امام جمعه کرج: قسمت مهمی از تذکرات متوجه شهرداری کرج است /مدیری که با فساد برخورد نکند خود فاسد است

امام جمعه کرج با بیان اینکه عده ای در داخل کشور به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند گفت: جنایت‌های آمریکا مانند انهدام هواپیمای مسافربری کشورمان هرگز از ذهن مردم ایران پاک نمی‌شود.

تسنیم نوشت:آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج، اظهار داشت: در روز قیامت مردان و زنان با ایمان چهرهایی نورانی دارند ولی عده‌ای هستند که در قیامت چهره آن‌ها سیاه است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی ،اقتصادی عدالت محور است و‌جامعه برای رسیدن به آن باید اهل کار و تلاش باشد و قناعت در پیش بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: با ایجاد اقتصاد مقاومتی تولید ثروت میسر می‌شود که تولید ثروت که منجر به تحقق عدالت اجتماعی شده و تهدیدها را به فرصت تبدیل و استقلال اقتصادی کشور حفظ می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی متذکر شد: اقتصاد مقاومتی برای رفع دو معضل اقتصاد دولتی و اقتصاد ‌وابسته به نفت ایجاد شده است چون اقتصاد دولتی منشا فسادهایی است و برای رفع این مشکل مردم باید وارد عرصه اقتصاد شوند.

امام جمعه کرج با اشاره به لزوم حمایت از تولید کنندگان داخلی، گفت: برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که آسیبی متوجه تولید کنندگان داخلی نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر اظهار داشت: در هفته آینده شب‌های قدر را داریم که می‌توان با دعا کردن در این شب‌ها هر مشکلی را اگرچه برای انسان مقدر شده باشد رفع کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بیان کرد: در این شب‌ها فرد پلیدی که خود را مسلمان می‌دانست امیرالمومنین علی (ع) را به شهادت رساند.

وی متذکر شد: امیرالمومنین(ع) با صلابت کامل در مقابل ظلم و‌ مظاهر بی‌دینی می‌ایستاد و مانع از وقوع ظلم و بی‌دینی می‌شدند ولی حضرت علی( ع) در مقابل گریه یک فرد مظلوم بسیار متاثر و ناراحت می‌شد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: پیامبر اسلام(ص) و همه ائمه(ع) اهل حرکت، ‌جهاد و شهادت بودند و‌هرکدام به شکلی در این مسیر فعالیت می‌کردند و به ما نشان دادند که باید در مقابل ظالم بایستیم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه نباید در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا کوتاه بیاییم، اظهار داشت: ماهم باید در مقابل آمریکا کوتاه نیاییم چون این کشور در طول این سال‌ها نشان داده است که صداقت نداشته و قابل اعتماد نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: جریان مذاکرات هسته‌ای به خوبی چهره منفور آمریکا را نشان داده است اگر چه عده‌ای خائن در داخل کشور به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند ولی این افراد بدانند جنایت‌های آمریکا مانند حمله هواپیمای مسافربری هرگز فراموش نمی‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز متذکر شد: 12 سال است که در حال انجام مذاکرات هسته‌ای هستیم و در طول این مذاکرات هرگونه بدعهدی و کج خلفی را از آمریکا شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: کشور ایران در این مذاکرات اقدامات اعتمادسازانه را انجام داده است ولی بازهم می‌گویند 25 سال باید اقدامات دیگری را نیز انجام دهید تا ما به ایران اعتماد پیدا کنیم در حالی که ملت ایران به آن‌ها اعتماد ندارد.

امام جمعه کرج اظهار داشت: در توافق ژنو ما در برخی از مواضع عقب نشینی کردیم ولی پس از آن 130 تحریم دیگر علیه ایران وضع شد این نشان می‌دهد که ما باید به آمریکا اعتماد نداشته باشیم و 17 هزار شهید ترور نشان می‌دهد که دشمنان اقدامات متعددی برای ضربه زدن به ایران انجام داده‌اند‌.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه تحریم‌های تاثیر در اراده ملت ایران برای پیشرفت ندارد، بیان کرد: عده‌ای در داخل فکر نکنند که تحریم‌ها اثر کرده و مردم خسته شده‌اند، بلکه مردم ایران تمام هویت خود را در مقاومت می‌دانند و با صلابت و قدرت در هر شرایطی مقابل استکبار می‌ایستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز متذکر شد: در مذاکرات هسته‌ای دو طرف به دنبال توافق خوب هستند ولی لازم است مردم بدانند که کشور آمریکا 18هزار میلیارد بدهی دارد و دولت فعلی آمریکا انتظاراتی که از او بوده را برآورده نساخته و هیچ دستاوردی نداشته است و این نشان می‌دهد آن‌ها بیشتر به انجام این توافق نیاز دارند.

خطیب نمازجمعه این هفته کرج ،گفت: توافقی برای ما خوب است که خطوط قرمز در آن رعایت شده باشد عده‌ای هم فکر نکنند چون رهبری تیم مذاکره کننده هسته‌ای را تایید کرده‌اند می‌تواند هر قراردادی را امضا کند بلکه باید توافقی شود که خطوط قرمز در آن رعایت شده باشد.

وی اظهار داشت: دشمن تلاش می‌کند تا کشور را در جریان مذاکزات هسته‌ای به دو قطب مخالف و موافق انجام توافق و مذاکرات نشان دهد در حالی که همه مردم و‌مسئولان تیم مذاکره کننده را تایید و حمایت می‌کنند و به دنبال توافق خوب هستند و اگر این مذاکرات نافرجام بماند، مردم ایران دولت آمریکا را مسئول نافرجامی آن می‌دانند.

امام جمعه کرج بیان کرد: ملت غیور ایران با توکل بر خدا هرگز اجازه تحقیر دانشمندان را نمی‌دهد و مانع از دسترسی سازمان‌های بین المللی به اطلاعات نظامی می‌شوند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی اظهار داشت: با توجه به اینکه به روز شهرداری و دهیاری‌ها نزدیک می‌شویم باید تذکراتی را بدهم که وظایف شهرداری‌ها بسیار سنگین است و تذکراتم مربوط به کل شهرداری‌های استان است و مربوط به شهرداری کرج نمی‌شود اگر چه قسمت مهمی از تذکرات متوجه شهرداری کرج است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بیان کرد: شهرداری‌ها باید خود را خادم ملت بدانند چون مردم شوراها و شهرداری‌ها را برگزیده‌اند تا به جامعه خدمت کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز متذکر شد: متاسفانه این فکر وجود دارد که به مردم به عنوان ارباب رجوع نگاه نمی‌کنند، یعنی مسئولان خود را ارباب مراجعه کنندگان می‌دانند که متاسفانه این تفکر از طاغوت مانده است و انقلاب برای از بین بردن این فکر به وجود آمده است در حالیکه امام(ره) خود را خدمت‌گذار مردم می‌دانست.

وی گفت: مسئولان شهرداری‌ها باید ارتباط مسقیمی به صورت مستمر با مردم داشته‌ باشند، متاسفانه برخی مسئولان اصلا با مردم ارتباط ندارند و لازم است در طول هفته مسئولان فرصتی را هفته به مردم اختصاص دهند.

امام جمعه کرج اظهار داشت: برخی‌ها برای خود لایه‌هایی را ایجاد کرده‌اند که نمی‌توان آن‌ها را دید در حالی که این افراد را برای انجام کارهای مردم انتخاب شده‌اند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی بیان کرد: چون بیت المال در اختیار شما است باید بسیار محتاطانه عمل کنید چون حساب کتاب الهی دقیق است و امیرالمومنین علی ( ع) به هرکسی که با بیت المال سر و کار دارد پیام روشنی داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز متذکر شد: شوراهای شهر نظارت خود را به صورت دقیق بر عملکرد شهرداری‌ها انجام دهند در غیر اینصورت نزد خداوند عذری ندارند.

وی با اشاره به انتخابات بعدی شورای شهر بیان کرد: روشنگری‌هایی نیز در این مورد در آینده انجام می‌شودو لازم است که باید وضعیت خود را روشن کنید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: من در بعضی از موارد اگر لازم باشد شفاف عمل می‌کنم حتی در دوران ریاست جمهوری و قبل از داشتن مسئولیت در استان صراحتا عنوان کردم که مردم به بعضی از افراد رای ندهند و در آینده شاخص‌هایی را خواهیم گفت تا افراد بدانند چه کاری انجام دهند.

وی اظهار داشت: شهرداری اگر در حفظ و توسعه فضای سبز کار نکند پس چه کار دیگری را باید انجام دهد؟ نکند خدایی ناکرده شهرداری به خاطر تغییر کاربری بعضی مناطق سبز، پارک‌ها و باغ‌ها را آبیاری نکند تا درخت‌هایشان خشک شود سپس آن‌ها را به پیاده‌رو تبدیل کنند.

امام جمعه کرج بیان کرد: شعار شهرداری‌ها باید تسهیل، تسریع کار مردم، تکریم مردم و‌اعتمادسازی باشد و دست افراد فرصت‌طلب را قطع کرد و مدیران پاک و‌صادق را به کار گرفته و مبارزه با فساد را در دستگاه خود جدی بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: در مقابله با فساد از هیچ چیز و هیچ‌کسی نترسید و خدا را ملاک کار خود قرار دهید.

آیت‌الله حسینی‌همدانی متذکر شد: شهرداران با فسادهای داخل شهرداری‌ها مماشات نکنند و محکم در مقابل آن‌ها بایستید تا اعتماد مردم بیشتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: اگر فسادی در زیر مجموعه شما واقع شود و شما مطلع شوید و برخورد نکنید خود شما نیز فاسد هستید.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری باهم به فکر مردم باشند و کار مردم را درست انجام دهند چون هر نابسامانی بصری که در شهر دیده می‌شود متوجه شما دو‌گروه است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به فرارسیدن روز قدس و حمایت از انتفاضه مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس امسال اهمیت ویژه‌ای دارد و لازم است مردم استان نیز در آن حضورپررنگی داشته باشند.

امام جمعه کرج اشاره به قطعی آب آشامیدنی برخی از مناطق استان البرز در این ایام ، گفت: مسئولان به مناطقی از استان البرز که آب مدتی است در آن قطع شده توجه بیشتری داشته و برای رفع این مشکل تلاش کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =