سرطان پروستات داری؟ هر وقت بدتر شدی بیا!

به هزاران بیمار مبتلا به سرطان پروستات که سرطان آنها در مرحله حاد قرار ندارد، توصیه می‌شود که با بیماری خود بسازند و آن را بلافاصله درمان نکنند.

مجید جویا: برای اولین بار در دنیا، دستورالعمل رسمی بهداشتی انگلیس به هزاران بیمار مبتلا به سرطان پستان پیشنهاد کرده که از درمان سریع جلوگیری کنند و به جای آن بیماری‌شان را تحت نظر داشته باشند.

به گزارش دیلی تلگراف، در دستور العمل جدید مرکز ملی بهداشت و سلامت انگلیس (NICE) چنین آمده که مردان مبتلا به سرطان پروستات متوسط و کم خطر، باید به جای تحمل رادیوتراپی و جراحی، بیماری خود را به طور منظم کنترل کنند.

هدف این دستور العمل این است که هزاران مرد دارای تومورهای نسبتا بی‌ضرر از رنج بی‌مورد یا اثرات جانبی ناشی از درمان‌های تهاجمی غیرضروری، پیشگیری کنند.

سرطان پروستات معمول‌ترین سرطان مردان در انگلستان است، که در هر سال 40 هزار مورد جدید به مبتلایان آن افزوده می‌شود، و 11 هزار نفر هم از این بیماری جان می‌سپارند.

اما سرطان پروستات می‌تواند رشد بسیار کندی داشته باشد، تا حدی که بسیاری ازمردان مبتلا به سرطان هیچ رنجی را در زندگی‌شان حس نمی‌کنند.

شیوه‌های درمانی قابل انتخاب شامل جراحی و رادیوتراپی می‌تواند اثرات جانبی جدی مانند مشکلات دستگاه تناسلی و باروری داشته باشد. اما با این دستور العمل جدید، به حدود 20 درصد از بیماران، «کنترل فعال» به جای درمان توصیه خواهد شد، و نیمی از انها احتمالا هرگز نیاز به درمان یا جراحی پیدا نخواهند کرد. برای اجرای دستور العمل جدید، پروتکل تازه‌ای تنظیم شده که به استناد آن، مردانی که این گزینه را انتخاب می‌کنند باید با آزمایش‌های خون، نمونه برداری و آزمایش‌های فیزیکی خود را چک کنند تا ببینند که آیا سرطان پیشرفت می‌کند و اگر جواب مثبت بود، این پیشرفت چگونه خواهد بود.

پروفسور مارک بیکر سرپرست مرکز ازمایش‌های بالینی نایس می‌گوید: «سرطان پروستات می‌تواند رشد بسیار کمی داشته باشد و به رغم این که هیچ خطری بسیاری از مردان مبتلا به سرطان را تا آخر عمر تهدید نخواهد کرد، اما هر ساله فقط در انگلیس و ولز نزدیک 10 هزار نفر می‌میرند. دستور العمل جدید دربر دارنده توصیه‌های زیادی برای تشخیص‌های سریع و درمان مراحل متفاوت بیماری و یک پروتکل جدید برای مردانی است که مراقبت فعال را انتخاب می‌کنند. پروتکل جدید شامل آزمایش‌های منظم است تا به جای اینکه یک روش درمانی تهاجمی و آسیب زا را تجربه کنند، پیشرفت سرطان و چگونگی‌اش را بررسی کنند. هدف NICE از این دستور العمل این است که مطمئن شوند که درمان عالی برای کسانی که نیاز به درمان دارند و سود درمان برایشان بیشتر از ضررش است، انجام خواهد شد».

دکتر جان گراهام مدیر گروه نویسنده این دستور العمل می گوید: «همه درمان‌های موجود برای سرطان پروستات اثرات جانبی دارند که می توانند روی کیفیت زندگی تاثیر بگذارد، خصوصا اثراتی که روی دستگاه تناسلی و باروری می‌گذارند. از همین رو است که برای مردان حیاتی است که بتوانند بفهمند که چه انتخاب‌های درمانی دارند، و بتوانند به کمک یک متخصص بهداشتی، بهترین تصمیم را با توجه به نیازهای شخصی خود؛ چه از منظر بالینی و چه از نظر کیفیت زندگی؛ اتخاذ کنند. این بسیار مهم است که اطلاعات و پشتیبانی در دسترس باشند و بتوان مطمئن بود که بیماران بهترین تصمیم را در مورد روش درمان خود گرفته‌اند»

53271

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    104 1
    سرطان پروستات داری؟ هر وقت پولدارتر شدی بیا!
  • سعید.م A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    32 1
    کی بیام؟!
  • بی نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    71 1
    لطفا در تایپ خبر به ویژه خبرهای مرتبط با سلامتی دقت بیشتری کنید! در خط اول خبر، سرطان پستان نوشته شده که به احتمال زیاد منظور پروستات هست!
  • بی نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    39 0
    بالاخره سرطان پستان یا پروستات؟ یکبار دیگه خط اول خبر را بخون مجید جان!
  • بی نام A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    55 4
    سرطان پروستات رو میشه اینطوری باهاش کنار اومد . با این زندگی که ما داریم چطوری کنار بیاییم ؟؟؟
  • فریادکش A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    103 3
    دوستان خواهشمند است مواظب سرطان پروستات باشید. بابابزرگ من مشکل پروستات داشت و تحت نظر یه دکتر خیلی معروف بود. دکتر بهش گفت برو 6 ماه دیگه، وقتی غده به حدی رسید که بشه عملش کرد برگرد. بابابزرگ منم 6 ماه بعد وقتی به دکتر مراجعه کرد متوجه شدن سرطان زده به غدد لنفاویش و . . . خواهش مند است حرف این دکترا رو خیلی جدی نگیرید و خودتون مواظب خودتون و اطرافیانتون باشید.
  • میرزایی A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    27 1
    این درمان در مورد سرطانی های دیگر که پس از شیمی درمانی حتی باقیمانده عمرشان به ضعف کامل میرسند هم درست است
  • بی نام A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    9 1
    ما همه پروستات داریم ...
  • غلامحسین A1 ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    7 1
    این خبر یک مقدار باعث تصور غلط میشه. این توصیه در مورد درمان انتظاری و یا مراقبت دوره ای فقط در گروه خاصی که اندک هستند توصیه میشه و نه در همه ی افراد. در واقع این گروه بایستی توسط پزشک انتخاب بشن و عوامل متعددی هم در این اتنخاب نقش داره از جمله میزان پیگیر بودن و حواس جمع بودن بیمار. ضمن اینکه سرطان پروستات هم مثل بقیه ی سرطان هاست یعنی پیشرفت می کنه و طرف رو از پا در میاره منتها این پیشرفت در مورد سرطان پروستات نسبت به بقیه سرطان ها خیلی کند هست ؛ و اگر در مراحل اولیه تشخیص داده بشه ۱۰-۱۵ سال طول می کشه تا به مراحل نهایی برسه. اما باز این رو باید در نظر داشت سرطان پروستاتی که پیشرفته باشه مقل بقیه سرطان ها حتی با شیمی درمانی و هورمون تراپی در عرض چند ماه فرد رو می کشه.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    1 0
    اگر برای زندگی کردن پول لازم دارید موقع سوارشدن به تابوت بیا