بحث داغ حادثه خیابان جمهوری در شورای شهر/ مسجدجامعی: ماجرای آتش سوزی، سرد نمی شود

صحن علنی شورای شهر تهران، امروز تحت تاثیر سانحه آتش سوزی در ساختمان 117 خیابان جمهوری بود. سانحه ای که باعث سقوط دو کارگر زن از بالای این ساختمان 5 طبقه و مرگ آنها شد.

به گزارش خبرگزای خبرآنلاین؛ احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران در چهل و یکمین جلسه شورای دوره چهارم، گزارشی از بازدید خود از خانواده قربانیان این سانحه ارائه کرد و گفت: "سازمان آتش آنشانی باید پاسخگوی عملکرد خود باشد و شورا نیز در این ماجرا کوتاه نمی آید و پیگیری خواهد کرد. همانطور که کارگروهی تشکیل شده و ما یک هفته به آتش نشانی فرصت داده ایم پاسخ خود را درباره این سانحه اعلام کند، در صورتی هم که پاسخ نداد، آن را هم پاسخ تلقی می کنیم."

رئیس شورای شهر به نقل از پسر یکی از خانمهایی که در این حادثه جان داد، گفت پسر این خانم می گفت من اصلا نمی دانستم مادرم برای خرج خانواده، کارگری می کند و روز تعطیل هم برای کار می رود. روز حادثه، مادرم با من تماس گرفت و گفت دچار مشکل شده ام. من هم از میدان حسن آباد، بلافاصله با موتور خودم را به محل سانحه در تقاطع خیابانهای جمهوری و ابوریحان رساندم، ولی کار از کار گذشته بود."

پیش از رئیس شورای شهر، معصومه آباد، عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شورای شهر از رسانه ها انتقاد کرد که به صورت یکسویه، اخبار مربوط به این سانحه را پوشش می دهند. او گفت در مقابل انتقادات رسانه ها، روحیه آتش نشانها از بین رفته و نباید اجازه داد تا در فضای احساسی، مسئله مطرح شود.

در پاسخ به او، فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی این شورا گفت: "در بازدیدی که از خانواده قربانیان داشتم، متوجه شدم این افراد از طبقات فرودست جامعه هستند و نباید اجازه بدهیم کسی که قصور کرده، از پاسخ شانه خانه کند."

او به طور مشخص سازمان آتش نشانی را در این سانحه، مقصر اعلام کرد و گفت: "حداقل کاری که این سازمان می تواند کند، عذرخواهی از مردم و بازماندگان قربانیان است، چون در این سانحه، احساسات عمومی مردم جریحه دار شده و فضای فعلی، فضای بی اعتمادی بین مردم و مسئولان است."

دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز به عدم حضور رئیس آتش نشانی انتقاد کرد و گفت: "با وجودی که ما درخواست کرده ایم و قرار بود آقای خوشزاد، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرتهران برای پاسخگویی به سئوالات اعضای شورای شهر بیاید، ولی او این کار را نکرده است، باید این سازمان پاسخگو باشد. نباید اجازه بدهیم زمان بگذرد و داغ این حادثه سرد شود."

 

درخواست پیوستن شورا به کمپین انصراف از دریافت یارانه

اما در در همین جلسه شورای شهر تهران، دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از همکاران خود خواست به کمپین انصراف از دریافت یارانه ها بپیوندد.

دانشور گفت: "امروز این کمپین تشکیل شده و آقای رئیس جمهور نیز به عنوان اولین فردی است که به این کمپین پیوسته. لذا از همکاران عضو شورا می خواهیم با پیوستن به این کمپین، دولت را در مراحل آینده یاری کنند."

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    23 72
    کلا تو این مملکت نهادهای امداد رسان کار نهادهای مرده جمع کن رو انجام میدن، نجاتی در کار نیست
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    2 1
    رییس جمهور محترم چقدر حقوق میگیره؟
  • ژاله A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
    2 0
    حالا این همه اختلاس و بریز و بپاش تو این مملکت هست شما گیر بده به حقوق رییس جمهور!! اگه کار کنه هر چی میگیره نوش جونش!!!!!!!!!