مولاوردی: فضای مجازی دروازه ورودی آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌ها

معاون رئیس جمهور در امور خانواده و بانوان با اشاره به اینکه فضای مجازی مشکلات گوناگون برای خانواده‌ها فراهم می‌کند گفت: در فضای مجازی ضمن اینکه آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌ها وارد می‌کند ساختار خانواده‌ها را نفر به نفر می‌کشاند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، شهین‌دخت مولاوردی در نشست هم‌اندیشی امور زنان و خانواده استان بوشهر در دانشگاه خلیج فارس با تاکید بر توجه به بررسی آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها اظهار داشت: برای برون رفت از آسیب‌های اجتماعی و رسیدن به سلامت و پایداری خانواده باید راهکارهای لازم ارائه شود.

وی با بیان اینکه رویکردهای گوناگون در دنیا در رفع آسیب‌های اجتماعی مطرح است تصریح کرد: رویکرد نخست درمان‌نگر است که این رویکرد زمانی متوجه مشکلات می‌شود که کار از مشکلات گذشته است و درمان نمی‌تواند اثربخشی مفیدی داشته باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به رویکرد سلامت‌نگر خانواده‌ها افزود: این رویکرد که پیشگیرانه است نقش مهمی در جلوگیری در بروز مشکلات دارد.

مولاوردی با اشاره به اینکه طلاق یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است افزود: کارشناسان امر مشکلات طلاق را 5 عامل می‌دانند که مهم‌ترین علت این آسیب اعتیاد برآورد شده بگونه‌ای که 55 درصد از عامل طلاق ناشی از اعتیاد است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی مشکلات گوناگون برای خانواده‌ها فراهم می‌کند گفت: در فضای مجازی ضمن اینکه آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌ها وارد می‌کند ساختار خانواده‌ها را نفر به نفر می‌کشاند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر توجه به مقابله با آسیب‌های اجتماعی افزود: کنترل وکاهش آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است که برای اساس طرح‌های ارائه شده و اجرای طرح خانواده پایدار وضعیت تحکیم بنیان خانواده بهبود می‌یابد.

مولاوردی با اشاره به اینکه ستاد ملی زن و خانواده تشکیل شده افزود: ستاد ملی زن و خانواده که در دولت گذشته تشکیل شد به جریان می‌افتد و به ریاست رئیس جمهوردرراستای توانمندی و رفع مشکلات بانوان تشکیل جلسه می‌دهد.

وی افزود: دراین ستاد برنامه جامع تحکیم بنیان خانواده که تدوین شده با حضور رئیس جمهور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای طرح‌های تحکیم بنیان خانواده افزود: طرح ملی بشیر برای کاهش طلاق، طرح راه‌اندازی پلی‌کلینیک سلامت خانواده، سلامت جسمی، روانی در دستور کار وزارتخانه‌های گوناگون قرار دارد.

مولاوردی از ترسیم نقشه شناسایی آسیب‌های اجتماعی خبرداد و بیان کرد: دراین راستا اطلس وضعیت زنان وخانواده تدوین شده که در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به توانمندسازی همه اعضای خانواده خاطرنشان کرد: الزامی بودن آموزش قبل از ازدواج، بیمه مشاوره خانواده، توانمند سازی همه اعضای خانواده، وکیل خانواده، پزشک و روانشناس خانواده از دیگر طرح‌های تحکیم خانواده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 485654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =