مدیر منطقه 2 شهرداری کرج گفت: به منظور افزایش زیبائی های بصری شهر و ایجاد آرامش و امنیت شهروندان، عملیات روشنائی و نورپرداری کلیه زیرگذرهای سطح منطقه اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، احمدرضا خلوصی عنوان کرد: مطالعات متعدد نشان داده است که افزایش شدت روشنایی، کاهش شدید جرائم شبانه را به همراه دارد و همچنین سطح روشنایی بالاتر به ساکنان احساس امنیت بیشتری را القا کرده و موجب کیفیت زندگی بهتر و مناسب‌تری نیز می‌شود.
مدیر منطقه 2 شهرداری کرج اظهار داشت: در راستای درخواست‌های مردمی همچنین پاسخ به دغدغه های مدیریت شهری جهت خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان، نورپردازی سطح منطقه با جدیت در دستور کار قرار گرفت؛ در این راستا با تکمیل روشنائی زیرگذر خیابان ساسانی و دیگر زیرگذرهای موجود در منطقه زمینه برای تسهیل در رفت و آمد و خدمات دهی بیشتر فراهم شد.
وی با بیان اینکه در طراحی و زیباسازی فضای شهری عوامل تاثیر گذار متعددی وجود دارند که نور از جمله آنها می باشد؛ گفت: نور و روشنایی در کیفیت فضا، خصوصا سیمای شبانه فضاهای شهری بسیار مؤثر است؛ به اعتقاد کارشناسان عمده ای از درک هویت شهر وابسته به نورپردازی و روشنایی فضاهای شهری است؛ می توان گفت، نورپردازی معابر و مبلمان شهری تاثیر بسزایی در خوانایی شهر دارد.
خلوصی، عنوان کرد: نورپردازی همچنین به ایمنی فضاهای شهری کمک شایانی می کند، ضمن آنکه زمینه را برای ایجاد شهری جذاب و قابل سکونت برای شهروندان فراهم می کند. می توان گفت، نورپردازی راهکاری برای دستیابی به اهداف مختلفی چون خوانایی، ایمنی، امنیت، سرزندگی، هویت شهری می باشد.
وی در بخشی دیگری از سخنان خود ادامه داد: حوزه خدمات شهری منطقه 2 شهرداری کرج نیز با آغاز فصل بارندگی، آمادگی کامل را دارد که با توجه به تجهیزات مناسب و کامل عملکرد مطلوبی را ارائه دهد تا کمترین میزان شکایات را در این زمینه از سوی شهروندان داشته باشیم.
این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: امید است با ایجاد فضای شاد بصری و حذف اغتشاشات در سطح منطقه، سلامت شهر و شهروندان حاصل شود و موجبات رضایت شهروندان را فراهم آورد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =