متن مناظره‌های تلویزیونی88 با خاطرات داماد صدام

مصاحبه ها و مناظره های تلویزیونی مربوط به وقایع انتخابات 88 از سه برنامه تلویزیونی آن ایام در کتابی با عنوان «اینجا فتنه ای رخ داده است» منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، مصاحبه ها و مناظره های تلویزیونی مربوط به وقایع انتخابات 88 با عنوان «اینجا فتنه ای رخ داده است» به کوشش محمدحسن روزی طلب منتشر شد. این کتاب حاصل گفت و گوها و مناظره های سه برنامه تلوزیونی ایران 88، رو به فردا و دیروز امروز فردا در بازه زمانی 24 خرداد 88 تا شهریور 89 می باشد.

نویسنده درباره اهدافش از مکتوب کردن این گفت و گو های تلویزیونی گفت: مکتوب و مستند کردن این سه برنامه در راستای سندنگاری فتنه 88 انجام شد و هدف من از مکتوب کردن این مناظره و مصاحبه ها حفظ اسناد مرتبط با وقایع بعد از انتخابات 88 بود. وی افزود: همه گفت و گوهای این سه برنامه تلوزیونی تدوین شده و اگر در مصاحبه ها به شخص خاص یا واقعه خاصی اشاره شده بود در پاورقی های کتاب این اشخاص یا وقایع به طور کامل توضیح داده شده است. همچنین در ابتدای هر مصاحبه این کتاب، مصاحبه شونده معرفی شده تا خواننده با فضای سیاسی فرد مصاحبه شونده بیشتر آشنا شود. این کتاب بیشتر یک سند نگاری است و قصد نداشتیم وارد تحلیل این مصاحبه ها و مناظره ها شویم.

کتاب «اینجا فتنه ای رخ داده است» در 874 صفحه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

بنابراین گزارش، این ناشر همچنین چاپ پنجم «قراردادها و نیرنگ‌ها» را که به زندگی حسین کامل داماد صدام اختصاص دارد روانه بازار نشر کرد. این کتاب با تدوین سرهنگ دوم علی الساقی و ترجمه محمدحسین زوارکعبه، همراه اسناد و تصاویر منتشر شده است.

حسین کامل در سال 1980 (1359)، یکی از محافظان ویژه صدام بود و در اوایل سال 1985 (1364) با درجه سرگردی مسوول کمیته صنایع نظامی شد و یک سال بعد با دختر بزرگ صدام «رغد» ازدواج کرد. حسین کامل در تابستان سال 1995(1374) از عراق به اردن فرار کرد، زیرا فهمیده بود که دیگر مورد اطمینان صدام نیست و او علاقمند است قدرت در دست پسرانش متمرکز شود. مدتی بعد، وی با نوشتن نامه‌ای به صدام درخواست عفو و بازگشت کرد و پس از مشاهده نامه صدام با عنوان «فرمان عفو» به عراق بازگشت. اما در زمستان سال 1996(1375)، تلویزیون عراق خبر طلاق دختر صدام از حسین کامل را اعلام و دو روز بعد خبر کشته شدن او را منتشر کرد.

همچنین سوره مهر جلد هفتم رمان «جاده جنگ» نوشته منصور انوری را منتشر کرد. انوری درباره هفت جلد منتشر شده گفت: این هفت جلد تنها مقدمه‌ای کار بوده؛ چرا که برای تحلیل و توصیف وقایع انقلاب لازم بود ریشه‌های آن را از قبل‌تر در قالب داستان بازگو کنیم تا با دیدی بازتر واقعه انقلاب و سال‌های دفاع مقدس و پس از آن تحلیل شوند.

این داستان‌نویس در ادامه با توضیح درباره نگارش جلد هشتم این رمان گفت: این اثراز زمان حضور متفقین در ایران و هنگامی که کشورمان به سه، چهار بخش تقسیم شده، آغاز می‌شود و تا سال‌های 1324 و 1325 ادامه دارد. در این جلد تغییر و تحول بنیادینی در شخصیت‌های داستانی صورت می‌گیرد و بسیاری از شخصیت‌ها کنار می‌روند و برخی هم در فرصتی قرار می‌گیرند که بعد از 20 یا 30 سال دوباره به فضای داستان باز گردند.

انوری همچنین درباره جلد نهم «جاده جنگ» نیز گفت: جلد نهم این کتاب ریشه‌های قیام 15 خرداد تا سال 1357 را در برخواهد گرفت و ماجرای آن تا پایان جنگ و دفاع مقدس است.

نخستین برگزیده بخش داستان جایزه جلال در خصوص بخش دوم کتاب‌های جاده جنگ گفت: بخش اول کتاب «جاده جنگ» را در 10 جلد به نگارش در آوردم و ان شاء الله در بخش دوم درصدد هستم که دنباله ماجراهای بخش اول را در قالب داستان‌های مستند دنبال کنم که احتمالا بخش دوم هم 10 یا دوازده جلد خواهد شد.

وی با اشاره به این که هنوز نامی مناسب برای بخش دوم رمان «جاده جنگ» پیدا نکرده‌ ادامه داد: مباحث این بخش از سال ۱۳۴۲آغاز و تا پایان جنگ و ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و زعامت مقام معظم رهبری ادامه خواهد داشت.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    47 8
    یکی متن رو میکنه فیلم دیگری فیلم رو میکنه متن. برادر من فیلمها که مستندتر و بهترند برای ثبت وقایع. حیف اون همه کاغذ که صرف این کار شده.
    • بی نام DE ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
      11 2
      دقیقا درست می فرمایید. اون موقع های قدیم که فیلم نبود که مستند در دست باشه می نوشتندو هزار جور هم در می اومد یه داستان رو بیست قلم روایت می کردند. این بابا معلوم نیست با چه بودجه یا با چه هدفی نشسته این کار رو کرده
    • حمید IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
      3 11
      دوستان عزیزم این عبارت از متن خبر را با دقت بیشتری بخوانید : اگر در مصاحبه ها، به شخص خاص یا واقعه خاصی اشاره شده بود، در پاورقی های کتاب، این اشخاص یا وقایع به طور کامل توضیح داده شده است ؛ این ویژگی کتاب، برای من مهم است .