وزیر بهداشت در مراسم افتتاح مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه اجرای مراحل مختلف طرح تحول سلامت را برشمرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت؛ سید حسن هاشمی در مراسم معرفی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه ای "سامانه تلفنی 1690" که امروز با شعار تکریم جامعه پزشکی؛ تضمین حقوق بیمار به طور رسمی رونمایی شد، گفت: اعتقاد و باور راسخ دارم که طرح تحول نظام سلامت را خدا کمک کرد که حوزه سلامت به عنوان اولویت اول برنامه های دولت قرار گیرد.

وی با بیان این که هدفی جز کمک و خدمت به مردم نداریم، خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت همچون گذشته از لطف و رحمت خداوند بهره مند خواهیم شد.

وزیر بهداشت با اشاره به مراحل اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور گفت: در مرحله اول این طرح بسته های مختلف درمانی معرفی شدند و شاهد کاهش هزینه های درمانی در مراکز دولتی بودیم که البته در خصوص بیماران صعب العلاج نیاز به برنامه ریزی های بیشتری داریم.

وی با اشاره به این که بسته های خدمتی مرحله اول طرح تحول نظام سلامت با قوت و رضایتمندی مردم پیش می رود، گفت: ممکن است اشکالاتی در این حوزه وجود داشته باشد که این اشکالات با نظارت های مسئولین ذیربط به تدریج مرتفع خواهد شد.

 

نتایج اقدامات خوب طرح تحول بهداشت به زودی اعلام می شود

هاشمی با اشاره به مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت گفت: در حوزه بهداشت با کمک بیمه ها اقدامات خوبی صورت گرفته است که طی دو هفته آینده نتیجه این اقدامات اعلام خواهد شد.

وزیر بهداشت مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت را مربوط به نظام پرداخت و تعرفه پزشکان عنوان کرد و گفت: بخشی از تعرفه پزشکان مربوط به حق العلاج بود که سالها مغفول مانده بود و آسیب های زیادی به جامعه پزشکی وارد کرده بود و متاسفانه فضا به گونه ای فراهم شده بود که به نوعی شاهد بداخلاقی و تخلف از سوی معدودی از پزشکان بودیم.

او با بیان این که در مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت عمدتاً دنبال واقعی شدن تعرفه ها هستیم، یادآور شد: ادعا نمی کنیم که در این خصوص کارمان بدون نقص است اما آنچه مسلم است این است که در اجرایی شدن کتاب تعرفه سلامت ساعت ها کار کارشناسی توسط کارشناسان انجمن های علمی و تخصصی، بیمه ها، نظام پزشکی و وزارت بهداشت صورت گرفته است.

هاشمی با تاکید بر این که باید در حوزه سلامت نقد پذیر باشیم، گفت: باید از لطف خداوند که توفیق حکیم و طبیب بودن را به ما عطا کرده است، سپاسگذار باشیم و انتقادات و راهنمایی های همکاران و صاحب نظران را بپذیریم.

وزیر بهداشت با اشاره به محدود بودن منابع در حوزه سلامت یادآور شد: دولت و هیات وزیران در تخصیص اعتبار به حوزه سلامت بیشترین فداکاری را داشته اند و در سخت ترین شرایط، بخشی از منابع را به اجرایی شدن مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت اختصاص داده اند.

 

اختصاص بودجه مناسب، ضامن اخلاق مداری در حوزه سلامت

هاشمی با اشاره به آغاز فصل رسیدگی به بودجه در مجلس اظهار امیدواری کرد که نمایندگان مجلس با نشان دادن عزم جدی خود و اختصاص بودجه مناسب به حوزه سلامت، پایدار بودن طرح تحول نظام سلامت را به جامعه پزشکی و نیز مردم نشان دهند و رضایتمندی آنان را فراهم نمایند.

وی تاکید کرد: تصمیم مجلس در تصویب بودجه مناسب به حوزه سلامت، ضامن اخلاق مداری در حوزه سلامت است و تصمیم سرنوشت سازی است که می تواند یک نقش پیشگیرانه داشته باشد.

وزیر بهداشت در ادامه به موضوع "قانون گریزی" به عنوان یک مشکل اجتماعی اشاره کرد و گفت: اخلاق و قانون مداری باید در همه بخش ها جاری و ساری باشد و هیچ شخصی در جامعه از خود سلب مسئولیت نکند.

دکتر هاشمی در ادامه با تاکید بر این که نباید نظارت بر اجرای کتاب تعرفه سلامت به صورت نمایشی اجرا شود، بر ضرورت جدیت در نظارت ها تاکید و خاطرنشان کرد: با تمام وجود سازمان نظام پزشکی را باور داریم و در حال حاضر مجموعه سازمان نظام پزشکی، روسای بیمارستان ها، بخش خصوصی و مسئولین فنی در معرض امتحانی مهم و بزرگ قرار دارند.

 

نباید اعتلای حرفه شریف و مقدس پزشکی خدشه دار شود

وی با تاکید بر این که سازمان نظام پزشکی با قوت و در عین حال با متانت نظارت بر اجرایی شدن تعرفه ها را انجام دهد، گفت: نباید شاهد این باشیم که معدودی راه پیشرفت و ترقی پزشکی کشور و اعتلای حرفه شریف و مقدس پزشکی و اعتماد مردم را سلب کنند.

وزیر بهداشت از روسای دانشگاه های علوم پزشکی و معاونت درمان این وزارتخانه خواست ضمن جدیت در اجرایی شدن کتاب تعرفه سلامت، اخلاق را رعایت کنند.

هاشمی گفت: هیچ کس حق ندارد به بهانه های مختلف مطب ها و بیمارستان های مختلف را بازرسی کند، گفت: کار نظارت از طریق سازمان نظام پزشکی صورت می گیرد و مسئولین فنی در این زمینه پاسخگو هستند.

وزیر بهداشت گفت: باید به مردم نشان دهیم که در جهت صیانت از جامعه پزشکی و حقوق مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. مردم از مسئولین حوزه سلامت انتظار عمل دارند نه حرف و نمایش.

هاشمی با بیان این که آرزوی قلبی من این است که حتی یک پرونده تخلف هم نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: اگر موردی از تخلف گزارش شد، طبق قانون برخورد شود، به گونه ای که مردم احساس نکنند که ادعا و عمل دولت و سازمان نظام پزشکی یکی نیست.

وی با یادآوری این که ممکن است در چندین هزار خدمت پزشکی ایرادات و اشکالاتی وجود داشته باشد، از انجمن های علمی، روسای بیمارستان ها و سازمان نظام پزشکی خواست تا این گونه اشکالات را مطرح نمایند تا اقدامات لازم برای اصلاح آنها صورت گیرد.

هاشمی با تاکید بر محدود بودن منابع، گفت: جلوی زیاده خواهی ها را بگیرید. مطمئن هستم اکثریت قریب به اتفاق جامعه پزشکی در اجرایی شدن کتاب تعرفه سلامت همراه خواهند بود و امیدواریم معرفی مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه ای "سامانه تلفنی 1690" به نفع جامعه پزشکی و در جهت صیانت از حقوق مردم و رعایت اخلاق مداری باشد.

گفتنی است: مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات تعرفه خدمات سلامت "1690" صبح امروز با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس کل سازمان نظام پزشکی، معاونین و مدیران این وزارتخانه، روسای دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران رییس سازمان تامین اجتماعی، رییس سازمان بیمه سلامت ایرانیان، رییس شورای عالی پزشکی و جمعی از چهره های فرهیخته جامعه پزشکی کشور، رونمایی شد./201

۴۶۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ياسين A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    4 4
    اينا همش شعاره براي اينكه جيبشون رو پر كنن وگرنه همين الان تو بيمارستان ما زير ميزي ميگرن شكايت هم كردن كسي جواب گو نيست. تمام اين كارا رو كردن تا حقوق اقايون از ٥٠ ميليون بشه ١٠٠ ميليون. اخه تعرفه بنده خداها واقعي نبود
  • پزشك متخصص غير جراح IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    6 1
    شما در حال داغون كردن اعتماد پزشك و بيماري. دودش هم به چشم بيماران خواهد رفت. دور نيست روزي كه بهترين پزشكانمون در بيمارستانهاي دبي و آنتاليا بيماران ايراني رو جراحي كنند اين خط اين نشون.
  • بی نام A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    3 4
    امیدوارم شاهد باشیم شعار بر خورد با پزشکان زیر میزی گیر فقط در حد شعار نباشد و دقیقا اعلام کنند چند پروانه چند پزشک باطل شده است، دوم اینک زیر میز ی تبدیل به رو میزی نشود یعنی جراحی که 500 هزار تومان برای سزارین زیرمیزی می گیرد حالا که نان زیرمیزی قطع شده 500 هزار تومان را رسما بگیرد و به تعرفه اضافه کند. البته ما که چشممان آب نمی خورد وقتی با آن پزشکی که در حین جراحی روده دختری جوان فرار کرد و آن بنده خدا را نقص عضو کرد تا به امروز بر خوردی نشده و در حال طبابت است مشخص است سالی که نکوست از بهارش پیداست خبر انلاین حرف ملت را چاپ کند رسالت شما همین است که پیگیر حقوق مردم باشید.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    3 5
    سال 76 طی 3 بار عمل جراحی فرزندم هر بار 6 میلیون تومن پول زیرمیزی به دکتر م.ح .خ.پ جراح اطفال دادم که با فروختن تنها اپارتمانی که سالها خون دل خورده بودیم تامین شد.....جواب نگرفتیم ..فرستادنمون سروقت جراح نامبر وان ایران و دنیا دکتر ع.م.ک.ز....رفیق فابریک جناب وزیر بهداشت..چندبارهم زیرمیزی اونجا دادم تا فرزند 1 ماهه بیمار من رسید به سن 17 سالگی......دکتر هم که با پول امثال من کارمند پروژه های تحقیقاتیشو پیش می برد و بچه بدبخت من هم شده بود موش آزمایشگاهیش بدتر و بدتر شد و کارش به دیالیز کشید..ایشان هم خیلی راحت گفتند 500 میلیون بله برادر من درست نوشتم 500 میلیون میدی عملش میکنم وگرنه بچت میمیره اونم جلوی چشم فرزند کنکوریم.....2باره منو فرستادند پیش استاد بزرگ جراحی کشور دکتر و. م. زی