نشست امروز سخنگوی دولت با حاشیه هایی همراه بود و محمدباقر نوبخت گله مندی خود را از یکی از رسانه ها مطرح کرد.

به گزارش خبرآنلاین محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت در نشست امروز خود به اقدام يک رسانه در انتشار نامه معاون اجرايي دولت واکنش نشان داد. در اين سند معاون اجرايي پيشنهادهايي را درباره نرخ برخي از اقلام مصرفي اعلام کرده بود. 

نوبخت سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: شما خبرنگاران به عنوان اصحاب‌رسانه و مشاورین من تائید می‌کنید که من بهمن ماه نسبت به مسئله ای که مربوط به سال آینده هست و دولت هنوز تصمیم نگرفته با قاطعیت بگویم که قیمت اضافه می‌شود و مناسب‌ترین و صادقانه‌ترین عبارت همین بود که بگویم فعلاً نظری در این باره نداریم البته بنده این انتظار را دارم که شما اصحاب رسانه این واژگان را دقت داشته باشید تا اینکه بعد دولت تصویب کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: به شدت برای موفق شدن سیاست مهار تورم با افزایش قیمت عوامل تولید همواره مخالف است.

وی با اشاره به سوالی در هفته قبل گفت: در هفته قبل سوال فرمودید که وزیر صنعت اعلام کرده که دولت موافقت کرده است قیمت‌ها 6 درصد افزایش پیدا کند و بنده آن خبر در مورد 6 درصد را واقعاً اینجا از شما شنیدم؛ واقعاً دولت چنین مصوبه‌ای نداشته و وقتی دولت تصویب کند حتماً در سایت دولت می‌آید.

نوبخت افزود: تحقیق من نشان داد نائب رئیس ستاد هدفمندی یارانه‌ها بخشنامه‌ای صادر کرده در تفکیک انواع خدمات و بعد به سازمان حمایت تولید و مصرف کننده اعلام کرد که هرچند آن سازمان قانوناً مرجع تایید افزایش قیمت‌ها هست.

وی خاطر نشان کرد: سازمان حمایت از تولید و مصرف کننده قانونا مرجع به نظارت بر قیمتی است که تولید کنندگان می خواهند آن را عرضه کنند و مصرف کنندگان آن را ابتیاع کنند و برای کنترل این سازمان اظهارنظر می‌کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در نامه‌ای که از سوی ستاد هدفمندی رفته بود تاکید شده بود که در بخش کالای اول تحت هیچ شرایطی از 6 درصد نباید افزایش پیدا کند گفت: مرجع آن سازمان هدفمندی است و در گزارشات وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: از همان تاریخ از سوی سازمان حمایت از تولید و مصرف که مرجع نظارت بر قیمت‌هاست و همچنین از سوی ستاد هدفمندی هم ابلاغ شد که تحت هیچ شرایطی نباید بیش از 6 درصد افزایش پیدا کند و آنها رسماً اعلام کردند هیچ افزایش قیمتی صورت نگیرد که سازمان حمایت از مصرف کننده این اختیار را دارد و همان 6 درصد را هم ما موافقت نکردیم.

نوبخت اظهار داشت: تسنیم و دیگر سایت‌ها تفسیریه را از سوی سازمان حمایت تولید و مصرف کننده منتشر کردند که هرچند ستاد هدفمندی اعلام کرده بود نباید بیشتر از 6 درصد شود همان 6 درصد هم موافقت نشد.

وی افزود: تسنیم در گفتگویی با معاون وزیر صنعت نوشت سازمان حمایت هماهنگی برای گرانی 17 درصدی سیمان را تکذیب کرد؛ بعد از این مجدداً خبرگزاری دانشجویان ایران از سیمان اعلام کرد که این در حالی است که دولت هیچ مجوزی برای افزایش 6 درصدی قیمت کالاها را صادر نکرده است؛ به همین ترتیب حتی خبرگزاری مهر خودش در همین گزارش اضافه کرد بخشنامه معاون اجرایی رئیس جمهور به هیچ عنوان اجازه افزایش قیمت‌ها را نمی‌دهد و هرگونه افزایش قیمت فعلاً ممنوع است.

سخنگوی دولت اظهار داشت: شما که اصحاب رسانه هستید از منی که سخنگوی دولت هستم سوال می‌کنید که آیا دولت مجوز داده؟ قطعاً دولت مجوز نداده، چون من موضع دولت را مطلع هستم و هر دستگاه حتی اگر در نهایت موضوعی بخواهد تایید شود یک فرآیند بسیار سختی را در هیأت وزیران باید طی کند و غالباً آن پیشنهادات مردود می‌شود.

وی تاکید کرد: وقتی از جانب دولت چیزی تصویب شود اولین کسی که خبر بدهد خود بنده هستم.

نوبخت با اشاره به اینکه قبلاً خیز برداشته بودند که قیمت نان را در سال گذشته برای اینکه جبران هزینه‌های تولید نان شود با 20 درصد افزایش بدهند گفت: قبل از آن نیز این بحث‌ها خیلی بیشتر بود و من آن را نقض کردم و گفتم دولت تصمیم ندارد قیمت نان را افزایش دهد؛ بعد از اینکه دولت تصویب کرد اولین کسی که آمد مصاحبه کرد و این مصوبه دولت را اعلام کرد خود من بودم.

وی با بیان اینکه وقتی که راجع به حامل‌های انرژی در بهمن سال 93 از من سوال می‌شود می‌گویم فعلاً دولت برنامه‌ای ندارد گفت: اما وقتی دولت در تصویب آیین نامه اجرایی تبصره 20، افزایش حامل‌های انرژی را اعلام کرد خود بنده آمدم در شبکه و اعلام کردم که این از سیاست‌های دولت بوده؛ بنابراین این کاملاً امری بدیهی است.

نوبخت با بیان اینکه برای اینکه جبران هزینه تولید نان شود با افزایش 20 درصد قیمت موافقت شد گفت: بعد از تصویب من اولین کسی بودم که مصاحبه کردم و من فکر می کنم که شما می‌توانید به من کمک کنید و با توجه به واقعیت‌ها صحبت کنیم.

 

29214

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =