ایسنا نوشت:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر امروز مجوز چاپ و انتشار ایران‌چک در سال آینده را در سقف مصوب شورای پول و اعتبار صادر کردند.

به موجب بند ب تبصره هفت لایحه بودجه 94 که به تصویب مجلس رسید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است نسبت به چاپ و انتشار ایران‌چک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سقف مصوب شورای پول و اعتبار و با مسدود نمودن معادل ریالی آن تحت نظارت هیأت‌ اندوخته اسکناس موضوع ماده (21) قانون پولی و بانکی کشور مصوب 18/ 4/ 1351 اقدام نماید.

مجلس همچنین در بند دیگری از این تبصره مصوب کرد: هرگونه استفاده از تسهیلات ارزی در سال 1394 مشروط به عدم افزایش خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

نمایندگان مجلس با تصویب بند «ه» تبصره هفت لایحه بودجه نیز به سازمان‌های توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، شرکتهای دولتی تابعه ذی‌ربط وزارت نفت (پتروشیمی و نفت) و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اجازه دادند مبلغ چهار هزار میلیارد (4.000.000.000.000) ریال از محل منابع داخلی خود در قالب وجوه اداره‌شده یا یارانه سود و کارمزد تسهیلات براساس قراردادهای منعقده در اختیار بانکهای عامل قرار دهد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =