نصرت الله تاجیک در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان، ضمن انتقاد از ضربات جبران ناپذیری که دولتهای نهم و دهم در عرصه داخلی و جهانی بر کشور وارد کرد، بر حفظ انسجام ملی و برگزاری شفاف انتخابات آینده تأکید کرد.

این دیپلمات سابق کشورمان در آغاز مطلبش می نویسد:

«لکه سیاه ناشی از تاثیرات منفی کارکرد و گرایشات داخلی و جهانی دولت مهرورزِ محافظه کاران هرگز از دامن خاکستری این اردوگاه سیاسی کشور پاک نخواهد شد مگر آنکه از ملت ایران عذر خواهی کرده و مابه ازای سیاسی آن را به اردوگاه مقابل بپردازند، که در انتخابات پیش رو می پردازند! آن دولت و رئیس ان نه تنها نظام اجرائی و مدیریتی کشور بلکه نظام سیاسی را نیز شخم زد و زیر و رو کرد! حاصل عملکرد هشت ساله آن دولت و رئیسش که رفت! نه تنها ابتلای کشور به بیماریهای واگیردارِ فساد سیستماتیک سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و اداری، بی اعتمادی بین مردم و حاکمیت و سلب اعتماد آن دو از یکدیگر و سایر مرضهای سیاسی - اجتماعی بود بلکه کشور را نیز به لبه پرتگاه کشاند. »

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش می نویسد:

«مهمترین عنصر برای برخورد آگاهانه همان حفظ انسجام ملی و دلگرم و شاداب نگه داشتن عملی و نه شعاری مردم در صحنه های سیاسی اجتماعی کشور است. دو انتخابات پیش رو فرصتی است که میتوان با دیدی گسترده و سینه ائی فراخ و تکیه بر قانون و رعایت اصل شفافیت برای آرامش افکار عمومی آنرا فرصتی برای رویاروئی با مشکلات و آغاز روندی نوین قرار داد. انشاالله! برای تحقق و حداکثرسازی شفافیت یکی از جنبه های مهم این انتخابات نقش بازرسین و نمایندگان نامزدهای انتخاباتی در صندوقهای رای گیری است. در این میان با توجه به جایگاه قانونی هر دو و مخصوصا بازرسین وزارت کشور باید از هم اکنون برنامه ریزی برای بررسی عملکرد مجریان و ناظران صندوقها را جدی تلقی کرد تا نتیجه آن بهبود عملکرد حوزه های انتخاباتی و رای گیری کشور در حد استانداردهای جهانی باشد.»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 493439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =