شهردار کرج گفت: حریم های یک شهر جزو ذخایر و گنجینه های هر شهر محسوب می شوند که متاسفانه در کرج به این گنجینه کمتر اهمیت داده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند این مطلب را بیان کرد و از معاونت شهرسازی و معماری خواست جلساتی مختص رسیدگی به وضعیت و موقعیت حریم های شهری کرج برگزار کند.
وی با تاکید بر اینکه طبق ماده 100 قانون شهرداری ها، هر گونه اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی در محدوده شهر یا حریم آن منوط به صدور مجوز و پروانه از شهرداری می باشد، خاطرنشان کرد: طبق قانون، شهرداری مسئولیت جلوگیری از بروز هر گونه تخلف در این محدوده و نیز پیشگیری از اجرای عملیات عمرانی بدون پروانه را به عهده دارد.
ترکاشوند، با اذعان بر اینکه حریم شهری باید مطابق برنامه های جامعی که برای شهر در نظر گرفته شده است، پیش رود خاطرنشان کرد: باید از این گنج و فرصتی که در اختیار شهرداری قرار دارد به طور کامل بهره برداری کرده و از هر گونه سوء استفاده از حرایم شهری جلوگیری نماییم.
شهردار همچنین توجه به حریم شهری را با توجه به امکان توسعه شهر ضروری ارزیابی کرد و ادامه داد: برنامه ریزی و اجرای قوانین طبق طرح ها و برنامه های بالادستی در حریم شهر از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که با توجه به حجم بالای مهاجرت در منطقه، امکان توسعه روزافزون شهر و انتقال سکونت به حاشیه ها و حریم ها بیشتر شده و در صورت عدم نظارت کافی بر این محدوده، توسعه شهری با مشکلات قابل توجهی مواجه می شود.
ارتباط مستمر معاونین مرکز و مناطق حفظ شود
وی در بخش دیگری از گفته های خود کیفیت عملکرد معاونت های شهرسازی و معماری در مناطق را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: عدم حضور معاونین منطقه در مجموعه بدون تعیین جانشین به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و نباید وقت شهروندان در مناطق، به انتظار مسئولان هیچ واحدی بویژه معاونین شهرسازی و معماری تلف شود.
ترکاشوند با تاکید بر اینکه عملکرد معاونت های شهرسازی و معماری به شدت تحت تاثیر سرعت عمل است، خاطرنشان کرد: ارتباط مستمر معاونین شهرسازی و معماری مناطق با معاونت مذکور در ستاد مرکزی شهرداری ضروری است تا از این طریق راهبردهای کلان مجموعه به ثمر بنشیند.
این مسئول، وجود نزدیک به سه هزار مکاتبه غیرضروری معاونت های شهرسازی مناطق با مرکز در ماه های گذشته را یک آسیب جدی ناشی از عدم ارتباط موثر معاونت های مذکور در مناطق با ستاد مرکز ارزیابی کرد و اذعان داشت: بسیاری از این مکاتبات نیازمند کسب مجوزی از ستاد مرکز نبوده و با اعمال قانون قابل اجرا است. بر این اساس عدم برخورداری برخی مسئولان از قدرت کافی و لازم برای تصمیم گیری نیازمند بررسی و اصلاح در سیستم می باشد.
وی، در پایان ضمن تقدیر از فعالیت های معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، از مجموعه های تابعه در مناطق خواست با حضور پیوسته در محل خدمت، ضمن انجام وظایف و مسئولیت های محوله، امور شهروندان را تسهیل و تسریع نمایند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =