دبیر دوم شورای اسلامی شهر کرج از تعطیلی ادارات استان البرز در روزهای پنج شنبه به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم از دولت تدبیر و امید یاد کرد و خواستار تحقق این مهم در آینده ای نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، فاطمه آجرلو ادامه داد: پژوهش های صورت گرفته نشانگر آن است که تعطیلات پایان هفته سابقه ای طولانی در کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان دارد و شهروندان این جوامع به دلیل بهره مندی از فرصت مناسب برای رسیدگی به امور شخصی و مباحث روانی و رفاهی، از کارآمدی، نشاط اجتماعی و اثربخشی لازم نیز برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه تعطیلات پایان هفته به استحکام بنیان خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه کمک شایانی می کند، گفت: همانطور که در آیات و روایات قرآنی مورد اشاره و تاکید قرار گرفته است، گذر زندگانی انسانها باید ترکیبی از کار، مطالعه، تفریح و استراحت باشد و اگر هر یک از این اجزاء از تعادل و تناسب لازم برخوردار نباشند، قطعاً فرد با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
عضو پارلمان شهری کرج خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن جمیع جهات، تعطیلی ادارات و شهرداریهای البرز (به خصوص مرکز استان) در روزهای پنج شنبه از ابعاد مختلف حائز اهمیت است؛ نیم نگاهی به آمار نگران کننده طلاق، ناهنجاری های اجتماعی، بزه، سرقت و سایر مشکلات فرهنگی، ضرورت های لزوم تقویت بنیان خانواده ها را به روشنی بازگو می کند.
تعطیلی ادارات در روزهای پنج شنبه از تب شدید ترافیک می کاهد
آجرلو اذعان داشت: در حال حاضر بیش از 800 هزار دستگاه انواع وسایط نقلیه در سطح معابر و شبکه راههای ارتباطی استان البرز تردد دارند که حدود 20 درصد ترافیک کشور را شامل می شود و این به معنای حجم انبوهی از مشکلات و آسیب های زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی می باشد. تعطیلی ادارات در روزهای پنج شنبه تا حدودی از تب شدید ترافیک کاسته و آرامش را به ایران کوچک باز می گرداند.
این نماینده مردم در شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: جمعیت کرج از 100 هزار نفر در دهه پنجاه شمسی به حدود دو میلیون نفر در شرایط کنونی افزایش یافته است که به تبع این رشد 20 برابری، باغات و اراضی کشاورزی رو به نابودی رفته و شاهد افزایش چشمگیر آپارتمان نشینی و همچنین حاشیه نشینی می باشیم. در چنین شرایطی با تعطیلی مجدد ادارات و شهرداریهای البرز در روزهای پنج شنبه می توان فرصت مناسبی برای خانواده ها در راستای تفریح و حضور در مناطق گردشگری و اماکن زیارتی و سیاحتی فراهم آورد.
وی در پایان بیان داشت: امید است در سالی که با نفس گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی مزین به شعار وزین «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» شده است، مسئولان دولتی با پاسخگویی مثبت به دغدغه و مطالبه جدی البرزنشینان مبنی بر تعطیلی ادارات و شهرداریها در روزهای پنج شنبه، گامی ارزنده در راستای تکریم حقوق شهروندی و جلب رضایت شهروندان بردارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 478924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =