اقتصادنیوز نوشت: به تازگی در آگهی‌های استخدام منتشر شده، آگهی اعزام کارگران و فنی‌کاران ایرانی به ترکیه به چشم می‌خورد. اما حقوق و مزایای کار در ترکیه چقدر است؟

اخیراً آگهی‌های عجیبی مبنی بر اعزام کارگر و فنی‌کار به ترکیه به چشم می‌خورد و برای این افراد حداقل حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر یکی از موسسه‌های کاریابی در این خصوص گفت: یک میلیون تومان هزینه سفر به این افراد داده می‌شود و هر سه یا چهار ماه یک بار، یک هفته تا ده روز مرخصی برای سفر به ایران به آنها داده می‌شود.

وی افزود: این افراد ماهانه حداقل حقوق یک میلیون و 300 هزار تومان تا دو میلیون تومان دریافت می‌کنند و باید حتماً از مهارت‌های ام. دی. اف کاری، تولیدی لباس یا دوخت روکش مبلمان برخوردار باشند، این در حالی است که افراد اعزامی از ایران دارای مزایای بیمه و جای خواب برای سکونت در کشور ترکیه نیز هستند.

مسوولی دیگر در یکی دیگر از مراکز کاریابی‌های بین المللی در تهران گفت: برای کارگران حقوق یک میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته شده و برای فنی‌کاران یک میلیون و 700 هزار تومان به بالا تعلق خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند همراه خانواده خود به ترکیه سفر کنند، ترکی استانبولی نیز به صورت رایگان به داوطلبان آموزش داده می‌شود. همچنین از مزایای بیمه، جای خواب و یک میلیون تومان هزینه سفر برخودار خواهند شد.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 487459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    12 14
    ترکیه با این سیاست ها در صدد تحقیر ملت ایرانه وای دولت باید حتی از سفرهای توریستی به ترکیه هم خودداری کند چه برسد به سفر برای کاری با حقوق 1.200
  • امیرحسین A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    6 0
    اگر مورد خاصی است در مورد قوانین بگید ما هم بدونیم.ممنون میشیم
  • بی نام DE ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    20 0
    به زودی اعزام کارگر به افغانستان هم خواهیم داشت