پیشنهادهای نیکی کریمی، میترا حجار و فرزاد فرزین

فرزاد فرزین می‌گوید: در برخی سال ها، کتاب های علمی و تخیلی مانند کتاب های «ژول ورن» را خیلی دوست داشتم، برخی اوقات هم کتاب های «بزرگ علوی» و «صادق هدایت».

به گزارش خبرآنلاین، هفتمین شماره هفته نامه خبری - تحلیلی «سام» با پرونده‌ای درباره ادبیات انقلاب و لیست پیشنهادی مطالعه درباره انقلاب در کتاب فروشی های معتبر تهران توزیع شد.

در این شماره علاوه بر گفتگویی خواندنی با نویسنده رمان «شاه بی شین» و ارتباط میان غنی سازی و نوشتن درباره شاه(!)، یادداشت ها، گفتارها و پیشنهادهایی از حمیدرضا پگاه، فرزاد فرزین، نیکی کریمی، میترا حجار، محمد حنیف، حبیب احمدزاده و...به چشم می خورد. همچنین یک گفتگوی متفاوت با آلکس فرگوسن درباره کتاب جدید و حواشی تازه انتشار خاطراتش دیده می شود. هموطنان خارج از تهران و فارسی زبانان سایر کشورها می توانند شماره جدید سام و همچنین شماره های قبلی را با قیمت هزار تومان به صورت الکترونیک از اینـــــــجا خرید کنند.

در ادامه بخش‌هایی از گفتگوی سام با فرزاد فرزین را می خوانید:

آقای فرزین شما معتقدین که خواننده ها و موزیسین ها، نیاز چندانی به مطالعه ندارند اما باید به روز باشند؟
خیر. اصلا هر کسی که کار موسیقی، حالا در هر شاخه ای انجام می دهد، باید الزاما مطالعات به روزی داشته باشد. اگر این مطالعات به روز نباشد، نمی تواند آن نیاز روز جامعه را بشناسد و آن را در قالب یک اثر موسیقایی به مردم عرضه کند؛ برای اینکه به روز باشی باید مطالعات روزمره ای داشته باشی تا بتوانی با رصد نیازها، جلوتر از زمان جامعه ات حرکت کنی.
بیشتر در چه حوزه ای مطالعه داشتید؟
هم در حوزه رمان و هم در حوزه موسیقی.

تاثیرگذارترین کتاب هایی که در حوزه های رمان و موسیقی مطالعه کردید کدام هستند؟
در هر دوره ای، کتاب هایی بوده اند که با توجه به حس و حال آن روزهایم، تاثیرات بسیاری روی من گذاشتند. در برخی سال ها، کتاب های علمی و تخیلی مانند کتاب های «ژول ورن» را خیلی دوست داشتم، برخی اوقات هم کتاب های «بزرگ علوی» و «صادق هدایت» و در دوران ابتدای جوانی نیز به شدت به مطالعات کتاب های موسیقی متمایل شدم.

آخرین کتابی که مطالعه کردید چه بوده؟
کتابی مشتمل بر ترانه های «روزبه بمانی» که خیلی آن را دوست دارم. حتی در آلبوم جدیدم که دو، سه هفته پیش منتشر شد نیز بر روی ترانه های روزبه، تمرکز خاصی داشتم چرا که جنس این گونه کارها را بسیار دوست دارم.

در بخشی از این شماره دو پیشنهاد از سوی نیکی کریمی و میترا حجار برای مطالعه عنوان شده که در ادامه می‌خوانید:

وقتی از «نیکی کریمی» سوال می کنیم که آخرین کتابی که مطالعه کرده چه بوده، او به کتاب «عشق زن خوب» اشاره می کند که «آلیس مونرو» کانادایی آن را نوشته است. این مجموعه، شامل پنج داستان است که به موضوع روابط انسانی و پیچیدگی‌های احساسات انسان‌ها در محیط‌هایی همچون خانواده می‌پردازد. این کتاب را «شقایق قندهاری» به فارسی برگردانده است و نشر قطره آن را وارد بازار نشر کرده است.

«میترا حجار» نیز از آن دست بازیگرانی است که علاقه بسیاری به مطالعه دارد. وقتی او از سوال می کنیم که چه کتاب یا کتاب هایی را به مردم پیشنهاد می کند، او از مجموعه کتاب های «پائولو کوئیلو» نام می برد و می گوید تمام کارهای این نویسنده آمریکای جنوبی، مخصوصا «کیمیاگر» را مطالعه کرده و دوست دارد که همه، حداقل برای یک بار، تمام این کتاب ها را مطالعه کنند.

 

متن کامل این گفتگوها را در شماره جدید «ســـام» بخوانید.


6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =