امروز و در این نیمه دوم عمر دولت مردم امید زیادی به دولت تدبیر و امید –به خصوص –در نوسازی کابینه برای دوران پسا توافق –و سایر جاها دارند.

طرحی در مجلس با دوفوریت در ممنوعیت به کارگرفتن بازنشستگان به استثنای وزیران و نیروهای مسلح تصویب شد که طی روزهای آینده مفاد آن در صحن علنی طرح خواهد شد. مخالفان طرح و از جمله برخی در دولت ،آن را به معنای مخالفت با دولت و پاک سازی نیروهای هوادار تلقی می کنند،اما من با مثبت اندیشی تمام آن را در جهت نوسازی دولت،چابک سازی و اشتغال جوانان و باز گذاشتن دست رئیس جمهور برای اجرای برنامه های نیمه ی دوم او در جهت شتاب بخشی به اصلاح سیاست داخلی می دانم.

دولت تدبیر و امید در ابتدا با هدف پیشگیری از آزمون و خطا در به کارگرفتن بازنشستگان شتاب کرد،اما به صراحت می نویسم آن چه در دو سال اول گذشت به جز بخشی از کابینه، شایسته سالاری نبوده است، میزان بالای رابطه سالاری به خصوص در بخشی از استان ها -به ویژه با دخالت برخی نمایندگان مجلس-حاکم بوده است و مطالبات هواداران جوان دولت تدبیر و امید در استان ها گویای روشن آن است.
دولت هواداران جوان و پویای کشف نشده در بدنه ی اداری خود فراوان دارد و در خارج از بدنه ی اداری نیز با این میزان بیکاری گسترده جوانان، لازم است گردش سریع نخبگان نسل های جدید ایجاد شود.
هدفم از این یادداشت زیر سوال بردن  خدمات بازنشستگان عزیز نیست، بازنشستگان طی 30یا 35 سال کار و فعالیت هر آن چه از ابتکار و نوآوری داشته اند خرج کرده و به نمایش گذاشته اند و اکنون از تجربیات گرانقدر آنان می توان در بخش های اتاق فکر یا مشاوره استفاده کرد،اما اکنون زمانی است که دولت از نیروهای مبتکر و جدید استفاده کند و برای پرهیز از شائبه سیاسی یا پاکسازی دولت از هواداران بازنشسته، لزوما باید از هواداران سیاست های خود استفاده کند،امروز و در این نیمه دوم عمر دولت مردم امید زیادی به دولت تدبیر و امید -به خصوص -در نوسازی کابینه برای دوران پسا توافق -و سایر جاها دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    2 2
    نویسنده محترم امثال آقای .... که یک شبه به خودروسازی و مقامات آنچنانی میرسند را فراموش کردید . همان دولت مهرورز جوانگرایی کرد برای هم نسلان ما بس بود
  • عسگریوسف زاده A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    3 0
    باسلام"این طرح مجلس بهترین طرح میباشد که اگر به تصویب برسد برای هزاران جوان نخبه وبیکاراشتغالزایی ایجادخواهد شد .فکرکنم اکثرمردم ازاین طرح مجلس استقبال خواهند کرد وشاید بااجرای این طرح افراد نخبه که تحصیلات تکمیلی دارند فکررفتگرشدن را ازیادخواهندبرد.الان اغلب فرمانداران فعلی افراد بازنشسته اند .درمقابل سیل عظیم بیکاران باتحصیلات دانشگاهی راشاهد هستیم .
  • یک جوان ایرانی از بجنورد A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    3 0
    عجب گفتی واقعا که بقول معروف زدی به خال ، یکی نیست به این عزیزان پیرمرد بگوید که برادر من بسه دیگه ، اگه اینطور باشه تا پای گور اینا بایستی مدیر بمانند پس تکلیف جوانان چی میشه واقعا من هم با شما کاملا موافقم و این طرح بسیار خوبیه و قطعا برکات زیادی بدنبال خواهد داشت
  • بی نام IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 1
    البته به شرطی که حقوق بازنشستگی کفاف یک زندگی آبرومند را بدهد. بنظر من سن بازنشستگی در ایران پایین است و سازمانها هزینه اشان در رابطه با بازنشستگی بیشتر از درآمدشان است و ابتدا باید به این امر رسیدگی شود و نه به این طرحی که در مجلس مطرح شده. مشکل بیکاری جوانان را با خانه نشین کردن بازنشسته ها نمی توان حل کرد بلکه باید میزان کار را افزایش داد و از طرفی سن بازنشستگی را بالا برد تا صندوق های بازنشستگی قدرتمند شوند.