ایرنا نوشت: معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه با برشمردن مزیت های اقتصاد ایران در بخش های منابع انسانی و ظرفیت های جغرافیایی گفت: اکنون هیات های اقتصادی زیادی از اروپا به ایران سفر می کنند و جذابیت بازار ایران بویژه برای سرمایه گذاری مورد توجه همگان است.

به گزارش ایرنا، مجید تحت روانچی در دیدار با یان ملادک وزیر صنعت و تجارت چک و فعالان اتاق بازرگانی ایران - چک و اسلواکی میزان تجارت دو کشور را بسیار کمتر از ظرفیتهای فنی و مالی دو کشور دانست.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تسهیلات قانونی ایران برای سرمایه گذاران خارجی طرف چک نهایت بهره برداری را از این موقعیت داشته باشد.
تخت روانچی در ادامه سفر دو روزه خود به پراگ با یان ملادک وزیر صنعت و تجارت چک ملاقات کرد.

*تاسیس دفتر تجاری چک در تهران

در این دیدار ملادک از برنامه سفر قریب الوقوع خود به تهران و تاسیس دفتر تجاری چک در تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این اقدام زمینه تماس بیشتر تجار و شرکتهای دو کشور را فراهم کند.
معاون اروپا و آمریکا وزارت خارجه همچنین با حضور در نشست اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران - چک و اسلواکی و همچنین تعدادی از فعالان صنعت چک شرایط مساعد پس از اجرای برجام را برای همکاری صنعتی بین دو کشور را تشریح کرد.
تخت روانچی با اشاره به پروژه های تعریف شده در بخشهای انرژی - راه آهن - دارو و ماشین سازی از طرف چک خواست با حمایت بیمه ای و بانکی روند همکاری تجار این کشور را در ایران تقویت کنند.
یان کاوان رئیس اتاق مشترک و تعدادی از اعضا و حاضران نیز با استقبال از تحولات پیش روی اقتصاد ایران از عزم خود برای تقویت همکاری با طرفهای ایرانی خبر داد.
قرار است در دی ماه یک هیات بزرگ اقتصادی به ریاست وزیر صنعت چک از جمهوری اسلامی ایران بازدید کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =