۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

الان که خبرهای بازگشایی سفارت بریتانیا می رسد،اولین منافع آن برای شهروندانی است که برای طی مراحل اداری ،سرگردان کشورهای منطقه نشوند.البته فضای جدیدی حاکم شده است و امیدوارم با پذیرش منطق دیپلماتیک شاهد حمله و بسته شدن هیچ سفارتی در آینده نباشیم.

به یاد می آورم در سال 1390 به فاصله یک یا دو ساعت پس از حمله تعدادی از افراد به سفارت بریتانیا ،یکی از نمایندگان وقت مجلس نظر مشورتی خواست و من بی درنگ آن را محکوم کردم که نه شبیه به اشغال سفارت ایالات متحده و جریان های آن زمان خواهد شد و نه سودی برای کشور دارد،حرکتی ضد منافع ملی است،البته آن نماینده و بسیاری از افراد در فضای هیجانی آن زمان اظهار نظر نکردند و سفارت تعطیل شد.

در ماجرای سفارت ایالات متحده یا بریتانیا که اشغال یا حمله شد،من معتقدم باید به شرایط و زمان و مکان حادثه و ده ها مولفه ی آن باید رجوع کرد،و چون از خوش بینان روزگارم به گذشته زیاد رجوع نمی کنم. حالا که خبرهای بازگشایی سفارت بریتانیا می رسد، اولین منافع آن برای شهروندانی است که برای طی مراحل اداری ،سرگردان کشورهای منطقه نشوند. البته فضای جدیدی حاکم شده است و امیدوارم با پذیرش منطق دیپلماتیک شاهد حمله و بسته شدن هیچ سفارتی در آینده نباشیم.
یک نکته تاسف بار را در جریانات سیاسی کشور می بینیم که افرادی تحت عنوان حزب الله هنوز در تدارک آتش زدن پرچم کشورها یا مرگ گفتن های مکرر هستند و به نوعی قصد تقدس بخشی-حتی با استناد به قرآن- به فرهنگ مرگ پراکنی دارند،برای جوانان حزب اللهی-که خود را از طیف آن ها می دانم-می نویسم که در فضای پسا توافق و یا پساتحریم اولین وظیفه شما دانش اندوزی و ورود به فاز مشورت خواهی با نخبگان متخصص در همه حوزه ها است تا بتوانید جایگاه اول جهان در تولیدات صنعتی ،فرهنگی،ادبی،هنری و فکری به دست آورید،برندی با عنوان  Made in Hezbollah   و در مسائل داخلی، ایجاد نهضت محرومیت زدایی داخلی،اشتغال زایی برای جوانان و حل بحران جنسی جوانان با اندیشه ورزی در این که چگونه بتوانیم از فرصت های موجود برای ازدواج جوانان- که افسردگی و بی نشاطی در آن ها موج می زند- استفاده کنیم، بنابراین در فضای اجتماعی جدید باید مردم حق زندگی خصوصی و آزادی های لازم خودشان را بازیابند، هرگاه دیدید همه ی مردم با همه ی گرایش ها و سلایق به شما به دیده ی احترام و محبت می نگرند و بر لبان همه ی ما ایرانیان لبخند رضایت جاریست، بدانید جایگاه حزب الله را مستحکم کرده اید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    5 28
    به نظرم اگر یک سری اتفاقات این چنینی نمی افتاد پای میز مذاکره نمی نشستند. یعنی باید به طور کلی از ایران می رفتند که ببینند چقدر منفعت ریز و درشت را از دست دادند.شاید انگلیس فکرش را هم نمی کرد که اگر ایران را تحریم کند و سفارتش تعطیل شود حتی از تعداد دانشجویان ایرانی در انگلیس هم کم می شود.
  • محسن IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    33 2
    حمله به سفارت دیگر کشورها کار افراد بی فرهنگ است. اینگونه رفتارها بر خلاف عرف بین الملل است.
  • رضا A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    17 3
    آقای محترم الله متعلق به فرد و گروه خاصی نیست که یک گروه خود را حزب الله و تافته جدا بافته بدانند شما هم علی رغم اینکه دید منطقی تری به بعضی مسائل ارائه داده اید، همچنان درگیر چنین افکار بسته ای هستید. یعنی چی "made in Hezbollah"؟؟؟ مگه حزب الله جایی است که از عبارت "این" استفاده شود؟؟ مشکلاتی که فرموده اید وقتی حل می شوند که فضا برای اظهار نظر و حضور و خدمتِ همه نخبگان این کشور و حتی کشورهای دیگر فراهم شود از هر دین و آئینی و با هر عقیده ی شخصی ای...
    • علی A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
      0 0
      واقعا راست گفتی ایول متاسفانه خیلی از اندیشمند نماهای سیاسی هنوز نمیدانند که تا آزادی نباشد از هیچ اتفاق مبارک دیگه ای مثل استقلال ، پیشرفت و توسعه سیاسی و علمی و اقتصادی و ... دیگه خبری نیست داداش جان انشاا... از خواب بیدار شیم