شهردار کرج گفت: برای فاوا "سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری" وظایف و برنامه های مختلفی تعریف شده که براین اساس نقش این سازمان در پیشبرد امور این کلانشهر افزایش خواهد یافت.

علی ترکاشوند که در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج در پاسخ به پرسش یکی از اعضای این شورا در مورد عملکرد فاوا سخن می گفت، افزود: در خصوص سازمان فاوا و وظایف آن به ایجاد دفاترخدمات الکترونیکی منجر شد و شرایط استفاده و کاربرد آنها که در دوره های قبلی شورا مورد تصویب قرار گرفته، اکنون هیات وزیران در مورد دفاتر پیشخوان 130 وظیفه را به تمام شهرداری ها فرستاده است که وظایف دفاتر پیشخوان و دفاتر خدمات الکترونیک دولت مشخص شود.
وی ادامه داد: مازاد براین 130 وظیفه که فقط باید در دفاتر پیشخوان دولت انجام شوند شهرداری کارهای تخصصی دیگری را به دفاتر خدمات الکترونیک واگذار کرده است.
شهردار کرج در مورد باغ سیب مرشهر نیز گفت: توافق اولیه ای با مدیر سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان و جانبازان انجام شد که براساس آن باغی به مساحت حدود 60 هکتار در ضلع شمالی کاخ شمس با توافق 70 به30 درصد یا به طور کامل واگذار شود.
وی افزود: همچنین واگذاری دو هزار 700 مترمربع زمین در بلوار مولانا و 20 هزار مترمربع در عظیمیه با توافق50 -50 به این سازمان در ازای واگذاری تملک باغ سیب به شهرداری کرج، انجام شده است.
وی ادامه داد: در مورد جهان چیت هم پذیرفته اند که 40 درصد از واحدهای تجاری های آنجا بابت عوارض سهام شهرداری با املاک مورد نیاز جابجا شود ولی این توافق هنوز به نتایج نهایی نرسیده است.
وی در مورد شرکت سابیر نیز گفت: سابیر پیمانکار قطار شهری کرج از یک طرف تکلیف کار را مشخص نمی کند و از طرف دیگر ادامه کار را هم انجام نمی دهد، اکنون پیمانکار های خوبی داریم که حاضرند با 70 درصد تهاتر کار کرده و فقط 30 درصد بودجه را به صورت نقدی دریافت کنند.
ترکاشوند ادامه داد: اما چون شرکت سابیر بی مسوولیتی کرده و جواب قطعی نمی دهد، حتی به این فکر کردیم که نامه ای به استاندار نوشته و خاتمه پیمان با سابیر را اعلام کنیم.
یکی از اعضای شورای شهر در این جلسه گفت: بنا بود که 50 در صد بودجه را دولت و 50 درصد دیگر را شهرداری تقبل کند ولی اکنون سهم شهرداری از این مقدار بیشتر شده است.
«روح اله کیان» افزود: با توجه به افزایش سهم شهرداری از بودجه قرار بود در شورای سازمان قطار شهری مقرر شود که رییس این شورا به جای استانداری از شهرداری انتخاب شود.
لایحه ساخت مرکز خدماتی به صورت توریست درمانی توسط بخش خصوصی که مساحت عرصه ساختمانی از30 درصد تجاوز نکند و 70 درصد باقی هم به فضای سبز تعلق گیرد با اکثریت آراء در جلسه امروز تصویب شد.
لایحه تخصیص 400 میلیون تومان از ردیف اعتبارات عمرانی تحت عنوان«طرح های پیش بینی نشده سطح مناطق سال 94 مرکز» برای تکمیل عملیات زیرسازی و جدول گذاری ادامه بلوار دانش تا کمربندی با اکثریت آراء نیز تصویب شد.
دبیر اول شورای شهر کرج گفت: آن مسیر 4 مالک خصوصی دارد که هنوز تملک اراضی آن صورت نگرفته است.
«امیر حسام عباسی» افزود: بعضی از این اراضی 50 تا 60 درصد در طرح بوده و بعضی دیگر 100 درصد در طرح بوده که باید تملک آن صورت گیرد.
در این جلسه لایحه مساعدت 30 میلیون تومانی برای تمدید قرارداد محل اقامت بیماران هموفیلی آلوده به ایدز با اکثریت آراء هم به تصویب اعضای شورای اسلامی کرج رسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 455296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =