۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹

قریب چهل سال پیش برای فروش کتاب انجمن اسلامی دانشجویان به دانشگاه بابلسر رفتم. آن روز اولین روز کتاب فروشی و نمایشگاه کوچک کتاب بود.

قریب چهل سال پیش برای فروش کتاب انجمن اسلامی دانشجویان به دانشگاه بابلسر رفتم. آن روز اولین روز کتاب فروشی و نمایشگاه کوچک کتاب بود.

چند نفر کتاب می آورند، چند نفری می فروشند و بیشتر از همه این دانشجویان هستند که کتاب می خرند، پرفروش ترین کتاب "عشق و پرستش یا ترمودنیامیک انسان" نوشته مهندس مهدی بازرگان و با فاصله نه چندان زیاد کتاب "کویر" دکتر علی شریعتی و پس از آن کتاب "حقوق زن در اسلام" مرتضی مطهری قرار داشت. فردای آن روز یک اتفاق همه دانشجویان را شوکه کرد. بازگرداندن کتاب زنده یاد مهندس مهدی بازرگان که روز قبل آن حدود 16 جلد آن به فروش رفته بود. برگشت 11 جلد کتاب بازرگان همه را به تعجب وا داشت.
فردای آن روز، همه در فکر چرایی حادثه دیروز بودند که هجوم آغاز شد. ساواک ریخته بود، پیچانده بود، گرفته بود، برده بود، من هم از همه جا بی خبر، بچه شهرستانی، رفتم به کجا؟ نمی دانم. در شهر گم شده بودم. ماه می بارید اما شب تاریکی بود. بعدها کتاب های دکتر شریعتی، استاد مطهری و بازرگان بیشترین فروش را در میان اقشار مردم بخصوص جوانان داشتند و در اغلب مجامع حرف و حدیث ها پیرامون مباحث کتاب های این بزرگان دور می زد. عشق به کتاب دغدغه جوانان مبارز و دانشجو بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =