۰ نفر
۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۷

مروری بر وبلاگ‌های آموزش آی‌تی در هفته پایانی بهمن‌ماه 87

مبدلی همه‌فن‌حریف و خوش‌دست برای تبدیل صوت و تصویر!
تبدیل فایل های صوتی و تصویری به مقاصد مختلفی مانند کم شدن حجم، قابل نمایش بودن در دستگاه های مختلف و ... انجام می گیرد و کاربران از نرم افزارهای مختلفی برای این کار یعنی تبدیل فایل های خود استفاده می کنند و همیشه یکی از مشکلات این بوده که اکثر نرم افزارها با وجود قدرت و کیفیت از همه ی فرمت ها پشتیبانی نمی کنند و ممکن است افراد برای تبدیل فایل ها متوسل به چند نرم افزار شوند و این برای اکثر کاربران ناخوشایند است.

همچنین سر و کله زدن با تنظیمات پیچیده برخی نرم افزارها برای بسیاری از کاربران خسته کننده است و تنظیمات کلی برای بیشتر مقاصد کافی است.

Total Video Converter ابزاری خوب و کارآمد و راه حلی برای اجرا و تبدیل بسیاری از فرمت های صوتی و تصویری است. این مبدل از یک موتور تبدیل مدیای قدرتمند داخلی برخوردار است که شما را قادر می سازد با سرعتی بسیار زیاد فایل ها را تبدیل کنید.

 

تعداد کاربران اینترنت در ایران؛ راست یا دروغ
مهم اینجاست که امکان ندارد ایران ۲۳ میلیون نفر کاربر اینترنت داشته باشد. یعنی ۳۴.۹ درصد از کل این کشور از اینترنت استفاده می کنند؟ جلل خالق، یعنی در ۸ سال، تعداد کاربران ایران از ۲۵۰ هزار نفر به این رقم رسیده است؟ در شرایطی که نه دولت الکترونیکی داریم، نه بانکداری الکترونیکی داریم، نه پلیس الکترونیکی داریم؟ نه توریسم نه آموزش و نه هیچ چیز الکترونیکی درست و حسابی!

پس این ۲۳ میلیون نفر در اینترنت چه می کنند؟ من فکر می کنم در این آمار اگر یک نفر از یک خانواده یک بار وارد اینترنت شده، کل آن خانواده را کاربر اینترنت در نظر گرفته اند. وقتی سایت کلوب ۶۵۰ هزار نفر عضو دارد و هر فردی را که من دیدم که به اینترنت دسترسی دارد در کلوب هم عضو است. پس کجایند آن ۲۲ میلیون و خورده ای دیگر از کاربران اینترنت در ایران؟

 

چگونه افراد مزاحمی را که با ما چت می کنند از یاهو بیرون کنیم؟
برای این کار ، شما باید از منوی استارت گزینه ی RUN را انتخاب کنید و در داخل پنجره ای که باز می
شود بنویسید cmd و اینتر کنید. و در صفحه ای که باز می شود بنویسید netstat -n

نکته : توجه کنید که بعد از کلمه ی netstat یک فاصله وجود داشته باشد.

و سپس اینتر را بزنید. در نوشته هایی که می بینید در قسمت Local Address آی پی شما نوشته شده است و در قسمت foreign Address آی پی طرف مقابل نوشته شده است.

بهترین راه این است که اول به مسیر زیر بروید:

start/run/cmd/ipconfig

در قسمت IP Address آی پی خود را می بینید.و بعد netstat -n را انجام دهید.

این‌جا آی‌پی خودتان را پیدا کنید رو بروی آی پی شما آی پی طرف مقابل قرار دارد. و در این هنگام باید طرف مقابل به شما پیغامی ارسال کند شما باید آی پی طرف مقابل خود را کپی کنید. و در
قسمت RUN به صورت زیر وارد کنید.

ping (IP) -t

نکته اینکه بعد از کلمه ping یک فاصله وجود داشته باشد و بعد از وارد کردن شماره آی پی طرف مقابل نیز یک فاصله وجود داشته باشد. مانند مثال زیر:

ping 213.45.345.345 -t

و بعد از این کار کلید اینتر را فشار دهید بعد از چند لحظه فرد از یاهو بیرون انداخته می شود!

 

راه‌های نفوذ هکرها
شاید برای شما پیش آمده باشد برنامه ی را دانلود کرده باشید .پیغام خطایی هنگام نصب به شما بدهد در مورد این موضوع بی خیال نباشید و فکر نکنید که این برنامه ناقص است.

برنامه ای است به نام sub 7 که با آن می توان فایلی ساخت و برای فریب افراد مثلاٌ آن را روی صفحه ای در اینترنت به عنوان یک برنامه برای دانلود قرار داد فرد با دانلود کردن آن و دابل کلیک کردن روی آن با هر بار اتصال به اینترنت شماره ی آی پی و پورت اتصال به اینترنت او بصورت خودکار برای هکر ارسال می شود والبته این فایل بیشتر از طریق ایمیل برای فرد قربانی ارسال می شود.

پس باید به این نکته توجه کنیم که هرفایلی که از طریق ایمیل برای ما ارسال می شود را باز نکنیم. در هر سایتی هر فایل یا برنامه ای را دانلود نکنیم. برای امتحان کردن آن به اینترنت وصل نباشید. می‌توانید برای پی بردن به واقعی بودن این برنامه به سایتهای دیگر هم سری بزنید.

 

نگاهی کوتاه به تاریخچه نزدیک ماکروسافت آفیس در عرصه کامپیوتر
مایکروسافت آفیس یک مجموعه برنامه سودمند برنامه های خلق شده یا خریداری شده به وسیله مایکروسافت و توسعه یافته برای ویندوز و سیستم عامل کامپیوتر Mac OS و Mac OS X اپل. آفیس اولین پیدایش خود را در 1989 روى مکینتاش ارائه کرد، با یک نسخه براى ویندوز در 1990. در ابتدا یک دوره بازاریابی به همراه یک مجموعه از کاربردها که سابقاً به بازار فرستاده‌ شده بود به طور جداگانه فروخت شد. عامل اصلى جذب مشترى این بود که در حال خریدن بسته هر یک از نیازهاى شخصى در آن وجود داشت که به طور اساسى ارزان‌تر از خریدن خودشان به تنهایى بود. نسخه اول آفیس شامل Microsoft Word، Microsoft Excel و Microsoft PowerPoint بود. به طور اضافى، یک نسخه حرفه‌اى از آفیس شامل Microsoft Access و Schedule Plus را در برداشت.

مایکروسافت آفیس یک مجموعه برنامه سودمند برنامه های خلق شده یا خریداری شده به وسیله مایکروسافت و توسعه یافته برای ویندوز و سیستم عامل کامپیوتر Mac OS و Mac OS X اپل. آفیس اولین پیدایش خود را در 1989 روى مکینتاش ارائه کرد، با یک نسخه براى ویندوز در 1990. در ابتدا یک دوره بازاریابی به همراه یک مجموعه از کاربردها که سابقاً به بازار فرستاده‌ شده بود به طور جداگانه فروخت شد. عامل اصلى جذب مشترى این بود که در حال خریدن بسته هر یک از نیازهاى شخصى در آن وجود داشت که به طور اساسى ارزان‌تر از خریدن خودشان به تنهایى بود. نسخه اول آفیس شامل Microsoft Word، Microsoft Excel و Microsoft PowerPoint بود. به طور اضافى، یک نسخه حرفه‌اى از آفیس شامل Microsoft Access و Schedule Plus را در برداشت. در طى سالها کاربردهاى آفیس توسعه بیشتری یافت، و اساسا از نظر فنی به یکدیگر نزدیکتر شدند. اشتراک خصوصیاتی نظیر یک چک کننده املا کلمات، یکپارچگی اطلاعات OLE و... نسخه رایج این محصول، آفیس 2003 برای ویندوز میباشد که در 13 نوامبر 2003 منتشر و نسخه 2004 آن برای مکنتاش (Macintosh) مایکروسافت آفیس یک مجموعه برنامه سودمند برنامه های خلق شده یا خریداری شده به وسیله مایکروسافت و توسعه یافته برای ویندوز و سیستم عامل کامپیوتر Mac OS و Mac OS X اپل. آفیس اولین پیدایش خود را در 1989 روى مکینتاش ارائه کرد، با یک نسخه براى ویندوز در 1990. در ابتدا یک دوره بازاریابی به همراه یک مجموعه از کاربردها که سابقاً به بازار فرستاده‌ شده بود به طور جداگانه فروخت شد. عامل اصلى جذب مشترى این بود که در حال خریدن بسته هر یک از نیازهاى شخصى در آن وجود داشت که به طور اساسى ارزان‌تر از خریدن خودشان به تنهایى بود. نسخه اول آفیس شامل Microsoft Word، Microsoft Excel و Microsoft PowerPoint بود. به طور اضافى، یک نسخه حرفه‌اى از آفیس شامل Microsoft Access و Schedule Plus را در برداشت. در طى سالها کاربردهاى آفیس توسعه بیشتری یافت، و اساسا از نظر فنی به یکدیگر نزدیکتر شدند. اشتراک خصوصیاتی نظیر یک چک کننده املا کلمات، یکپارچگی اطلاعات OLE و... نسخه رایج این محصول، آفیس 2003 برای ویندوز میباشد که در 13 نوامبر 2003 منتشر و نسخه 2004 آن برای مکنتاش (Macintosh) است که در 11 مه 2004 منتشر شد. است که در 11 مه 2004 منتشر شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 3717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =