۰ نفر
۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۳

در پایان سال 2009، جوایز پوگی به برترین ایده‌های فناوری اهدا شد. گوشی‌های موتورولا و پالم، نرم‌افزارهای آی‌فون، دوربین‌های عکاسی سامسونگ و نیکون و موتورجستجوی بینگ از برندگان امسال نام گرفته‌اند.

فاطمه محمدی‌نژاد: سال 2009 با اهدای پنجمین دوره جوایز پوگی به پایان رسید. این جایزه مربوط به بهترین محصولات سال نیست؛ بلکه از بهترین ایده‌های سال تجلیل می‌کند، طرح‌هایی عالی و هوشمندانه که به گونه‌ای از موانعی چون هزینه، مهندسی و مسائل حقوقی عبور کرده باشند. نیویورک‌تایمز، فهرستی از بهترین‌های پوگی را ارایه داده است.

پایه‌های نگهدارنده دروید موتورولا
دروید موتورولا، تلفن همراه مشکی‌رنگ با صفحه‌ای لمسی و مشکی رنگ است که از سیستم عامل آندرویید گوگل استفاده می‌کند. این وسیله بسیار کاربردی، سرعت بالایی دارد و از خدمات شبکه‌ Verizon ایالات متحده نیز بهره می‌برد.
هرچند این گوشی به عنوان بهترین گوشی سال انتخاب شده، اما جایزه پوگی نه به خود گوشی، که به پایه‌های آن تعلق گرفت. این پایه پلاستیکی 30 دلاری به شیشه جلوی اتومبیل می‌چسبد. هنگامی که گوشی را درون آن قرار می‌دهید، حسگرهای مغناطیسی مخفی به صورت خودکار، صفحه دروید را با نرم‌افزار مکان‌یاب جی.پی.اس پر می‌کنند که تمام پیچ‌های جاده‌ها را مشخص کرده و نام خیابان‌ها را به‌صورت گویا اعلام می‌کند. این برنامه همچنین از کد‌های رنگی برای تشخیص شدت ترافیک استفاده می‌کند و دارای علائم خاص نقشه‌پردازی چون تشخیص پارکینگ‌ها، نقشه ماهواره‌ای و غیره است.
همچنین می‌توانید یک پایه 30دلاری خانگی بخرید. با قرار دادن گوشی دروید روی آن، شما یک ساعت زنگی افقی بسیار زیبا دارید که آب‌وهوا را نیز نمایش می‌دهد. در این صفحه، دکمه‌هایی برای دسترسی به موسیقی دلخواه وجود دارد و حتی می‌توانید برای مواقع خواب صفحه گوشی را تاریک کنید. به هر حال شما باید در طول شب گوشی خود را شارژ کنید، پس چرا نباید این شارژر در عین حال کار مفید دیگری نیز انجام دهد؟

ITYPE2GO
در سال 2009 آمار خطرهای مرتبط با ارسال پیام‌های کوتاه بسیار بالا رفت. آمار به‌وضوح نشان دادند که نوشتن پیام کوتاه در حین رانندگی به شدت رایج و بی نهایت خطرناک است.
اما در مورد نوشتن پیام کوتاه در حال راه رفتن چه؟ شما در حالی که روی صفحه‌کلید گوشی می‌کویبد سرتان پایین است؛ سپس متوجه می‌شوید که محکم به شخص، درخت یا حصاری برخورد کرده‌اید. خوشبختانهITYPE2GO که یک نرم‌افزار یک دلاری آی‌فون است ایده جالبی برای رفع این مشکل ابداع کرده است. این نرم‌افزار، متنی را که در حال تایپ آن هستید، بر روی تصویر زنده دوربین گوشی می‌اندازد، بنابراین شما حتی هنگامی‌که روی صفحه گوشی تمرکز کرده‌اید نیز می‌توانید مسیر خود را ببینید.
شما می‌توانید با فشار یک دکمه، خروجی نوشتار خود را بر روی ای‌میل، صفحه فیس‌بوک یا توییتر قرار دهید و همچنین، قادرید در صورت تمایل برای دست‌یابی به صفحه کلید تمام صفحه، گوشی خود را بچرخانید.

MIFI
این ایده را شرکت نوواتل ارائه کرده است. میفی که به قیمت 100 دلار برای شبکه‌های ارتباطی Verizon یا Sprint با پرداخت مبلغی ماهیانه در نظر گرفته شده، وسیله‌ای بی‌سیم، در اندازه‌های کارت اعتباری، قدرتمند، قابل حمل و دارای رمز عبور است. این وسیله یک ابزار وای‌فای است که درست در جیب، کیف دستی یا کیف لپ‌تاپ شما جای می‌گیرد.
در بسیاری از حالات، این وسیله عملکردی بهتر از مودم‌های سلولی یو.اس.‌بی دارند. با استفاده از میفی، پنج نفر می‌توانند هم‌زمان به اینترنت وصل شوند.‌ چیزی برای اتصال یا قطع اتصال یا ذخیره وجود ندارد. میفی‌ها در زمینه آنلاین و اینترنت، می‌توانند کارهای بیشتری نسبت به لپ‌تاپ‌ها، نت‌بوک‌ها، دوربین‌ها، وسایل بازی، آی‌فون‌ها و آی‌پادها انجام دهند.

 

 

دوربین دو نمایشگری سامسونگ
جلوی دوربین دو‌نمایشگری سامسونگ کاملا سیاه و براق است، اما وقتی که به قسمت خالی کنار لنز ضربه‌ای بزنید، نمایشگر کوچکی درست در جلوی دوربین ظاهر می‌شود.
این نمایشگر جلویی برای گرفتن عکس از خود بسیار مفید است، یا برای این‌که دیگران بتوانند ببینند در عکس چطور به نظر می‌آیند، یا حتی برای نمایش زمان‌سنج نیز مناسب است. این نمایشگر همچنین می‌تواند کارتون‌هایی را نمایش دهد تا کودکان با توجه به آن، بی‌حرکت بمانند و رو به دوربین لبخند بزنند. اگر تجربه عکس‌برداری از کودکان را داشته باشید، می‌دانید که آماده کردن آنها برای عکس‌برداری کار فوق‌العاده دشواری است.

دوربین پرو‌ژکتور نیکون

ایده‌های برتر سال 2009 را نمی‌توان بدون نام بردن از Coolpix 430 دلاری نیکون به پایان رساند. این وسیله در واقع، یک دوربین مجهز به یک پروژکتور داخلی است.
هنگامی‌که می‌خواهید عکس‌ها و فیلم‌های خود را به دوستانتان نشان دهید، دیگر لازم نیست آن‌ها را اطراف دوربین جمع کنید. حالا با فشار یک دکمه در بالای دوربین می‌توانید پروژکتور را روشن کنید. تصاویر مستقیما از دوربین جلویی روی دیوار، سقف یا لباس یکی از دوستان می‌افتند.‌ زمانی که فضا تاریک و دیوار هم نزدیک است، تصویر بسیار واضح و شفاف خواهد بود.

مرور اخبار بینگ
نتایج جستجوی حاصل از بینگ، موتور جستجوی جدید مایکروسافت، ممکن است همیشه به خوبی گوگل نباشد؛ اما بینگ چند مورد جالب دارد، مثلا به شما اجازه می‌دهد بدون کلیک کردن هریک از نتایج جستجو را بررسی کنید. با این کار یک بسته متحرک روی صفحه ظاهر شده و چند پاراگراف نخست را به شما نشان می‌دهد. بنابراین شما بدون ترک صفحه نتایج متوجه می‌شوید که این سایت به شما کمک خواهد کرد یا نه. هنگام بازگشت به گوگل جای خالی این حربه واقعا حس می‌شود.

تلفن مرا پیدا کن
تلفن شما بخصوص وقتی مجهز به مکان‌یاب داخلی باشد، خودش می‌داند کجاست. پس چرا ما همیشه تلفن خود را گم می‌کنیم؟ شرکت اپل با نرم‌افزار خود با نام «آی‌فون مرا پیدا کن»، راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرده است. ایده جالبی که هزینه‌ای معادل 100 دلار در سال دارد. در سایت me.com شما می‌توانید بر روی یک نقشه با قابلیت بزرگ‌نمایی تلفن همراه خود را ببینید.
اگر تلفن جایی در منزل شما باشد، این نرم‌افزار به تلفن شما اجازه می‌دهد به مدت 2 دقیقه بلند بوق بزند تا شما آن را پیدا کنید. اگر تلفن شما در دستان یک غریبه باشد، شما می‌توانید صفحه تلفن را با این پیغام پر کنید: «تلفن من را پس بده. این تلفن پر از ویروس‌های کشنده است»؛ یا حتی می‌توانید همه چیز را با یک کنترل از راه دور پاک کنید تا حداقل، اطلاعات شخصی شما محفوظ مانده باشد.
تنها چیزی که در مورد این سرویس باید بهتر از این باشد، رایگان بودن آن است. این اتفاق برای برخی از تلفن‌های موتورولا مثل دروید و کلیک رخ داده است.

گوشی‌های پالم
آخرین ابزارهای کاربردی شرکت پالم یعنی گوشی همراه پالم پری و پالم پیکسی، دارای نرم‌افزاری هستند که از لحاط فکری و اجرایی راضی‌کننده‌اند. این نرم‌افزار اطلاعات مختلف زندگی شما را در هم ادغام می‌کند.‌
به عنوان مثال شما می‌توانید قرارهای خود را از تقویم گوگل یا یاهو، تقویم کاری آوت‌لوک، و یا وقایع فیس‌بوک بر روی یک تقویم تک رنگ مشاهده کنید. این موضوع هم‌چنین در مورد آدرس‌های الکترونیکی مختلف شما، آدرس‌های آنلاین مختلف و یا برنامه‌های چت صادق است.

خوانا بودن
یکی از بهترین ایده‌های سال 2009، خوانایی است. این سرویس، یک دکمه رایگان روی نوار ابزار مرورگر اینترنتی شماست. می‌توانید آن را از آدرس lab.arc90.com/experiments/readability بگیرید. وقتی روی این دکمه کلیک می‌کنید، این نرم‌افزار هر چیزی را روی صفحه، به‌جر متن و عکس‌ها پاک می‌کند.
هیچ آگهی، تبلیغ، آدرس یا علامتی روی صفحه وجود نخواهد داشت. شما با یک صفحه مجله مانند روبرو می‌شوید که به دلخواه شما اندازه آن تغییر می‌کند و در یک زمینه سفید بدون هیچ مطلب تبلیغاتی ظاهر می‌شود.
شما گاهی اوقات به صفحاتی بر می‌خورید که این نرم‌افزار در مورد آن خوب کار نمی‌کند. جای نگرانی نیست. تنها با بارگذاری مجدد، صفحه اصلی را مشاهده خواهید کرد. اما در اکثر مواقع، " خوانایی"، محیطی آرام، تمیز و زیبا را برای شما در اینترنت فراهم می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 34530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =