دکتر رسول جعفریان در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره ماجرای متهم شدن آیت الله مشکینی به انکار علم امامت و تبعیدش به کرمان نوشته است.

این عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران نوشته است:
«آیات منتظری و مشکینی به دلیل تقریظی که برای کتاب شهید جاوید نوشتند، بیشتر در تیررس حملات ولایتی‌ها قرار گرفتند... زمانی که آیت الله مشکینی در تابستان 52 قصد عزیمت به اردبیل را داشت، سید ابراهیم میلانی که گاه به خاطر اطلاق آیت الله بر وی با آیت الله میلانی معروف هم خلط می‌شد، نامه‌ای به یکی از علمای اردبیل با نام سید یونس موسوی نوشته چنین اظهار کرد: به قرار مسموع اخیرا بعضی از خائنین به اسلام و مخالفین ولایت حقه آل محمد(ع) در لباس روحانیت می‌خواهند ریشه تشیع را بزنند ولی بحمدالله در مقابل ادله علمی در مرکز و قم، شکست مفتضحانه خورده و ناچار شدند که به قراء و قصبات و شهرستانها مسافرت و مقاصد شوم خود را به شکل‌های مرموز پیش ببرند، اخیرا وارد اردبیل شده و در صدد انجام مأموریت‌های خائنانه خود می‌باشند... اینک نظر به وظیفه شرعی مستدعی است از آلوده شدن آن بلده طیبه جلوگیری فرمایند.»
این عضو پرکار وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش آورده است:
«از سوی دیگر، در سال 52 اتفاقی در قم افتاد که ... سبب شد تا ساواک ... تصمیم گرفت تعدادی از مدرسان حوزه علمیه قم را به شهرهای دوردست تبعید کند. این افراد ... به سه سال اقامت اجباری در مناطق مختلف محکوم شدند.
در همین شرایط است که آیت الله مشکینی راهی مشکین شهر می‌شود و البته زیر نظر ساواک قرار دارد... اعلامیه‌هایی در اردبیل علیه وی به عنوان کسی که «منکر علم امامت» است منتشر می‌شد... در این اعلامیه، خطر این افراد، از خطر بنی امیه برای اسلام بیشتر دانسته شده و گفته شده است که آنان رو در روی مراجع تقلید از جمله آیات میلانی و گلپایگانی و اراکی و نجفی و سید صادق روحانی و غیره هستند... آیت الله مشکینی که در مشکین شهر بسر می‌برد، همانجا دستگیر شده و با دو مأمور به ماهان کرمان فرستاده شد.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمودرضا A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    آيت الله ابراهیم میلانی عضو دوره هفدهم مجلس شورای ملی و از حامیان سرسخت دکتر مصدق بود. روحش شاد