ایسنا نوشت: دبیر کنفرانس حوزه علوم انسانی همایش بازی‌های رایانه‌ای گفت: می‌توان با استفاده از بازی‌های رایانه‌ای به درمان کودکانی که به نقص در حافظه، توجه و پردازش اطلاعات و یادگیری مبتلا هستند کمک کرد.

امیر قمرانی در نشستی اظهار کرد: کنفرانس بازی‌های رایانه‌ای علی رغم پرداختن به یک موضوع خاص دارای شمول رشته‌های فنی و علوم انسانی است. همچنین بازی‌های رایانه‌ای در معرض دانش قرار دارند و دو حوزه کاملاً متمایز فنی و علوم انسانی را با هم پیوند می‌دهد، اما این پیوند در کنفرانس‌های مشابه در کشورهای دیگر دیده نمی‌شود.

وی افزود: این کنفرانس یک بعدی عمل نمی‌کند و قصد سیاه نمایی ندارد. ما معتقدیم توانمندی‌ها و فرصتهای بازی‌های رایانه‌ای بیشتر از چالش‌های آن است. در حوزه علوم انسانی، علی رغم سیاه نمایی از بازی‌های رایانه‌ای، این بازیها به تعلیم و تربیت، توانبخشی و هویت سازی کمک می‌کند.

دبیر کنفرانس حوزه علوم انسانی همایش بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: با استفاده از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای می‌توان در کودکان و نوجوانان غرور ملی ایجاد کرد. اگر کاراکترهای این بازی‌ها قهرمانان ملی ایران مانند رستم و اسفندیار باشند، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی حاضر به ترک کشور خود نیستند.

قمرانی با اشاره به نقش بازی‌های رایانه‌ای در آموزش و پرورش، تصریح کرد: تدریس مفاهیم سخت ریاضی و درسی در قالب بازی برای دانش آموزان جذاب‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه توانبخشی شناختی موضوع جدیدی در کشور است، تصریح کرد: این موضوع در مرز دانش است. می‌توان با استفاده از بازی‌های رایانه‌ای به درمان کودکانی که به نقص در حافظه، توجه و پردازش اطلاعات و یادگیری مبتلا هستند کمک کرد. به طور خاص، کودکان مبتلا به بیش فعالی با استفاده از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای به سمت توجه و علاقه به درس سوق داده می شوند.

هم‌چنین مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان گفت: کودکان، نسل جوان و حتی میان سالان به بازی‌های رایانه ای علاقه دارند از این جهت باید نگاه جامع و چند بعدی به این جریان داشت.

امیر حسین نوارچیان با اشاره به دلیل میزبانی این کنفرانس توسط دانشگاه اصفهان اظهار کرد: دانشگاه اصفهان دارای قدمت و رشته‌های متنوع است. از سوی دیگر بازی‌های رایانه ای ابعاد متنوع از جمله فنی، علوم اجتماعی، روان شناختی، جامعه شناسی و اقتصاد دارد به همین دلیل دانشگاه اصفهان برای برگزاری این کنفرانس مناسب است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان با بیان اینکه نگاه تک بعدی به بازی‌های رایانه‌ای تاثیرگذار نخواهد بود، افزود: استفاده از بازی‌های رایانه‌ای در امر آموزش بسیار موثر است.

نوارچیان با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش تاکید کرد: همایش بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در راستای ارایه خط مشی در سیاست کلان کشور و سازمان‌های مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود.

هم‌چنین ناصر مشایخی اظهار کرد: رشد بازی‌های رایانه‌ای و نرم افزارها برای استان و کشور مهم است. تولید صرف مقاله موفقیت آمیز نیست و ایده‌ها باید تبدیل به طرح تجاری شود. همچنین این مقوله حمایت صنایع را می‌طلبد تا به کارآفرینی منجر شود.

معاون بازاریابی و فروش مخابرات استان اصفهان و نماینده همراه اول با اشاره به دلیل حضور مخابرات و همراه اول در این کنفرانس، افزود: یکی از زیرساختها در بازی‌های رایانه‌ای موبایل و اینترنت است از این جهت دو شرکت مخابرات و همراه اول در این کنفرانس حضور دارند و به اطلاع رسانی و حمایت از ایده‌ها می پردازند، زیرا برای ارتقای کمی و کیفی چنین همایش‌هایی نیاز به حمایت از جانب صنعت احساس می‌شود.

همچنین احمدرضا نقش نیلچی، دبیر حوزه فنی و مهندسی همایش بازی‌های رایانه‌ای، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس ایجاد انگیزه در متخصصین و دانشجویان برای تولید، ساخت و درآمدزایی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای است.

وی با بیان اینکه جمع زیادی از دانشجویان فارغ التحصیل می‌شوند اما همه وارد بازار کار نمی‌شوند، افزود: به همین دلیل می‌توان با استفاده از صنعت آینده‌دار و سودآور بازی‌های رایانه‌ای، فارغ التحصیلان را به این سمت سوق داد.

دبیر حوزه فنی و مهندسی همایش بازی‌های رایانه‌ای گفت: در این همایش مدل سازی احساس و هیجان در بازی‌ها، جلوه‌های ویژه و توسعه مدلهای کسب و کار مورد توجه است.

نقش نیلچی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان در رشته کامپیوتر از دانشگاه‌های پیشرو کشور است، ادامه داد: این کنفرانس با حضور متخصصین داخلی و خارجی موجب هم افزایی می شود. همایش بازی‌های رایانه‌ای از 28 تا 30 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

5656

 

کد خبر 468332

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =