ایرنا نوشت:

متوقف شدن بخشی از بهره برداری معدن شرکت زرین معدن قراکند بیجار توسط دیوان عدالت اداری ، پای ثمره هاشمی را به میان دعوای دو معدن کشاند.

رییس هیات مدیره شرکت زرین معدن قراکند بیجار، معدن متعلق به شرکت فولاد صبانور را طرف اصلی مشکل پیش آمده برای شرکت متبوع خود می داند.

به گفته ˈمحمد یزدیانˈ، شرکت فولاد صبانور که سهام دار اصلی آن شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با مدیرعاملی ˈسید مجتبی ثمره هاشمی ˈاست، با استفاده از نفوذ وی و دولتمردان سابق توانسته، از سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در دیوان عدالت اداری شکایت کند.

او ادامه داد: پیرو این شکایت، با ارایه نامه ای از دیوان عدالت اداری در بهمن پارسال ، فعالیت ما تا دادن حکم دیوان محدود شد.

یزدیان گفت: هنوز پس از گذشت نزدیک به پنج ماه حکمی داده نشده است، این درحالی است که احکام دیوان عدالت اداری نباید بیشتر از یک ماه طول بکشد.

او گفت: با وجود مشکلات فراوان با گرفتن جواز کشف از سال 89 کار را به صورت رسمی آغاز کردیم و در بهمن سال 92 توانستیم پروانه بهره برداری بگیریم.

او گفت: با وجود اینکه در پروانه بهره برداری محدوده کامل مشخص است اما شرکت صبانور چون نمی توانست از ما شکایتی بکند اقدام به شکایت از سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان کرد و از این طریق موفق شد، فعالیت شرکت ما را برای بهره برداری از معدن محدود کند.

به گفته او حریم بین دو معدن صبانور و زرین معدن قراکند به طور مشخص 120 متر است.

او گفت: معدن شرکت زرین معدن قراکند بیجار هفت کیلومتر مربع وسعت و چهار میلیون تن ذخیره دارد.

او با اشاره به اهمیت نظام و دولت به فعالیت بخش خصوصی خواستار رفع هر چه سریعتر مشکل شد و گفت: به دلیل ایجاد محدودیت در کار بهره برداری، از تولید سال عقب افتاده ایم و قیمت ها نیز یک سوم سال گذشته شده است.

یزدیان گفت: در نشستی در 14 دی پارسال که با حضور استاندار کردستان، نماینده مردم بیجار، حسن آباد و یاسوکند در مجلس شورای اسلامی، معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان شرکت صبانور برگزار شد، نامه وزیر در رابطه با رفع اختلاف حریم اختلاف بین دو شرکت طبق گواهی کشف خوانده شد، اما شرکت صبانور وقعی به نظر وزارتخانه ننهاده است.

ثمره هاشی در دور اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد تا فروردین 1388 مشاور عالی وی بود و ریاست ستاد انتخاباتی او را در انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز بر عهده داشت.

 

23231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    3 1
    سال پیش لا اقل اهل دین وایمان 700 میلیارد تومان سود کردند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    2 2
    بس کنید این بازیها رو ..نمیدونم چه کینه ایی از احمدی نژاد دارید که ...از صحبتهایی اقای نوبخت ما دلمون با دولت نهم صاف نشد و نتونستیم مظهر جمهوریت قبولش کنیم که چقدر..
    • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      2 0
      منم اگه سینه چاک کسی میشدم که ارزشش رو نداشت اینطوری برافروخته میشدم . تو کشوری مثل چین معمولا این افراد رو اعدام میکنند. ولی ما جایزه میدیم . مثلا معدنی که از باباش ارث برده رو مدیر عامل شده چه ایرادی داره؟