زنگ هشدار بلوتوث برای مقابله با سرقت، استفاده از فناوری آر.اف.آی.دی برای تایید تراکنش‌های مالی و اختصاص گوشی همراه به تنها یک سیم‌کارت، 3 جایزه رقابت طراحی گوشی‌های همراه ضد سرقت انگلستان است.

فاطمه محمدی‌نژاد: اگر شما مرتب گوشی همراه خود را روی میز رستوران یا در اتوبوس جا می‌گذارید، قطعا نگران به سرقت رفتن اطلاعات موجود در آن هستید. اما با استفاده از یک ابزار بلوتوث جدید می‌توانید از این نگرانی رهایی یابید. این ابزار با دور شدن گوشی از شما، زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورد و گوشی را قفل می‌کند. این وسیله هم‌چنین به‌طور منظم از محتوای گوشی، نسخه پشتیبان تهیه می‌کند و در صورتی‌که یک سارق در حال فرار با گوشی شما باشد، به شما هشدار می‌دهد.

به گزارش نیوساینتیست، این ابزار آی‌میگو (i-migo) نام دارد و یکی از 3 طرحی است که نامزد دریافت جایزه رقابت امنیت گوشی‌های همراه در انگلیس برای طراحی گوشی‌های ضدسرقت شده‌اند.

طرح‌ دوم مجهز به کارت‌های شناسایی رادیویی است که پرداخت‌های کوچک با استفاده از گوشی همراه را تایید می‌کند؛ و دیگری روشی برای اختصاص یک گوشی به تنها یک سیم‌کارت است که در این صورت، علاقه به سرقت گوشی‌ها کاهش خواهد یافت.

مقابله با بازار سرقت
این رقابت، بخشی از برنامه‌ای است که وزارت کشور و شورای طراحی انگلیس برای یافتن راه‌حل مشکلاتی که صنعت تلفن همراه قادر به برطرف کردن آن‌ها نیست، ترتیب داده‌اند. این مسابقه توسط هیئتی از متخصصان طراحی و ارتباطات راه‌دور از جمله نمایندگان Vodafone و نوکیا، داوری می‌شود.

استیو بابیج، مدیر فناوری‌های امنیتی گروه ودافون که یکی از داوران است، گفت:« ما در تلاش برای یافتن راه‌هایی هستیم که باعث شود گوشی‌های همراه پس از سرقت غیرقابل استفاده شوند. اما هنوز بازار وسیعی برای تلفن‌های سرقتی وجود دارد.»

رقابت امنیت گوشی‌های تلفن‌همراه، در کنار بی‌میل کردن سارقان تلفن همراه، وظیفه‌ای دیگر را برای شرکت‌کنندگان تعیین کرده است. رقابت‌کنندگان باید امنیت داده‌های ذخیره شده روی گوشی‌ها را نیز ارتقا داده و امنیت مالی را در استفاده از تلفن‌های همراه به عنوان کارت اعتباری نیز فراهم کنند.

آلن کمپبل، وزیر کشور انگلیس گفت: «رشد سریع و روزافزون فناوری همراه نشان می‌دهد که اگر می‌خواهیم سود سارقان را از این نوع سرقت قطع کنیم، باید شرکت‌های امنیتی، با یکدیگر همکاری کنند.»

فورا پرداخت کنید
روش‌های تجارت همراه در کشورهایی مانند ژاپن که برای پرداخت از گوشی‌های همراه استفاده می‌کنند، کاربر را برای دسترسی به اطلاعات کیف‌پول مجازی، ملزم به وارد کردن رمز عبور می‌کنند تا بتوانند معاملات را در فضایی امن انجام دهند؛ اما این کار ممکن است وقت‌گیر باشد و احتمال دارد سارقان پیش از سرقت گوشی، رمز کاربر را در حال وارد کردن مشاهده کنند.

طرح منتخب تاچ-سیف (لمس ایمن) در تلاش است با این مشکل مبارزه کند. این طرح کاربران را تشویق می‌کند تا یک آر.اف.آی.دی (فناوری شناسایی با امواج رادیویی) را به همراه داشته باشند. این وسیله می‌تواند در مجاورت گوشی قرار گرفته تا پرداخت‌های کوچک را تایید کند. برای پرداخت‌های بزرگ یک کد نیز مورد نیاز خواهد بود.

نسخه‌های اولیه هر 3 طرح برنده هفته جاری در کنگره جهانی تلفن ‌همراه در بارسلونای اسپانیا ارائه خواهند شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 43774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =