به مراکز درمانی دماوند و رودهن اعزام کرد.
در روزهای گذسته مخصوصا در جمعه ها شاهد این گونه حوادث بودیم اما اکثر مصدومان به طور سرپایی مداوا شده بودند و نیازی به اعزام به مراکز درمانی نبود.
فرهادی همچنین از تمام افرادی که به پیست اسکی آبعلی مراجعه می کنند تقاضا کرد تا از تیوپ استفاده نکنند چون این وسیله ای است تا به خودشان و دیگران آسیب می رساند.
وی افزود: شاید کسی که بر تیوپ سوار می شود آسیب نبیند ولی چون این وسیله در کنترل نیست، به بقیه کسانی که در پیست حضور دارند آسیب می رسانند.

 

سرقت اینترنتی از حساب نامزد سابق
نامزد سابق که از حساب دختر جوان سرقت می کرد شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، چندی قبل زن جوانی با حضور در پلیس فتا چابهار از سرقت اینترنتی از حسابش خبر داد. با اعلام شکایت زن جوان موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت. با توجه به اهمیت موضوع و کنترل حساب بانکی شاکی، اقدامات فنی گسترده برای شناسایی سارق یا سارقان توسط پلیس فتا آغازشد.
با بررسیهای تخصصی و مدارک به دست آمده ماموران به نامزد سابق شاکی مظنون شدند که پس از هماهنگی با مقام قضایی وی ستگیر و برای بررسی بیشتر به مرکز پلیس انتقال داده شد. متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقت و اقدام مجرمانه بود اما پس از روبرو شدن با مدارک و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و گفت: با توجه به اینکه نامزدم قبلاً برای انجام عملیات بانکی اطلاعات حساب خود را در اختیار من قرار داده بود پس از جدایی برای انتقام گیری از حسابش سرقت کردم.

 

امدادرسانی به ۳۰ هزار زائر حسینی در مرز ایران و عراق/ ۴۸ نفر روانه بیمارستان شدند
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر به فارس گفت: طی چند روز اخیر بیش از ۳۰ هزار نفر از زائران حسینی در مرز ایران با عراق امدادرسانی شدند و از این تعداد ۴۸ نفر عازم بیمارستان شدند.
محمود مظفر در مورد آخرین آمار امدادرسانی به زائران حسینی در ایام اربعین افزود: طی چند روز اخیر با استقرار 90 امدادگر و 15آمبولانس و خودروی امدادی در مرزهای شلمچه،‌چزابه و مهران به بیش از 30 هزار نفر از هموطنانمان امدادرسانی شدند.
با توجه به اینکه اغلب زائران پای پیاده به سمت کربلا طی طریق می‌کنند و همچنین به علت سرمای هوا بیش از یک هزار نفر خدمات درمانی دریافت کردند که عمدتاً به دلیل پادرد، سرماخوردگی یا ناراحتی قلبی بوده است.
از میان زائران 48 نفر برای درمان تخصصی عازم بیمارستان شدند.

 

 تعقیب و گریز پلیس برای دستگیری اکبر برنجی
سرگرد محمد حسین امینی، رئیس کلانتری 159 بی‌سیم از دستگیری اکبر برنجی، سارق حرفه‌ای لوازم خودرو خبر داد و به ایسنا گفت: در ساعت سه بامداد روز 26 آذر ماه، ماموران گشت کلانتری 159 بی‌سیم در حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی خود، به راننده پراید مشکوک شدند.
وی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه نشان داد که پراید متعلق به یکی از سارقان حرفه‌ای است که مدتی در امر مالخری فعالیت دارد، ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که خودرو متعلق به اکبر معروف به اکبر برنجی است که راننده با وجود دستور ایست، شروع به فرار می‌کند.
رئیس کلانتری 159 بی‌سیم با بیان اینکه ماموران پس از تعقیب و گریز فراوان در کوچه باریکی، خودرو را متوقف می‌کنند، افزود: با وجود متوقف شدن خودرو، راننده با پای پیاده اقدام به فرار می‌کند که ماموران ضمن تعقیب وی و پس از اجرای قانون بکارگیری سلاح و کشیدن سه بار ایست، به ناچار اقدام به شلیک چهارتیر هوایی می‌کنند که این متهم متوقف و دستگیر می‌شود.
وی با بیان اینکه پس از دستگیری مشخص شد متهم همان اکبر برنجی است که روز قبل یکی از همدستان وی به نام آرمان در حین سرقت لوازم خودرو دستگیر شده بود و خود را همدست اکبر معرفی کرده بود، گفت: متهم دستگیر شده در راستای سرقت لوازم خودرو به کلانتری دلالت داده شد و پس از تکمیل پرونده، در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

شعله های سرکش آتش در منزل مسکونی
آتش نشانان با مهار به موقع آتش سوزی یک منزل مسکونی در غرب تهران، از گسترش و سرایت آتش به اطراف جلوگیری کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس همسایگان یک ساختمان مسکونی با سامانه 125 مبنی بر شنیدن صدای فریاد و درخواست کمک مالک یک منزل مسکونی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، ساعت 13:16 دقیقه دیروز دوشنبه، بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 55، 102 و خاور دستگاه تنفسی و نردبان ایستگاه 55 را به خیابان پیامبر، خیابان هجرت اعزام کرد.
علی اسدی، افسر آماده منطقه 1 عملیات دراین باره گفت: در هنگام رسیدن نیروهای آتش نشانی به محل حادثه، شعله های سرکش آتش به همراه دود بسیار غلیظی از پنجره های خانه ای در طبقه چهارم یک ساختمان چهار طبقه خارج می شد.
آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان، با استفاده از دستگاه های تنفسی وارد یک منزل مسکونی به مساحت 60 متر مربع شدند و با بکارگیری لوله های آبدهی شعله های آتش را که یکی از اتاق های منزل مسکونی را در بر گرفته بود مهار و خاموش کردند و از سرایت آن به واحدهای مسکونی مجاور جلوگیری به عمل آوردند.
گروهی دیگر از آتش نشانان اقدام به تخلیه ساکنین از ساختمان و هدایت آنان به مکان امن کرده و پس از تخلیه لوازم سوخته شده از داخل منزل و لکه گیری کامل این آتش سوزی به ماموریت خود پایان دادند.
اسدی با اشاره به آغاز تحقیقات توسط کارشناسان آتش نشانی و نیروی انتظامی به منظور بررسی علت بروز این آتش سوزی ابراز داشت: در این حادثه به هیچ یک از ساکنان ساختمان آسیب جانی نرسید اما خسارت مالی زیادی به این منزل مسکونی وارد شد.

 

سقوط خودرو به چاه مجتمع مسکونی
مجید شادی، مدیر حوزه 2 سازمان آتش نشانی مشهد از سقوط یک خودرو به درون چاه فاضلاب خبر داد و به ایسنا گفت: در پی فروریختن دهانه چاه یک مجتمع مسکونی و گزارش تلفنی ساکنان به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد در ساعت 20 دوشنبه‌شب آتش‌نشانان ایستگاه‌های 10 ، 38 و 6 را به محل حادثه واقع در محدوده خیابان شهید کریمی اعزام کرد.
مدیرحوزه 2 سازمان آتش نشانی مشهد با اشاره به وضعیت حادثه و خطرات احتمالی آن افزود: در محل حادثه که یک مجتمع مسکونی چهارطبقه بود فروریختن قسمتی از سطح زمین واقع در کف پارکینگ ساختمان سبب فرورفتن چرخ های جلوی یک خودرو سواری و گیر کردن آن در چاه شده بود.
وی با بیان اینکه آتش نشانان مستقر در محل با ایمن سازی و مهارکردن زیر خودرو و استفاده از جرثقیل، خودرو را به آهستگی و دقت از روی گودال خارج کردند تا عمق و سطح گودال ایجاد شده بیش از پیش نشود، گفت: پس از این کار، بررسی دلیل حادثه و ایمن سازی بعد از عملیات نیز در دستور کار قرار گرفت که در بررسی ها مشخص شد، پر شدن بیش از حد چاه فاضلاب و پارک کردن خودرو بر روی دهانه چاه موجب تخریب طوقه چینی و در نتیجه ریزش قسمتی از دهانه آن شده بود.

 

انفجار به دلیل قطع گاز شهری در همدان
رضا عسکری، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان علت اصلی انفجار منزل مسکونی در کوی جنت واقع در پرسی گاز را نشت گاز شهری در منزل مسکونی مورد نظر اعلام کرد و به ایسنا گفت: روز 28 آذر ماه سال جاری ساعت 17:04 دقیقه با مجموعه آتش نشانی برای حضور در محل حادثه انفجار گاز تماس حاصل شد که نیروهای آتش نشانی ظرف مدت 6 دقیقه بعد از اولین تماس، یعنی ساعت 17:10 دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.
علت اصلی حادثه نشت گاز شهری در منزل مورد نظر بوده که به گفته ساکنین محل مورد نظر در آن روز گاز آنها بدون اطلاع به مردم محله قطع شده بود.
تمامی لوازم خانگی استاندارد لازم را ندارند و در صورت قطع شدن گاز شهری، گاز در فضای اتاق پیچیده می‌شود و به محض روشن شدن برق انفجار رخ می‌دهد.
علت این حادثه تنها ناشی از قطع شدن گاز بدون اطلاع به ساکنین محل نیست، چراکه بی احتیاطی مالک نیز در بروز این حادثه تاثیر گذاشته است.
این انفجار هیچ گونه تلفات جانی نداشته و تنها یک نفر مصدوم شده که برای درمان به بیمارستان منتقل شد.

 

انفجار مجتمح تجاری در قائمشهر
یک مجتمع تجاری در قائمشهر به دلیل انتشار گاز منفجر شد.
به گزارش فارس، دوشنبه شب صدای انفجار بزرگی بخشی از خیابان آیت الله صالحی مازندرانی قائمشهر در حوالی بازار شهروند را به لرزه درآورد.
این حادثه در یک مجتمع تجاری سه طبقه روبه‌روی باشگاه تختی قائمشهر به وقوع پیوست و ماموران آتش نشانی بلافاصله با دریافت وقوع انفجار در محل حادثه حاضر شدند.
به گفته محمدعلی شیرسوار، مدیرعامل سازمان آتش نشانی قائمشهر این حادثه به دلیل انفجار گاز در یکی از واحدها اتفاق افتاد که آتش‌سوزی محدود محل حادثه نیز بلافاصله مهار شد.
حادثه خسارات جانی نداشت و غیر از مجتمع مذکور که خسارات مالی وارده بر آن در دست بررسی است به واحدهای مجاور خسارات جزیی وارد شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =