وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای تصمیم اخیر این رژیم مبنی بر گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین ، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت‌المقدس ، دفتر ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل شب گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: باراک ضمن ابراز نگرانی و بدبینی از تصمیم تل آویو برای احداث واحدهای جدید مسکونی در بیت‌المقدس شرقی، آن را تصمیمی عجولانه و غیر ضروری خواند که می‌تواند روند مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها را با مشکل مواجه کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اسرائیل از ماهها پیش برای ایجاد جو اعتماد و اطمینان متقابل تلاش کرده است تا زمینه مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین فراهم شود اما این تصمیم تمام تلاش‌های صورت گرفته را با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد کرد.

دفتر باراک این بیانیه را شب گذشته (سه شنبه شب) و به دنبال اعلام خبر وزارت کشور رژیم صهیونیستی مبنی بر صدور مجوز ساخت ‪ ۱۶۰۰‬واحد مسکونی در شهرک رامات شلومو واقع در بیت‌المقدس شرقی منتشر کرد.

حزب کارگر ایهود باراک ‪ ۱۳‬کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را در اختیار دارد و همواره از مذاکرات غیرمستقیم صلح با تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت می‌کند.

جو بایدن معاون ریاست جمهوری آمریکا که در حال حاضر سرگرم دیدار از منطقه خاورمیانه است، روز گذشته ضمن محکوم کردن این تصمیم، اسرائیل را به نابودی تلاشها برای جلب اعتماد لازم جهت مذاکرات با فلسطینی‌ها متهم کرد.

علاوه بر بایدن، رابرت گیبز سخنگوی کاخ سفید و مقام‌های اتحادیه اروپا تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرده اند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 48826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =