فیلم سینمایی «قفسه درد» به کارگردانی کاترین بیگلو جایزه اصلی بیست و یکمین جوایز سالانه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا PGA را دریافت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مراسم اعطای جوایز امسال انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا صبح دوشنبه به وقت تهران در هالیوود پالادیوم در کالیفرنیا برگزار شد و فیلم جدید بیگلو که داستان آن در عراق روی می‌دهد، جایزه داریل اف. زانوک تهیه‌کننده سال را از آن خود کرد.

چهار تهیه‌کننده فیلم «قفسه درد» شامل کاترین بیگلو، مارک بول فیلمنامه‌نویس، نیکلاس کارتیر و گرگ شاپیرو این جایزه را دریافت کردند که برنده آن با رای 4200 عضو انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا انتخاب شد.

«قفسه درد» برای دریافت این جایزه با 9 فیلم دیگر شامل «یک آموزش»، «آواتار»، «منطقه 9»، «لعنتی‌های بی‌آبرو» ، «شکست‌ناپذیر»، «پرشس»، «سفر ستاره‌ای»، «بالا» و «روی هوا» رقابت داشت.

«قفسه درد»‌ در حالی برنده جایزه اصلی PGA شد که دیروز مراسم اعطاء جوایز انجمن بازیگران آمریکا را دست خالی ترک کرد. این فیلم هفته پیش هم در مراسم گلدن گلوب ناموفق بود و نه تنها جایزه اصلی را به «آواتار» واگذار کرد، بلکه در هیچ بخش دیگر نیز برنده نشد.

انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا همچنین «بالا» را به عنوان بهترین فیلم انیمیشن و «خلیج کوچک» را به عنوان بهترین مستند سال انتخاب کرد. سریال‌های «30 راک»، «مردان دیوانه» و «گری گاردنز» نیز جوایز بخش تلویزیون را از آن خود کردند.

در 20 سال اخیر 13 فیلم برنده جایزه اصلی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم را هم دریافت کرده‌اند. این اتفاق پارسال هم روی داد و «میلیونر زاغه‌نشین» که جایزه PGA را برده بود در نهایت برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد.

شاخه تهیه‌کنندگان آکادمی اسکار حدود هشت درصد از 5777 عضو رای‌دهنده این آکادمی را شامل می‌شود، بنابراین آراء آنها می‌تواند بازتاب فیلم‌های برنده اسکار باشد که برندگان این دوره آن روز دوم فوریه مشخص خواهند شد.

ورایتی / 24 ژانویه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =