خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون عمران مجلس با تشریح جزئیات بن اجاره به 70 هزار خانوار در طرح مسکن اجتماعی، گفت: طرح مسکن حمایتی و اجتماعی دولت به دلیل ابهامات بسیاری که دارد تا مرحله اجرا راه طولانی را باید طی کند.
علیرضا خسروی با تشریح جزئیات مسکن اجتماعی و حمایتی دولت گفت: براساس پیش نویس ارائه شده به کمیسیون عمران دولت در نظر دارد در قالب طرح مسکن اجتماعی و حمایتی سالانه 150 هزار واحد در اختیار متقاضیان قرار دهد که از این تعداد 70 هزار واحد مسکونی در بخش دولتی ساخته و 80 هزار واحد دیگر را شهرداریها و نهادها و مراکز خیریه بسازند و به متقاضیان اجاره داده شود.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش 70 هزار واحد ساخته شده توسط دولت، قرار است سالانه 8 میلیون تومان اعتبار به صورت یارانه و بن اجاره به مردم داده شود، گفت: بر این اساس 60 درصد از اجاره بهای این 70 هزار واحد توسط دولت پرداخت خواهد شد.

خسروی درباره منبع تامین یارانه و بن اجاره بهای مسکن توسط دولت، گفت: بر اساس پیش نویس ارائه شده، دولت قرار است با سپرده گذاری 1500 میلیارد تومان در بانکها ، با نرخ 23 درصد سود 8 میلیون یارانه سالیانه را تامین و به مردم پرداخت کند اما این ابهام وجود دارد که آیا دولت اجازه این سپرده گذاری را دارد و این روش تا چه اندازه عملیاتی خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این نکته که طرح مسکن اجتماعی ابهامات بسیاری دارد، گفت: یکی از ابهامات این طرح به 80 هزار واحدی که قرار است توسط شهرداریها، نهادها و مراکز حمایتی و خیریه ساخته شود مربوط است چرا که هنوز با این نهادها مذاکره نشده است و تکلیف ساخت 70 هزار واحد دقیقا مشخص نیست.

خسروی چگونگی پرداخت یارانه و بن اجاره به خانوارها را از ابهامات دیگر طرح مسکن اجتماعی عنوان کرد و گفت: تفاوت اجاره بها در کلانشهرها، شهرها و روستاها از نکاتی است که باید در اجرای طرح در نظر گرفته شود و موضوع این است که چطور دولت می خواهد این نکته و تفاوت را لحاظ کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: اگر دولت بخواهد بن اجاره را در قالب پول نقد به مردم بپردازد این حالت تورم زا است و اگر دولت خودش هم بخواهد وارد عمل شده و 60 درصد یارانه و بن اجاره را به مالکان بپردازد قطعا این مالکان نرخها را افزایش خواهند داد.

خسروی نحوه وملاک شناسایی خانوارهایی که بتوانند از طریق 150 هزار واحد مسکن اجتماعی صاحب خانه شوند را از ابهامات دیگر طرح پیشنهادی دولت دانست و گفت: حدود 5 و نیم میلیون خانوار اجاره نشین در کشور وجود دارد و این سوال پیش می آید که دولت بر چه اساس می خواهد 150 هزار خانوار مستحق را شناسایی کند تا از خدمات طرح مسکن اجتماعی برخوردار شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح مسکن اجتماعی و حمایتی دولت تا مرحله اجرا راه طولانی را باید طی کند، یادآور شد: این طرح ابهامات و اشکالات زیادی دارد که قبل از اجرا باید دولت این اشکالات را رفع کرده و پاسخگوی ابهامات ذکر شده باشد.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امين A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    1 0
    اداراتي وجود دارند كه مسئوليت حمايتي را دارند انجام ميدهند اينكه چه نيازي به طرح موضوع ميباشد گمان ميرود جنبه تبليغاتي دارد بهتر است چنين موضوعات از همان طريق انجام شود
  • بی نام IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 1
    این کار فقط اجاره را بالا میبرد باد جلوی درآمدهای اینگونه را گرفت و مردم را به کار و تولید واداشت
  • بی نام IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    2 0
    این دولت هم مثل قبلی فقط قمپز در میکنه. راست میگه قیمت دلار رو کنترل کنه.
  • دالوند A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    2 0
    با سلام بنده به دلیل سرعت پایین سایت و مشکلات آن ، در روزهای اولیه ثبت نام برای یکی از بستگان ثبت نام کردم و یک نفر از اعضاء رو کمتر ثبت کردم چون وضعیت مالی خوبی ندارند مجبور شدم یارانه اون یک نفر رو این ماه خودم پرداخت کنم لطفا برای ویرایش اطلاعات تدبیری اتخاذ کنید. با تشکر 
  • فقیر A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 1
    عجب حکایتی بنام خانه بدوش وبکام ملاکین معنی تدبیر وامید در خصوص فقرا تجلی یافت اگر واقعا مستحق صراخ دارید اپارتمان به شرط تملیک در شهر وروستای سکونت دائمی خود واگذار نمائید غیر قابل فروش در سند ذکر وچاپ شود این طرح انسانی را به شهرداری ها واگذار کنید . بکی دادید ؟ فقر عار نیست پنهان کردن حقایق عیب است