خبرگزاری تسنیم نوشت:

 زبانه آتش شعله‌ور شده در سوریه و عراق به کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس رسیده است، به گونه‌ای که پادشاهان و امرای این کشورها برای مقابله با نفوذ گروه «دولت اسلامی عراق و شام» دستوراتی را صادر کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری «المیادین»، گروه تروریستی داعش به تدریج اذهان محافل رسمی کشورهای خلیج‌فارس را به خود مشغول کرده است. اظهارات «شیخ صباح احمد جابر الصباح» امیر کویت درباره ضرورت مقابله با گسترش نفوذ داعش و دستور دیوان پادشاهی عربستان سعودی مبنی بر اتخاذ تدابیر لازم برای دفاع از این کشور از اقدامات گروه‌های تروریستی موید نگرانی کشورهای منطقه از خطر داعش هستند.
صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت زنگ خطر را به صدا درآورد و تاکید کرد با توجه به گسترش تهدید گروه داعش، کویت برای رهایی از این تهدیدها نیازمند اتحاد است. بویژه اینکه ارزیابی‌های شیخ الصباح حاکی است که داعش کشورهای عربستان سعودی، اردن و کویت را در صدر اولویت گسترش نفوذ خود قرار داده است.
«خالد الجار الله» معاون وزیر خارجه کویت هم تأکید کرد تهدید داعش نه فقط برای کویت بلکه برای کل منطقه است. منابع دیپلماتیک کویتی از فعال‌سازی طرح‌های فوق‌‌العاده برای مقابله با هر تحول غیرمنتظره در جنوب عراق خبر داده‌اند.
کویت در کنار آمادگی‌های نظامی همچنین اردوگاه‌هایی را هم برای آوارگان احداث می‌کند. کویت همچنین با آمریکا هماهنگی اطلاعاتی دارد تا اتباع کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس را که از جنگ در سوریه باز می‌گردند، تحت نظر بگیرد.
«عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی هم دستور داده است همه تدابیر لازم برای دفاع از این کشور در مقابل اقدامات گروه‌های تروریستی اتخاذ شود. هر چند ممکن است اجرای این دستورات پادشاهی با موانع داخلی مواجه شود.
در کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس گروه‌ها و افرادی فعالیت می‌کنند که به صورت رسمی و غیر رسمی از گروه‌های حامی تفکر القاعده پشتیبانی می‌کنند که «خالد الطباطبایی» نماینده پارلمان کویت یکی از این شخصیت‌ها است. برخی رسانه‌ها، پیشتر از اقدامات تبلیغاتی وی در کویت به منظور جمع‌آوری کمک به معارضان مسلح در سوریه و یارگیری برای جنگ در این کشور خبر دادند. برخی شخصیت‌های سیاسی و سلفی در کشورهای عربی خلیج‌فارس در تامین مالی و تسلیح گروه‌های تندرو در سوریه نقش‌آفرینی می‌کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پريناز IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    21 1
    بايد بترسند اتشي است كه خود بر پا كردند.
  • فاطمه EU ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    18 2
    هر که باد می کارد، طوفان درو می کند.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    29 1
    چاه کن ته چاهه
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    1 0
    وایسا همه را کوک می کنیم سمتشو می زاریم عربستان بیاین اونجا حال کنن اینها که با پول هستن پس با پول هم میشه خرید و برای هر چیزی استفاده کرد .