سیدضیا هاشمی با اعلام اینکه دلیل حضور نداشتن این فیلم در بخش مسابقه اعلام نشده از سیاست دوگانه مدیران سینمایی انتقاد کرد.

تهیه​کننده فیلم سینمایی «زم​هریر» به کارگردانی علی روئین‌تن در گفت​وگو با خبرآنلاین در این باره گفت: «پس از آنکه اسامی فیلم​ها اعلام شد و روشن شد فیلم در هیچ بخشی پذیرفته نشده،​ هیچ کسی به ما توضیح نداد به چه دلیل فیلمی با موضوع دفاع مقدس را در جشنواره راه نداده​اند و مسیر حضور آن را در جشنواره فیلم فجر مسدود کرده​اند.»

هاشمی ادامه داد: «چند شب قبلی تماسی از سوی دفتر جشنواره با ما گرفته شد و خواستند نسخه​ای از فیلم را بفرستیم تا آقایان شمقدری و سجادپور ببینند. در صورتی که نسخه​ای از فیلم در اختیار دبیرخانه بود، ما نسخه دیگر را هم فرستادیم، اما فردای آن روز فیلم را بدون توضیحی به ما بازگرداندند.»

او گفت: «در مقطعی احساس کردم شاید مسئولان جشنواره مشکلی با فیلم داشته باشند و در این زمان نامه​ای به مسئولان نوشتیم و از آنان خواستیم اگر مشکلی با فیلم دارند بدون اینکه مساله​ای برای کار به وجود آید،​ خودمان آن را از جشنواره خارج کنیم. حتی با سجادپور صحبتی داشتم و او فیلم را را آوانگارد و قابل توجه ارزیابی کرد، اما در نهایت فیلم در هیچ یک از بخش​های جشنواره حضور ندارد و این بسیار تعجب‌برانگیز است.»

«زم‌هریر» داستان دختری به نام آتیه است که تصمیم می‌گیرد پس از ۲۰ سال به وصیت‌نامه پدرش عمل کند. نیوشا ضیغمی، وحید جلیلوند، اکبر عبدی، داود رشیدی، علی صادقی، افسانه بایگان، محمود پاک‌نیت و ابوالفضل پورعرب از بازیگران این فیلم هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =