نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: باید اخلاق امدادگری و روحیه احسان و تعامل در جمعیت هلال احمر نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی در شورای مدیران جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: در سال های اخیر شناخت مردم از هلال احمر تا اندازه ای بهتر و بیشتر شده است و هنوز تا رسیدن به شناخت لازم مردم از هلال احمر، فاصله داریم.

وی افزود: مردم ایران نسبت به انجام کارهای خیریه ناتوان نیستند و سرمایه دارانی داریم که دوست دارند به این موسسه خیریه کمک کنند و واقعیت این است که باید مشارکت مردمی به وجود بیاید.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: سازمان داوطلبان باید پلی بین توانمندان و نیازمندان باشد و فعالانه در جذب داوطلبان مشارکت کند که در سازمان داوطلبان برای مشارکت مردمی تلاش هایی صورت گرفته و ما نیازمند تلاش بیشتری هستیم.

معزی اضافه کرد: اگر مردم احساس کنند جمعیت هلال احمر سازمانی تجاری و دولتی است، کمک نمی کنند، بلکه زمانی مردم به میدان می آیند که بدانند هلال احمر از درون خودشان و برای خودشان هست.

وی ادامه داد: باید از امکانات خیریه استفاده کنیم و این در حالی است که هلال احمر سومین موقوفه دار کشور می باشد و اکثر موقوفه ها به قبل از انقلاب بر می گردد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: هلال احمر باید فرهنگ ارتباط با مردم را از طریق داوطلبان فعال کند قبل از اینکه مردم با داوطلبان ارتباط برقرار کنند.

معزی با اشاره به وجود سه سازمان داوطلبان، جوانان و امداد و نجات در هلال احمر بیان کرد: سازمان جوانان بزرگترین سرمایه ما و یکی از مستعدترین سازمان ها برای پرورش نیرو برای کشور است که در این راستا باید خوراک فکری و فرهنگی یک میلیون عضو سازمان جوانان تأمین شود.

وی ادامه داد: حوزه نمایندگی ولی فقیه باید با سازمان جوانان ارتباط برقرار کند و به آنها آموزش دهد و که این حوزه در استان خوزستان می تواند نقش عمده ای داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر کشور گفت: مشارکت مردمی با تبلیغات خوب و مناسب و با پشتوانه مردم موثر است و برای مشارکت مردمی باید یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای صورت بگیرد؛ اگر مردم کمک کنند، هلال احمر می تواند به نیازمندان احسان کند.

معزی بیان کرد: هلال احمر در بخش خیریه عقب افتاده در حالی که در گذشته امورات خیریه پر رونق بوده است.

وی با بیان اینکه اگر با مردم ارتباط برقرار کنیم و ما را بشناسند، می توانیم موفق شویم، اضافه کرد: جمعیت باید ارتقاء فکری و فرهنگی داشته باشد زیرا تا نتوانیم اخلاق امداد گری، احسان و تعامل را نهادینه کنیم کاری از پیش نمی بریم، همچنین باید تلاش کنیم تا اخلاق نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: بیشترین تأکید من بر مشارکت های مردمی است تا بتوانیم مشارکت حداکثری مردم را با تبلیغات صحیح و جلب اعتماد مردم به وجود آوریم.

معزی گفت: نگاه ما به فعالیت های امدادی نگاهی بشردوستانه است و سازمان داوطلبان باید علاقمندان به فعالیت های داوطلبانه را شناسایی کند و این امر، در حالی است که ایران از نظر نسبت جذب داوطلب در دنیا در رتبه نخست قرار گرفته است.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 480261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =