معاون فرهنگی ورزشی شهرداری کرج از تدوین نشریه راهبرد توسعه سلامت شهری 'اچ اس ای' توسط شهرداری کرج برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، معاون فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج با بیان اینکه شهر خوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است گفت: نشریه راهبرد توسعه سلامت شهری اچ اس ای (HSE) توسط شهرداری کرج تدوین شد و در آینده نزدیک توزیع می شود.
سید علی اکبر میروکیلی در خصوص انگیزه راه اندازی این مجله گفت: رویکرد شورای اسلامی شهر و تاکید خاص اعضای پارلمان شهری در ارتقاع سطح سلامت جامعه، همچنین پشتیبانی و حمایت های ویژه شهردار کرج و واگذاری این وظیفه ارزشمند به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری از مهم ترین دلایل اجرای این طرح بوده است.
وی ادامه داد: برای دستیابی به شهر سالم باید راهبرد توسعه سلامت داشته باشیم و ارتقاء سلامت همه جانبه شهری لازمه اش مهندسی فرهنگی است.
این مسئول با بیان اینکه ارتقای سلامت شهری عزم همه جانبه شهروندان و مدیریت شهری را می طلبد و نیازمند ظرفیت سازی نهادی و اجتماعی است ،گفت : تدوین یک استراتژی فرهنگی و مدیریت راهبردی در شهر و جامعه شهری ضروری است لذا برآن شدیم تا در حوزه مهندسی فرهنگی نقش آفرینی کنیم.
وی افزود: مهندسی فرهنگی در این رابطه نیازمند شناخت کامل اجزاء، عناصر، ماهیت سیستم شهر و فرهنگ شهروندی آن هم در سطوح مختلف مدیریتی - عملیاتی - تخصصی - عمومی و سازمانی است.
میروکیلی گفت: درعصر ما بهره گیری از تلاش سیستمی به لحاظ استاندارد های مختلف سلامت شهری یک فرایند استراتژیک محسوب می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرج ادامه داد: نشر مجله 'اچ اس ای' راهبرد توسعه سلامت شهری راهکاری است برای معرفی همه جانبه هماهنگ و یکپارچه در شاکله سیستم های مختلف مدیریت شهری و پیشرفت و تغییرسلامت محور و تلاش های عقلانی و سیستماتیک برای دستیابی به توسعه پایدار است.
وی اظهار داشت: این مجله به نوعی با تشویق مربیان و کارشناسان مدیریت شهری راهکارهایی را ارائه می دهد که آنان موفق به اجرای برنامه های نو و موجب توسعه سلامت شهری شوند.
این مسئول ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد رونمایی از اولین مجله راهبردی توسعه سلامت شهری 'اچ اس ای' شهر سلامت کرج باشیم، افزود: این اقدام اولین و موثرترین گام در تحقیق اهداف آرمانی عمومیت بخشی فرهنگی در راستای توسعه سلامت شهری خواهد بود.
میروکیلی گفت: محتوای این مجله که در اولین شماره تحت عنوان نشریه داخلی شهر است و در کرج ارائه خواهد شد، اکنون در حال ویراستاری است و این خبر پیش درآمد جریان سازی مثبت اجتماعی در راستای سلامت شهری است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 479289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =