تسنیم نوشت: عضو انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران با اشاره به اینکه همه افراد بشر در دنیا در طول عمر زندگی خود حتما دچار سردرد می‌شوند نکات مهمی درباره عوارض، توصیه‌ها و راهکارهای مقابله با سردرد از جمله میگرن را تشریح کرد.

مجید غفارپور در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران با تشریح عوارض سردرد اظهار کرد: سر درد جزو بیماری‌هایی است که شیوع بالایی دارد و یکی از انواع سردردها میگرن است که از هر 100 مرد، 6 تا 7 نفر مبتلا به‌ آن می‌شوند و این آمار در خانم‌ها بیشتر است به طوریکه از هر 100 زن، 15 نفر دچار سردردهای میگرنی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 8 تا 10 درصد جوامع گرفتار سردرد هستند عنوان کرد: سر دردهای مزمن از نوع شدید به حساب می‌آیند که می‌تواند باعث شود افراد حتی در طول یک ماه یک روز نتوانند سر کار بروند. این مسئله مشکلات و بار منفی اقتصادی برای کشورها ایجاد می‌کند.
غفارپور با بیان اینکه سردردهای شدید و مزمن می‌تواند عوارض و ناتوانی‌های دائمی ایجاد کند، افزود: سردرد جدا از مشکلات جسمی تاثیرات منفی بر سلامت روحی می‌گذارد و جزو اختلال‌های شایع در دنیا به حساب می‌آید که برخی سردردهای مزمن می‌تواند ماه‌ها و سال‌های یک فرد را برنجاند.
این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب درباره تعریف سردردها و بیماری‌های مزمن توضیح داد: بیماری مزمن به بیماری گفته می‌شود که زمان شروع آن معلوم نیست و تکرار ناراحتی‌هایی که بوجود می‌آورد ادامه دارد. سردردهای مزمن نیز از جمله این بیماری‌ها به حساب می‌آیند.
وی ادامه داد: چند علامت مهم درباره شروع سردردهای میگرنی وجود دارد که مردم باید به آن توجه کنند. از جمله کم یا زیاد شدن حجم ادرار، تغییر اشتها و مواردی از این دست که افراد باید به آن توجه کنند.
این عضو انجمن متخصصان مغز و اعصاب و سردرد ایران در خاتمه درباره اینکه آیا امکان دارد کسی در طول عمر مبتلا به سردرد نشود، خاطرنشان کرد: خیر چنین چیزی امکان ندارد بلکه 99 درصد از افراد در زندگی خود دچار سردرد می‌شوند حال این سردردها می‌تواند منشاء ژنتیکی و یا عوامل دیگری داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود برای پیشگیری از از سردرد علی الخصوص سردردهای میگرنی، افراد از قرار گرفتن در مقابل آفتاب و همچنین استفاده از عطرهای تند و مصرف برخی اقلام غذایی مانند آجیل، نکات لازم را رعایت کنند تا حداقل کمتر دچار سردرد شوند زیرا درمان کامل و قطعی برای سردرد وجود ندارد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =