۰ نفر
۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۸

سایپا تبلیغ می کند در خدمات پس از فروش اول شده ولی هشتم شده است.

شرکت های خودروساز بنا بر تاکیدی که وزارت صنایع در حوزه خدمات پس فروش داشته است، همواره تلاش خود را برای ارتقای آن انجام داده اند، اما گویا به جای این که عملا وارد این حوزه شوند جدیدا دست به تقلب نیز می زنند.

چندی پیش بود که شرکت سایپا یدک اعلام کرد که براساس نتایج سنجش رضایت مشتریان توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در خدمات پس از فروش و در میان شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان خدمات پس از فروش سایپا(سایپا یدک) رتبه نخست در این حوزه را کسب کرده است.

این در حالی است که جدول رتبه بندی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یکی از فعالیت های آن ارزیابی شرکت های خودروساز در حوزه های مختلف است چیز دیگری می گوید:

رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش

ردیف

عرضه کننده

محصولات مورد بررسی

شاخص رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش

(از 1000 امتیاز)

1

خودروسازان راین

هیوندای (آوانته، ورنا)

681

2

ایرتویا

تویوتا(کرولا، کمری، یاریس، پرادو و ..)

679

3

آسان موتور

هیوندای (توسان، کوپه، آزرا، سانتافه، سوناتا و ...)

675

4

مرتب

موسو، پاژن

673

5

ستاره ایران

بنز(C200، C180، E200 و ..)

653

6

گروه بهمن

مزدا 3 و مزدا 323 و ..

649

7

اطلس خودرو

کیا (سراتو، اسپرتیج، سورنتو، کارنز، کارنیوال و ...)

648

8

سایپا / پارس خودرو

پراید، ریو، زانتیا، مگان، ماکسیما، تندر 90، رونیز، پیکاپ، مورانو و ...

638

9

زاگرس خودرو

پروتون(ویرا، جنتو، ایمپین)

633

10

ایران خودرو

سمند، پژو(206، 405، پارس) روآ، سورن، تندر 90، سوزوکی گراندویتارا

632

11

خودروسازان بم

فولکس گل

616

12

خودروسازی مدیران

ام وی ام

534

13

مدیران پارس

لیفان

463

گویا سایپا یدک رتبه فروش شرکت را از آن خود کرده به طوری که در ارزیابی که اخیرا به عمل آمده خدمات فروش شرکت سایپا توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد، ولی در حوزه خدمات پس از فروش شرکت خودروسازان راین در رتبه نخست قرار گرفت، حال این که سایپا یدک در رتبه هشتم قرار گرفته است.

کار تا جایی پیش رفت که این اقدام عجیب صدای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران را نیز درآورد؛ به طوری که مدیر مهندسی بازرسی خدمات پس از فروش و اظهارنظر مشتریان این شرکت در واکنش به این موضوع گفته که نتایج این تحقیق بر مبنای اظهارات مشتریان جمع بندی و به صورت رسمی در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شده و بر این اساس شرکت سایپا یدک در شاخص رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش در جایگاه هشتم قرار گرفته است.
گلپایگانی معتقد است، جریان تفسیر و بهره‌برداری‌های تبلیغاتی از این موضوع، مسئله ای است که خود شرکت‌ها باید پاسخگوی آن باشند.

ولی قرار است نتایج نهایی خدمات پس از فروش خودروسازان که حاصل ارزیابی دقیق تر و طی ارزیابی های مفصل تر است تا هفته آینده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شود.

البته باید گفت سایپا یدک خیلی علاقه مند است که بتواند رتبه نخست در خدمات پس از فروش را از آن خود کند؛ چرا که  این شرکت که پس از ادغام شرکت گسترش خدمات پارس خودرو(به عنوان ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروهای سابق پارس خودرو) که به سازمان خدمات پس از فروش سایپا تغییر نام پیدا کرد، هیچ گاه نتوانست رتبه اول ارائه خدمات پس از فروش کسب کند، این در حالی است که قبل از ادغام، شرکت گسترش خدمات پارس خودرو همواره رتبه اول خدمات رسانی خودروسازان دولتی را از آن خود می کرد و برخی کارشناسان این ادغام را ضربه ای به برند خدمات رسانی در پارس خودرو ارزیابی کردند.

با این حال اقدام اخیر سایپا یدک به عنوان دومین نماینده بزرگ ارائه خدمات در خودروسازان دولتی در نوع خود جالب توجه بود.

کد خبر 33335

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =