واکنش ها به واگذاری غیرقانونی عباس‌آباد/ قناعتی: رهبری گفتند ساخت و ساز در این اراضی ممنوع است

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه در شهر تهران شاهد گود برداری‌های غیر مجاز از جمله در اراضی عباس آباد هستیم.

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر اظهار کرد: در شهر تهران با بارندگی‌های چند ساعته شاهد ایجاد ترافیک‌های طولانی هستیم که این موضوع ناشی از واگذاری زیاد در این شهر است.

وی افزود: به عنوان مثال در منطقه 6 شهرداری، شهرداری منطقه مجوز ساختمانی 5 طبقه را صادر کرده است، اما در شورای معماری 3 طبقه به آن اضافه شد و علاوه بر آن مالک اقدام به ساختن 2 طبقه غیر مجاز دیگر نیز کرده است و متاسفانه تا این زمان کمیسیون ماده 10 و شهرداری منطقه نظارتی بر این تخلف نداشته است.

قناعتی ادامه داد: در پهنه مرکزی شهر تهران به خصوص در خیابان یوسف آباد شاهد ترافیک زیادی هستیم که با چنین بارگذاری‌هایی بر میزان این ترافیک افزوده می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به گود برداری غیر مجاز در اراضی عباس آباد بیان کرد: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر این که در اراضی عباس آباد نباید ساخت و سازهای به غیر از ساخت و ساز‌های فرهنگی انجام شود، اما متاسفانه شاهد یک گود برداری غیر مجاز بین بانک مرکزی و ایستگاه مترو هستیم.

قناعتی گفت: اگر این گود برداری به منظور ساخت اماکن فرهنگی است کارفرما باید پروانه آن را ارائه دهد، اما با توجه به پیگیری‌های بسیار هنوز مجوزی برای آن صادر نشده است.

وی بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری هیچ فردی حق ساخت و ساز در این اراضی را به جز ساختمان‌های فرهنگی ندارد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 474431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =