۰ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
رویکرد علمی رئیس جدید رسانه ملی

دکتر محمد سرافراز رئیس جدید رسانه ملی در سخنرانی کوتاه خود در مراسم تکریم مهندس ضرغامی چند محور اساسی را بعنوان راهبرد مدیریت رسانه ای خود اعلام کرد که در صورت تحقق آن می تواند موجب تغییر و تحول اساسی شود.



 او ضمن تاکید برتغیرات اساسی در حوزه تکنولوژی های ارتباطی از نخبگان خواست تا به مدد رسانه ملی بشتابند چرا که بدون همکاری آنها "انفعال" نخستین پیامد عدم درک موقعیت امروز ایران و جهان است. چابک سازی سازمان، تغییر ساختار نظام اداری، پیدایی رسانه های تعاملی، ارتباط عمیق تر با مردم و اطلاع رسانی بهنگام در خصوص برنامه های در حال پخش یا تولید رسانه از جمله دیگر نکات مطرح شده در سخنان دکتر سرافراز بود. اینهمه اما چگونه مجال طرح و اجرا دارند. نخبگان با تلویزیون چگونه نسبتی داشته و دارند و چگونه و با چه مکانیزم و راه کاری می توان به جلب و جذب آنها اقدام کرد؟ با عنایت به موقعیت تازه ارتباطات در جهان که به سوی تعاملی شدن و با استفاده از فضای مجازی و تلفن همراه در حرکت است بنظر می رسد بایستی در بخش های پژوهش و اجرا تحول اساسی صورت گیرد
1- دانشگاه و دیگر مراکز پژوهشی صدا و سیما از حالت انفعال برون آید و با بهره گیری از استادان مجرب که در دو حوزه دانشگاهی و تجربی آثار در خوری دارند به طرح درس و تحقیق و پژوهش های پویا مبادرت کند.
2- مدیریت رسانه با جدید ترین تئوری ها و شیوه های نو در شبکه ها و معاونت ها در آمیزد فی المثل برای اداره یک شبکه علاوه بر مدیر شبکه، دو دستیار ویژه در حد مدیر شبکه در امور علمی ، فرهنگی و تکنیکی و پشتیبانی او را یاری کنند.
3- بدنه اداری و پشتیبانی لاغر و کاملا در خدمت تولید محتوی قرار گیرد. بوروکراسی معقول جای روابط پیچیده، زائد و غیر ضروری را بگیرد.
4- نحوه ارتباط بالاترین مسئول در شبکه سهل و ساده شود تا ایده پردازی و تعامل مردمی بروز و ظهور یابد.
5- ارتباط رسانه ملی با دیگر مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور و برخی مناطق جهان بیش از پیش توسعه یابد.
انشاالله اجرای ملاحظات رئیس جدید رسانه ملی که برخی از مطالب علمی رشته مدیریت رسانه در دانشگاه هاست به تعالی و تکامل و بهبود فرم و محتوی در تلویزیون بینجامد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 384965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    8 4
    هنوز شبکه های ما اچ دی نشده ۰۰۰۰ کل جهان فول اچ دی و 4k هستند
    • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
      3 0
      بیخیال داداش، چی رو میخوای hd ببینی؟
  • بی نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    33 0
    رییس جدید اگر بتواند از همان 200 چهره مانگار بخوبی استفاده کند در جذب نخبگان موفق است
  • بی نام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    12 1
    باید در عمل دید چه اتفاقی می افتد
  • بی نام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    24 2
    دکتر لاریجانی صحبت دکتر سرافراز را سرد توصیف کرد در حالیکه او گزیده و سنجیده صحبت کرد و سیاست هایش را خلاصه گفت لازم نیست مدیر حراف باشد
  • saeed IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    5 3
    آقای دکتر سرافراز عزیز و گرامی ای کاش نگاهی هم به برخی کارکنان فنی متبحر سازمان داشته باشند . مهندس هایی که بر اثر بی توجهی و مدیریت بسیار ضعیف در حوزه های مختلف فنی با وجود تحصیلات عالیه و دانش بالا در رشته های مهندسی دلسرد و گوشه گیر شده اند. امیدوارم که ایشان از قالب شعار محض به مانند بسیاری از مدیران ارشد به سمت عمل رویکرد داشته باشند.ان شاء الله
  • حمید A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    7 5
    ما که گرمایی از لاریجانی ندیدیم
  • بی نام A1 ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    7 0
    دانشگاه صدا و سيما ضعيف و بي رمق شده بايد استادان مناسب جذب كند مديريت انجا سنتي و غير علمي است خوبه رئيس جديد فكري كند