تسنیم نوشت:

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: اوضاع پله برقی‌هایمان در مترو نسبت به گذشته بسیار بسیار خوب است ولی به این حق را به مردم می‌دهم که حتی یک پله خراب را هم از ما نپذیرند.

‌ سیدجعفر تشکری‌هاشمی در حاشیه مراسم اختتامیه دوره آموزشی مربیان خانه‌های کودک سرای محلات شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وعده داده شد که در مهر ماه مشکل پله‌برقی همه ایستگاه‌های مترو برطرف خواهد شد ولی هنوز وضعیت تغییر چندانی نکرده،‌ آیا قرار است وعده جدیدی داده شود؟ گفت: بنده به دلیل اینکه شما و سایر دوستان را افراد منصفی می‌دانم،‌ اطمینان دارم که می‌دانید از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 75 دستگاه پله‌برقی جدید را راه‌اندازی کرده‌ایم.

او ادامه داد: بسیاری از پله‌های برقی معیوب نیز رفع عیب شدند و تنها در یکی از ایستگاه‌ها هنوز نقص اصلی رفع نشده و تنها ایستگاهی است که باقی مانده، ضمن اینکه در همه ایستگاه‌ها حتی خط 3 پله‌های برقی راه‌اندازی شده و با توجه به قراردادهایی که با پیمانکاران داریم، آنها متعهد هستند در همان روزی که پله‌ای خراب می‌شود خود را به ایستگاه مربوطه برسانند و نسبت به رفع نقص اقدام کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: یادتان باشد پله برقی مانند خودروی شخصی، موتورسیکلت یا سایر وسایل برقی که در اختیار دارید ممکن است دچار نقص شوند ضمن اینکه روزانه چند هزار نفر و به عبارت دقیق‌تر میلیون‌ها نفر از پله‌های برقی استفاده می‌کنند بنابراین طبیعی است که دچار نقص شوند،‌ این نقص‌ها با تیم‌هایی که با آنها قرارداد داریم و به صورت استقراری در برخی از ایستگاه‌ها حضور دارند،‌ مرتفع می‌شود.
او گفت: بنابراین با توجه به اینکه حدود 75 پله جدید از ابتدای سال تاکنون نصب شده و پله‌های معیوب نیز تعمیر شده‌اند اوضاعمان نسبت به گذشته بسیار بسیار خوب است ولی به این حق را به مردم می‌دهم که حتی یک پله خراب را هم از ما نپذیرند.
تشکری هاشمی در پاسخ به اینکه صحبت این نیست که چرا پله‌ها خراب می‌شوند ما می‌گوییم چرا تعمیر آن به طول می‌انجامد،‌ گفت: به جز ایستگاه استاد معین شما کدام پله برقی را سراغ دارید که آن پله خراب شده باشد و کمتر از 24 ساعت تعمیرکار در محل حاضر نشده باشد.
او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه برخی از پله‌ها نیز نصب شده ولی راه‌اندازی نشده است،‌ ادامه داد: همانطور که گفتم برخی از پله‌ها هستند که به دلیل نبود قطعات الکترونیکی آنها با تأخیر تأمین شده است شروع کارشان با تأخیر خواهد بود ولی برای همه پله‌ها تیم تعمیرکار در نظر گرفته‌ایم و آنچه قابل روشن شدن است را راه‌اندازی ‌کرده‌ایم و از اینکه حتی یک پله خاموش باشد خود را شرمنده مردم می‌دانیم و موظف هستیم نقص آنها را برطرف کنیم اما اینکه بگوییم هیچ اتفاقی رخ نداده است منصفانه نیست.
معاون شهردار تهران همچنین در پاسخ به اینکه برخی از پله برخی از ایستگاه‌ها هنوز نصب نشده در حالی که اعلام کرده بودید در مهر این کار انجام خواهد شد،‌ گفت: چنین ایستگاهی را معرفی کنید تا علت آن را بررسی کنیم. وقتی در طول 7 ماه بیش از 75 پله برقی راه‌اندازی شده و ده‌ها پله‌ای که به دلیل نبود قطعات سرویس‌دهی داشتند و امروز راه‌اندازی شده فکر می‌کردم می‌گویید خدا را شکر اتفاق خیلی مهمی افتاد‌ه است.
او گفت: پله‌هایی که بیش از 3 روز است تعمیر نشده‌اند را اعلام کنید تا بنده آن را پیگیری و پاسخ ویژه آن را اعلام کنم.
معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به عدم تحقق سهم 50 درصدی دولت در توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: با گذشت 7 ماه از سال 93 هنوز سهم دولت در توسعه حمل و نقل عمومی کامل محقق نشده و تنها بخش اندکی از اعتبارات تخصیص داده شده است.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت یازدهم که بر مشکلات حمل و نقل عمومی در گذشته نیز واقف است، اجازه ندهند زمان از دست برود و اعتبارات مورد نیاز و سهم خود را در توسعه حمل و نقل عمومی پرداخت کنند.
تشکری هاشمی از دولت خواست مشکلات فاینانس مترو را تسهیل کند چرا که تا زمانی که نتوانیم فاینانس مترو را استفاده کنیم، هر آنچه به مردم وعده کرده‌ایم با مشکل مواجه خواهد شد. در عین حال نیز شهرداری نیز با تمام قوا توسعه حمل و نقل عمومی را پیگیری خواهد کرد.
به گفته وی، تاکنون از مبلغ 2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای مترو بالغ بر دو سوم آن را جذب کرده‌ایم که به معنای حضور مؤثر و تمام قوای شهرداری در ساخت مترو است، اما این رافع مسئولیت‌های مترو نیست و در عین حال جایگزین سهم دولت نیز نخواهد شد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    4 0
    پله برقی ها و تهوبه ایستگاه تجریش با آن عمق بسیار زیاد و هوای بد در زیر زمین گاهی خراب است.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    4 0
    دروغ می گه
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    3 0
    چهار راه ولي عصر را نمي پذيريم. بگو چي کار کنيم؟ چند ماهه خرابه
  • بهزاد IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    3 0
    آقای هاشمی عزیز حتما در جریان هستید که پیمانکار ایرانی که بخش قابل توجهی از پله برقیهای خط 3 و 4 و حتی 1 و 2 را اجرا کرده به دلیل عملکرد بسیار ضعیفش متروی تهران را به دردسر انداخته. پله برقیهایی که یک در میان ایراد دارند. ضمن اینکه یک ایراد اساسی هم دارند و آن اینکه اگر کسی به هر دلیلی کلید توقف اضطراری پله را بزند بجای توقف درجا به اندازه یک پله و نیم درخلاف جهت عقب می رود که باعث می شود مردم تعادل خود را از دست بدهند. پله برقیهای ما حالش خوب است اما شما باور نکن
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    2 0
    دروغگو پله برقی ایستگاه تجریش 90 اوقات خراب است. از روزهای اول هم مثل پله برقی های دست دوم کثیف بود و خجالت آور.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    2 0
    بابام جان این حالش خوش نیست به گذشته یعنی کی زمانی که پله برقی اختراع نشده بود مسیر هروز من متروی ولی عصر هستش زیرگزار یه خط درمیون خراب که وقتی می خواهیم به سمت مترو و درب خروجی تئاتر شهر بریم ترافیکی از جمعیت که خدا می دونه چون پله هارو بستن و خرابه پله دو تیکه که به سمت مترو میره که مدام مردوم دارن می خورن به هم و تو صفهای طولانی وایمیستن چه صبح ساعت اداری چه غروب پایان ساعت اداری متروی کلاهدوزهم که قربونش بشم یه خط درمیون باید با از پله استفاده کنیم این اقا واقعا مترو نرفته خوب اینارو ندیده و نرفته یه بنده خدای رو بفره فیلم دوربین مترو رو براش بیاره اگه حس این کاررو هم نداره یه سرچی تو گوگل کنه بعد دهنش رو باز کنه
  • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    2 0
    اقای تشکری زحمت بکشند یک بازدیدی از ایستگاه تجریش داشته باشند . از پشت میز و وسیله شخصی در مورد پله برقی های مترو صحبت کردن خیلی راحته.
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    2 0
    چرا دروغ می گین؟؟ چند تا از پله یرقی های ایستگاه اکباتان ارم سبز از قبل از ماه رمضان خرابند و کسی هم کاری انجام نمی دهد؟ یا پله برقی های زیر گذر چهارراه ولیعصر خروجی مترو الان نزدیک سه ماه که خرابند؟ ادم اینقدر دروغگو ای خدا ؟؟؟
  • سینیا IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    1 0
    پله برقی ورودی مترو تهرانپارس محور رسالت شرق دو ماه خراب بود تعداد پله ها هم که تواین ایستگاه زیاده. الانم که درست کردن انقدر کند و ضعیف هست که خدا می دونه.
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    1 0
    جناب معاون یکسر به ایستگاه اکباتان ارم سبز بزنید. مدتهاست که پله برقی آن خراب است.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    2 0
    دروغ محضه پله برقی های ایستگاه مترو توحید از 8 پله برقی موجود 6 تاش به مدت نزدیک 2 ماه خراب بود و هر موقع ما اعتراض می کردیم به ما می گفتند برید 1888 تماس گرفته موضوع را منتقل کنید چون پول نمیدن ما پله برقی ها را درست کنیم؟
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    2 0
    مترو نبرد پله برقيش خرابه 24 ساعت از كي قراره شروع بشه؟؟؟
  • شايان A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    5 0
    با كامنتهايي كه دوستان گذاشتن ايشون بهتره آدرس اون يدونه پله برقي سالم بده كه مردم ازشون بپذيرن.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    3 0
    اکباتان ارم سبز حداقل 7ماهه خرابه
  • محمدرضام A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    1 0
    ایستگاه دکتر حبیب الله بیش از یک سال هست که خرابه. این اسیتگاه در مجموع 4 طبقه پله داره که سه طبقه خراب بوده.از این سه طبقه الان یک طبقش تعمیر شده فقط
  • بی نام A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    2 0
    مترو ولیعصر همیشه ورودی آن کار نمیکند هنگام خروج نیز باید نیم ساعت در صف بمانی از بس ساعت های قطار ها میزانه و بر روی نظمه اتفاقا درب های خروج هم باز میذارن تا یکی در میون مردم گیر کنن پله برقی مترو شیخ الرئیس نیز بعد از سال ها کار نمیکنه